Gezondheid alle pijlers

Aan de Concerta.....

16-09-2014 10:54 13 berichten
Sinds zaterdag slik ik 72 mg Concerta per dag, maar man man wat ben ik misselijk en beroerd. Ik heb het gevoel dat ik elk moment kan gaan overgeven. Voel me nu ziek, zwak en misselijk. En dat vindt ik behoorlijk lastig omdat de dag gewoon doorgaat qua zorgen voor de kinderen en werk enz enz.

Wie slikt er ook Concerta en hoelang moest jij wennen?
Alle reacties Link kopieren
Ben je gelijk met zo'n hoge dosis begonnen? Ik zou vragen of het niet wat langzamer opgebouwd kan worden.
Mijn eerste reactie is ook dat je een hele hoge dosis slikt....

Ik ben begonnen met gewone methylfenidaat om te kijken wat de juiste dosering is. Daarna pas overgestapt op een langwerkende variant. Ik slik nu 54 mg concerta per dag en heb nooit hoeven te wennen....
Flinke dosis. Maar niet heel gek. Mijn optimale inname is 54+36, dus nog een tikje hoger.

Wat betreft de misselijkheid; herkenbaar voor de eerste week/weken na een doseringswijziging.

Wat helpt: dingen eten waar je zin in hebt. Opzoeken wat er op een dag in MOET qua eten, en dat opeten. Dan is het makkelijker een doel te stellen.

Eet spul wat makkelijk binnen te houden is: soep, smoothies, yoghurt, stamppot, etc.

Bij mij ging het binnen een week van misselijk naar uitblijvende eetlust. Na enkele weken is de eetlust ook weer terug.

Belangrijk is om op gezette tijden te blijven eten. Je moet je lijf een eetritme geven. Dankzij de concerta zou het aanbrengen van dat ritme een stuk makkelijker moeten zijn, dan zonder.
Ik heb het ook altijd geslikt... in het begin inderdaad behoorlijk misselijk.

Je lijf moet hieraan wennen... bij mij duurde het +/- een weekje.

succes!
Mijn zoon is ook net begonnen maar vooral slomig... Begonnen met 27mg (voor add) en nu 36mg
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Bedankt voor jullie reactie's! .

Ik ben idd met een lagere dosis gestart, toen gestopt omdat het niet werkte, en nu dus de hogere dosis.

Ik hoop dat deze dosering wel gaat werken en dat beroerde. gevoel gauw zakt!!!.

Ik probeer nu kleine beetjes te eten en mn Melatoine goed te nemen omdat alle drukte weer terug komt als de Concerta is uitgewerkt.
Ik slik sinds 3 dagen concerta (37 mg). Na hoeveel dagen is je lichaam er zo op ingesteld dat het optimaal zou moeten werken? De eerste dag was ik wat hyper. Gisteren en vandaag niet. Voel me wel wakkerder. Verder niet misselijk en mij grootste angst, niet in slaap kunnen vallen, valt ook mee (al blijf ik een slechte slaper). Eetlust: geen probleem. Maar heb nog niet het idee dat mijn concentratie is verbeterd. Langer mijn huiswerk kunnen maken lukt ook nog niet. Vergeetachtig ben ik nog steeds.....

Heb trouwens wel 1 bijwerking waar ik niet zo blij mee ben, en dat is dat ik me gisteravond zwaar K voelde (weer niks gedaan voor school/ me aan mijn plannen gehouden enz.). Voelde me er waardeloos onder en had/heb de angst dat t

nooit gaat verbeteren...
Ik werd er echt heel somber van, zelfs zo erg dat ik helemaal gestopt ben met alle medicatie. Ik kreeg er hele vervelende gedachte's van.
Hmmmm, dat hoop ik toch niet dat dat gaat gebeuren bij mij. Ben begin dit jaar depressief geweest en zoals toen wil ik het dus echt niet meer meemaken!

Maar als ik vandaag (dag 4) nog steeds mijn aandacht niet langer dan 5 min bij mijn (huis)werk kan houden ed., betekend dat dan dat het niet werkt, of moet ik nog geduld hebben?
@forbiddenfruit: Het is geen wondermiddel hé, dus het is niet zo dat je op magische wijze ineens 3 uur aan je (huis)werk kunt werken. Het beste advies wat ik kan geven is juist zo min mogelijk met je medicatie bezig zijn (of het werkt e.d.) en gewoon je leven leven zoals je gewend was. Mijn ervaring is dat het juist goed gaat werken als je er niet teveel mee bezig bent, en dat het minder werkt als je er heel erg mee bezig bent.

Zorg gewoon voor een goed ritme (net zoals bananenaap zegt) en maak duidelijke afspraken met jezelf.

Succes!!
Just because a certain amount is good, doesn't make a crapload great - BioLayne
haha, dat weet ik wel hoor! En ik ben er ook niet zo mee bezig, want daar heb ik het veel te druk voor. Maar als ik aan het eind van de dag de balans opmaak, ben ik nog geen stap verder. (Ja ok, nu ben ik er wel mee bezig )

Ik kijk het nog even aan. Afspraken maak ik met mezelf, het nakomen is het probleem :(
Nee niet stoppen hoor!, geef het idd de kans. Ik hoop dat het bij jou wel gaat werken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven