6 weken zwanger en bruine afscheiding
vrijdag 2 juli 2010 om 16:46
Ik ben nu net 6 weken zwanger en had vanmiddag toen ik naar het toilet ging wat bruinige afscheiding. Ik heb de verloskundige gebeld. ze zei dat ik me geen zorgen moest maken, dat dit wel vaker voorkwam in een prille zwangerschap. Ik heb ook wat op internet gezocht, maar kom helaas ook veel verhalen tegen over miskramen die beginnen met bruinig bloedverlies. Iemand een idee wat dat oude bloed kan zijn? En of het inderdaad een beginnende miskraam kan zijn?
Liefs Jubelteen
Liefs Jubelteen

vrijdag 2 juli 2010 om 17:01
vrijdag 2 juli 2010 om 17:06
Ik had met 5 weken zwangerschap ook last van bruine afscheiding, en een dag later zelfs rood bloedverlies. Heb toen ook het zh gebeld maar ze kunnen niets doen, je moet gewoon afwachten. Het kan vanalles betekenen, er gebeurt zoveel in je baarmoeder momenteel. Het kan een geknapt bloedvaatje zijn, oud bloed, innestelingsbloeding of een miskraam. Wat het ook is, je kunt er niets aan doen.
Ik ben inmiddels ruim 14 weken zwanger en nog steeds af en toe gekleurde afscheiding, maar met de uk gaat het helemaal goed! Probeer inderdaad niet teveel op internet al die horrorverhalen te lezen, daar word je alleen maar bang van.
Succes, en natuurlijk gefeliciteerd met je zwangerschap!
Ik ben inmiddels ruim 14 weken zwanger en nog steeds af en toe gekleurde afscheiding, maar met de uk gaat het helemaal goed! Probeer inderdaad niet teveel op internet al die horrorverhalen te lezen, daar word je alleen maar bang van.
Succes, en natuurlijk gefeliciteerd met je zwangerschap!
vrijdag 2 juli 2010 om 17:06
vrijdag 2 juli 2010 om 17:16
Ik werk op de afd gyneacologie en zie diit vaak langskomen.9 van de 10 keer is het een innestelingsbloeding.Bruine afscheiding wijst vaak op oud bloed. Voor de rest is het altijd spannend die eerste weken.Er gebeurd op zo veel in je lichaam. De baarmoedermond en je vagina veranderen onder invloed van je hormonen.dit zorgt er ook voor dat dit gebied meer doorbloed raakt. Hierdoor zul je sneller wondjes e.d krijgen. Voor de rest kun je alleen maar wachten.dat maakt het vaak ook zo moeilijk.
vrijdag 2 juli 2010 om 20:01
Zelfde als Aruba. De eerste keer werd een miskraam, de tweede keer heb ik meer dan de helft van de zwangerschap bloedverlies gehad (alle mogelijke kleuren bruin en rood) en dat werd een gezonde zoon. Maar ik weet hoe naar het is en hoe ongerust je kan zijn. Behalve afwachten kun je inderdaad niets en daarom wil ik je even sterkte wensen!
vrijdag 2 juli 2010 om 22:06
Ik wil je heel veel sterkte wensen en ik hoop heel erg voor je dat alles goed is.
Bij mij is 't helaas dinsdag mis gegaan, was 8 weken zwanger.
Ik had 's morgens een beetje bruine afscheiding en heb in paniek alles gegoogleld wat ik maar kon vinden. Inderdaad bij de meeste ging alles goed.
Ik had dus nog even hoop maar helaas 's avonds definitief een miskraam.
Ik hoop dat voor jou de uitkomst beter is.
Bij mij is 't helaas dinsdag mis gegaan, was 8 weken zwanger.
Ik had 's morgens een beetje bruine afscheiding en heb in paniek alles gegoogleld wat ik maar kon vinden. Inderdaad bij de meeste ging alles goed.
Ik had dus nog even hoop maar helaas 's avonds definitief een miskraam.
Ik hoop dat voor jou de uitkomst beter is.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
zaterdag 3 juli 2010 om 10:31
Afwachten is rot...Gisteravond nog een heel klein beetje bruine afscheiding gehad en vannacht ook weer. Heel slecht geslapen hierdoor. Lag steeds te denken over dat het misschien een miskraam zou zijn. Gelukkig vanmorgen helemaal niets meer. ik hoop dat het zo blijft. Ben nu zelfs blij dat ik nog steeds last heb van pijnlijke borsten en misselijkheid!
zaterdag 3 juli 2010 om 10:38
Vervelend dat veel mensen hier miskraamverhalen hebben (wat natuurlijk vreselijk is, echt!) Ik denk dat je nu alleen goed nieuws wil horen, en dat is in mijn ogen ook erg belangrijk voor je. Probeer je te richten op wat de verloskundige heeft gezegd.
Ik ben het overigens ook helemaal eens met Elmoni. Ik studeer nog voor verpleegkundige en wij leren inderdaad dat donker afscheiding kan duiden op oud bloed. En innestelingsbloedingen komen heel vaak voor. Probeer je alsjeblieft een beetje van je zwangerschap te genieten? Gefeliciteerd trouwens!!!
Ik ben het overigens ook helemaal eens met Elmoni. Ik studeer nog voor verpleegkundige en wij leren inderdaad dat donker afscheiding kan duiden op oud bloed. En innestelingsbloedingen komen heel vaak voor. Probeer je alsjeblieft een beetje van je zwangerschap te genieten? Gefeliciteerd trouwens!!!

zaterdag 3 juli 2010 om 10:46
quote:Annelize schreef op 03 juli 2010 @ 10:38:
Vervelend dat veel mensen hier miskraamverhalen hebben (wat natuurlijk vreselijk is, echt!) Ik denk dat je nu alleen goed nieuws wil horen, en dat is in mijn ogen ook erg belangrijk voor je. Probeer je te richten op wat de verloskundige heeft gezegd.
Kan wel vervelend zijn maar is helaas realiteit. Het kan niks te betekenen hebben maar ook op een miskraam uitdraaien. En dan kun je wel voor verpleegkundige studeren, ervaring is heel wat anders dan dingen op papier lezen. En als je alleen goed nieuws wilt horen moet je hier geen topic openen.
Hoop natuurlijk dat het goed is voor TO maar spannend blijft het met zoiets. TO sterkte ermee en hoop dat het goed zit.
Kan wel vervelend zijn maar is helaas realiteit. Het kan niks te betekenen hebben maar ook op een miskraam uitdraaien. En dan kun je wel voor verpleegkundige studeren, ervaring is heel wat anders dan dingen op papier lezen. En als je alleen goed nieuws wilt horen moet je hier geen topic openen.
Hoop natuurlijk dat het goed is voor TO maar spannend blijft het met zoiets. TO sterkte ermee en hoop dat het goed zit.
zaterdag 3 juli 2010 om 12:24
quote:hgjb schreef op 03 juli 2010 @ 10:46:
[...]
En dan kun je wel voor verpleegkundige studeren, ervaring is heel wat anders dan dingen op papier lezen.
Nou moe! Scheelt het als ik zeg dat ik op de kraam en verloskunde heb gewerkt en zelf ook zwanger ben?
Probeerde alleen met mijn bericht te zeggen dat ze even van het geruststellende nieuws van de verloskundige uit moet gaan. Stress schijnt niet echt goed voor je te zijn als je zwanger bent.
[...]
En dan kun je wel voor verpleegkundige studeren, ervaring is heel wat anders dan dingen op papier lezen.
Nou moe! Scheelt het als ik zeg dat ik op de kraam en verloskunde heb gewerkt en zelf ook zwanger ben?
Probeerde alleen met mijn bericht te zeggen dat ze even van het geruststellende nieuws van de verloskundige uit moet gaan. Stress schijnt niet echt goed voor je te zijn als je zwanger bent.

zaterdag 3 juli 2010 om 12:54
Bottom line is gewoon dat je het niet weet en dat een verloskundige het ook niet weet (heb zelf ook verloskundige gebeld rond de 8 weken, omdat ik bloed verloor. Kreeg ook te horen wat ikzelf eigenlijk al wist: afwachten. Niks aan de hand overigens). De eerste drie maanden zijn gewoon stressvol hierdoor. Helaas, maar het is zo.
In ieder geval sterkte en probeer zoveel mogelijk afleiding te zoeken, want je hebt er werkelijk geen invloed op.
In ieder geval sterkte en probeer zoveel mogelijk afleiding te zoeken, want je hebt er werkelijk geen invloed op.
zaterdag 3 juli 2010 om 18:15
quote:Annelize schreef op 03 juli 2010 @ 10:38:
Ik ben het niet eens met je stelling.
Als je een beetje op de hoogte bent komen miskramen zeer veel voor(zelf ook 2 gehad).
En de kans dat het niet goed is ,is gewoon aanwezig en het is gewoon goed om daar in je achterhoofd rekening mee te houden,des te harder de klap als je alleen maar mooie roze geur en maneschijn verhalen hoort.
En als je 6 weken zwanger bent en bruine afscheiding hebt ,nou geloof me dan geniet je echt niet!
het zijn vreselijke k.t weken.
Ik ben het niet eens met je stelling.
Als je een beetje op de hoogte bent komen miskramen zeer veel voor(zelf ook 2 gehad).
En de kans dat het niet goed is ,is gewoon aanwezig en het is gewoon goed om daar in je achterhoofd rekening mee te houden,des te harder de klap als je alleen maar mooie roze geur en maneschijn verhalen hoort.
En als je 6 weken zwanger bent en bruine afscheiding hebt ,nou geloof me dan geniet je echt niet!
het zijn vreselijke k.t weken.