Gezondheid alle pijlers

Aan een zijde “dikkere” buik

22-05-2024 20:31 33 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
De laatste tijd valt me regelmatig op, dat wanneer ik vanuit boven naar mijn buik kijk (bijv tijdens douchen), mijn buik aan de rechterkant “dikker” is dan links. Normaliter lijkt me dat een buik qua bovenaanzicht gewoon recht moet lopen. Bij mij lijkt mijn buik rechts dus dikker/opgezetter dan links.

Wanneer dit rechts zou zijn, zou ik het nog kunnen plaatsen omdat de maag daar zit en er wellicht eten zit. Maar links…

Ik ga hiervoor niet naar de ha, omdat ik verder geen klachten oid heb. Maar vroeg me of jullie dit ook hebben?
Alle reacties Link kopieren Quote
Heb je misschien toevallig scoliose? Dan kan de boel op verschillende plekken op het lichaam nog wel eens wat scheef tonen.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Als ik naar beneden kijk is alles dik, dus aan mij heb je niks.

Maar tenzij het zo dik als een voetbal is moet je je geen zorgen maken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb dit ook maar dan links dikker.. maar mijn linkerborst is ook groter dan de rechter. Dus sowieso links meer massa ;) en toevallig ook scoliose.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren Quote
ik ben niet dik maar heb wel een dikkere linkerflank vetrolletje onder mijn linker(hang) bil. tja. Verder hele strakke benen. Dus ja....
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou wel overleggen met de huisarts. Dan hoor je vanzelf wel of het nodig is om langs te komen of niet.

Je bent ook niet blij als achteraf blijkt dat er iets in je buik groeit wat er niet hoort te zitten en het van kwaad tot erger gaat.
Alle reacties Link kopieren Quote
MarindaH schreef:
22-05-2024 20:44
Ik heb dit ook maar dan links dikker.. maar mijn linkerborst is ook groter dan de rechter. Dus sowieso links meer massa ;) en toevallig ook scoliose.
mijn linkerborstje is dan weer dun en hangerig, en de rechter juist heel pront en nog steeds klein.
Alle reacties Link kopieren Quote
Helenax89 schreef:
22-05-2024 20:31
De laatste tijd valt me regelmatig op, dat wanneer ik vanuit boven naar mijn buik kijk (bijv tijdens douchen), mijn buik aan de rechterkant “dikker” is dan links. Normaliter lijkt me dat een buik qua bovenaanzicht gewoon recht moet lopen. Bij mij lijkt mijn buik rechts dus dikker/opgezetter dan links.
Wanneer dit rechts zou zijn, zou ik het nog kunnen plaatsen omdat de maag daar zit en er wellicht eten zit. Maar links…
Ik ga hiervoor niet naar de ha, omdat ik verder geen klachten oid heb. Maar vroeg me of jullie dit ook hebben?
Als je je hoofd buigt en naar beneden, naar je eigen buik kijkt, zit je maag juist aan je linkerkant. Je lever zit rechts.
Welke kant is nou 'dikker'? Rechts of links?
'Every new beginning comes from some other beginning's end.'
Alle reacties Link kopieren Quote
Ephemeral schreef:
22-05-2024 20:34
Als ik naar beneden kijk is alles dik, dus aan mij heb je niks.

Maar tenzij het zo dik als een voetbal is moet je je geen zorgen maken.
Ben je arts?
Alle reacties Link kopieren Quote
huisduif schreef:
22-05-2024 20:58
Ik zou wel overleggen met de huisarts. Dan hoor je vanzelf wel of het nodig is om langs te komen of niet.

Je bent ook niet blij als achteraf blijkt dat er iets in je buik groeit wat er niet hoort te zitten en het van kwaad tot erger gaat.
Ik heb recent nog voor iets anders bloed moeten laten prikken waaronder ontstekingswaarden en leverwaarden. Deze waren allemaal perfect.
Alle reacties Link kopieren Quote
OriginalHeleen schreef:
22-05-2024 21:04
Als je je hoofd buigt en naar beneden, naar je eigen buik kijkt, zit je maag juist aan je linkerkant. Je lever zit rechts.
Welke kant is nou 'dikker'? Rechts of links?
Rechts. Dus waar de lever etc zit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb al een paar keer een buikecho gehad, maar niks bijzonders.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik volg. Ik heb dit ook.
Alle reacties Link kopieren Quote
MarindaH schreef:
22-05-2024 21:12
Ik heb al een paar keer een buikecho gehad, maar niks bijzonders.
Ook omdat een kant wat dikker is? Of ivm andere klachten?
helenax89 wijzigde dit bericht op 22-05-2024 21:26
6.45% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
LaFolie schreef:
22-05-2024 20:33
Heb je misschien toevallig scoliose? Dan kan de boel op verschillende plekken op het lichaam nog wel eens wat scheef tonen.
Niet dat ik weet.
Alle reacties Link kopieren Quote
dubbel
Alle reacties Link kopieren Quote
Je buik is altijd in verandering door je darmen en kan daardoor ongelijk zijn ivm een volle darm.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je naam kwam me bekend voor dus even geloept

Je hebt hypochondrie, gaat wat wij hier zeggen je geruststellen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Dit is toevallig zeg! Vanmorgen bij het douchen zag ik ook ineens dat mijn buik rechts dikker is dan links. Ik dacht direct aan mijn zwangerschap! Ik kan nu niet zwanger zijn, maar daarom weet ik het nog nu dat het me opviel. Ik heb geen moment gedacht dat ik me zorgen moet maken of de huisarts moet vragen. Ga eerst wel kijken hoe het morgen is of na een week.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn buik is ook scheef. Komt door een groot operatie-litteken in de bikinilijn, die trekt de boel uit verband.


Misschien ook ergens een litteken?
Bericht aan mijzelf: Lachen. Omdraaien. En met mijn ogen rollen. Niet andersom.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb geregeld dat mijn buik van bovenaf gezien rechts dikker is. Soms zelfs zo dat het bijna een hoofdje lijkt zoals in mijn zwangerschap. En zwanger ben ik zeker niet.
Maar ik heb wel veel last van obstipatie, dus ik geef volle darmen altijd maar de schuld.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heb ik ook, beetje boller op rechts.

Dat verandert nu rap enorm, ik bol nu overal, maar ik weet dat ik zwanger ben.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ephemeral schreef:
22-05-2024 20:34
Als ik naar beneden kijk is alles dik, dus aan mij heb je niks.

Maar tenzij het zo dik als een voetbal is moet je je geen zorgen maken.
:HA:
Alle reacties Link kopieren Quote
Maak je vooral niet druk, iedereen is assymetrisch, zo lang je geen kanker hebt is het ok (en ja had ik)
Alle reacties Link kopieren Quote
De rechterzijde van mijn lijf is overal dikker dan mijn linkerzijde. Arm en hand zijn rechts wat dikker dan links. Rechterborst is groter dan links. Buik ( en vetrol :-P ) rechts zijn dikker.
Duidelijkst is het verschil tussrn rechter en linkerbeen.
Altijd gehad en opgemerkt door de verschillende huisartsen, nooit last gehad, als alleen visueel storend.
Tenzij het plotseling gebeurd kan het vlg mij ook geen kwaad.
Je reactie zegt meer over jou dan over mij....

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven