Aambeien, hoe lang duurt dit?
woensdag 2 september 2015 om 16:07
Hoi,
Sorry, ik zie dat er meerdere forums zijn hierover maar zie niet echt het antwoord wat ik zoek, ik heb wel vaker aambeien maar dat is meestal binnen 2 dagen weg.. Maar dit keer heb ik het al 1,5 week. Ik heb niet echt pijn of bloed en kan ook gewoon zonder moeite naar de wc. Vind et eerder super irritant! Heb zaterdag ook sperti zetpillen en creme gehaald maar heb niet het gevoel dat het werkt. In het verleden wel eens via de dokter ook medicijnen gehad maar had het toen een week.. Nu is mijn vraag hoe lang hebben jullie meestal last hiervan en wat is het ergste? Want ik kan hem wel terug duwen maar dan komt et binnen seconde weer terug! Moet ik naar de dokter?
Sorry, ik zie dat er meerdere forums zijn hierover maar zie niet echt het antwoord wat ik zoek, ik heb wel vaker aambeien maar dat is meestal binnen 2 dagen weg.. Maar dit keer heb ik het al 1,5 week. Ik heb niet echt pijn of bloed en kan ook gewoon zonder moeite naar de wc. Vind et eerder super irritant! Heb zaterdag ook sperti zetpillen en creme gehaald maar heb niet het gevoel dat het werkt. In het verleden wel eens via de dokter ook medicijnen gehad maar had het toen een week.. Nu is mijn vraag hoe lang hebben jullie meestal last hiervan en wat is het ergste? Want ik kan hem wel terug duwen maar dan komt et binnen seconde weer terug! Moet ik naar de dokter?
dinsdag 20 maart 2018 om 21:40
Sinds 2 weken last van een getromboseerde aambei, de pijnlijkste en meest vervelende in zijn soort. Bevestig even met de huisarts to make sure, het kan namelijk ook duiden op meer serieuze complicaties. Zalfjes en pijnstillers helpen echt voor geen reet, doe geen moeite. Tip: zit (of sta) de pijn uit, doe gewoon alles wat je normaal zou doen en onderga de pijn, rond de 2 weken zal je meer verlichting krijgen vaak. Ik heb er nu naar ongeveer 12 dagen geen hevige pijnen meer aan, enkel bloed bij de ontlasting en jeuk instead. Drink veel water, eet gezond (veel vezels en verzadigde vetten) en probeer maar max. 1 x per dag naar het toilet te gaan. Blijf ook onnodig lang zitten. Je zal druk zetten wat niet ten goede komt van je aambei. Vermijd dan laxeerende dingen als sigaretten, veel olieen of koffie gedurende de dag. Ik stak er savonds vaak een op met een koffie op een moment dat het mij uitkwam (voor het slapen). Gebruikelijk heb je er namelijk na de ontlasting het meeste last van. Producten als sperti of andere verdovende middelen is een no-go, zonde van je tijd/geld. Ik heb me ook suf gezocht naar antwoorden (afbinden, laseren, wegsnijden) maar naast dat het een pijnlijke tijd/kosten rovende handeling is zonder verwijsbrief (die je vaak niet krijgt) krijg je er een klein probleem voor terug.
Dus , onderga het, focus er zo min mogelijk op. Tijd is het medicijn in dit geval. Vermijd druk. Succes en sterkte
Dus , onderga het, focus er zo min mogelijk op. Tijd is het medicijn in dit geval. Vermijd druk. Succes en sterkte