Aankomen (topic)

donderdag 6 december 2012 om 21:39
In tegenstelling tot vele anderen wil ik juist aankomen ipv afvallen. Ik ben een meid van 34 jaar en weeg 46 kilo bij een lengte van 1.68. Ik ben van kleins af aan al slank geweest. Graag zou ik een aantal kilos erbij willen hebben maar het lukt gewoon niet. Iemand die dit herkent? vaak krijg ik de vraag of ik wel goed eet; JA of zeggen mensen gewoon dat je er slecht uit ziet! Ik snap dat ik niet tientallen kilos erbij kan krijgen maar een kilo of 5 zou al fijn zijn. Iemand die dit hekent en misschien tips heeft om aan te komen?
Wat ik eet op een dag;
Ontbijt: 2 boterhammen met boter en zoet beleg en glas optimel
In de loop vd ochtend 2 tussendoortjes bijv ontbijtkoek of musliereep
Lunch: 4 boterhammen, meestal met kaas of 2 tosties en fruit
Smiddags 1 tussendoortje
Avondeten; normaal portie, vla en fruit
Avond; 2 crackers en yoghurt met muslie
Ps. Ik ben al getest op schildklier etc en huisarts verwijst me niet door naar dieetist omdat het geen medische noodzaak is (wat ook klopt). Het is meer dat zelf wat kilootjes erbij wil
Wat ik eet op een dag;
Ontbijt: 2 boterhammen met boter en zoet beleg en glas optimel
In de loop vd ochtend 2 tussendoortjes bijv ontbijtkoek of musliereep
Lunch: 4 boterhammen, meestal met kaas of 2 tosties en fruit
Smiddags 1 tussendoortje
Avondeten; normaal portie, vla en fruit
Avond; 2 crackers en yoghurt met muslie
Ps. Ik ben al getest op schildklier etc en huisarts verwijst me niet door naar dieetist omdat het geen medische noodzaak is (wat ook klopt). Het is meer dat zelf wat kilootjes erbij wil

donderdag 6 december 2012 om 21:43
Wat vreemd dat je geen doorverwijzing krijgt. Mijn overgewicht heeft ook geen medische oorzaak (denk dat je dat bedoeld ipv. noodzaak) maar toch kreeg ik gelijk een doorverwijzing) bovendien geeft je BMI idd. aan dat je ondergewicht hebt.
Lastig voor je ik hoop dat er mensen met ervaringen hiermee en tips gaan reageren.
Lastig voor je ik hoop dat er mensen met ervaringen hiermee en tips gaan reageren.

donderdag 6 december 2012 om 21:45
ik lees mee
ik ben ook echt veelste licht
ben 18 jaar 36 kg en 157
als baby was ik 46,5 en 2100 gram
ik loop ook al in het ziekenhuis omdat ik ook nog niet ongesteld enzo ben heb ook al medicijnen gekregen 1,5 jaar geslikt maar ik heb wel genoeg hormonen maar omdat ik te laag gewicht heb worden ze niet geactiveerd
heb zelf al fantomalt dat is een poeder met xtra calorieën erin maar helaas ik kom nog niet aan :c
ik ben ook echt veelste licht
ben 18 jaar 36 kg en 157
als baby was ik 46,5 en 2100 gram
ik loop ook al in het ziekenhuis omdat ik ook nog niet ongesteld enzo ben heb ook al medicijnen gekregen 1,5 jaar geslikt maar ik heb wel genoeg hormonen maar omdat ik te laag gewicht heb worden ze niet geactiveerd
heb zelf al fantomalt dat is een poeder met xtra calorieën erin maar helaas ik kom nog niet aan :c

donderdag 6 december 2012 om 21:46
quote:IkBenIkenbenertrotsop schreef op 06 december 2012 @ 21:43:
Wat vreemd dat je geen doorverwijzing krijgt. Mijn overgewicht heeft ook geen medische oorzaak (denk dat je dat bedoeld ipv. noodzaak) maar toch kreeg ik gelijk een doorverwijzing) bovendien geeft je BMI idd. aan dat je ondergewicht hebt.
Lastig voor je ik hoop dat er mensen met ervaringen hiermee en tips gaan reageren.Ja, volgens mij wordt de diëtiste tegenwoordig niet meer vergoed tenzij je diabetes of COPD hebt, ofzo, misschien heeft het daar iets mee te maken?
Lastig voor je ik hoop dat er mensen met ervaringen hiermee en tips gaan reageren.Ja, volgens mij wordt de diëtiste tegenwoordig niet meer vergoed tenzij je diabetes of COPD hebt, ofzo, misschien heeft het daar iets mee te maken?
donderdag 6 december 2012 om 21:56

donderdag 6 december 2012 om 21:57

donderdag 6 december 2012 om 22:05
Ik vind eerlijk gezegd dat je vrij weinig eet.
Ik eet beduidend meer en wil niet aankomen maar op gewicht blijven.
Meer suikers eten lijkt me overigens weinig raadzaam.
Ik zou het eerder zoeken in noten, volvette kaas, pindakaas op brood, roomboter ipv halvarine, extra boterhammen etc.
Sport je? Wellicht kun je wat aankomen en voller worden door spierweefsel op te bouwen?
Ik eet beduidend meer en wil niet aankomen maar op gewicht blijven.
Meer suikers eten lijkt me overigens weinig raadzaam.
Ik zou het eerder zoeken in noten, volvette kaas, pindakaas op brood, roomboter ipv halvarine, extra boterhammen etc.
Sport je? Wellicht kun je wat aankomen en voller worden door spierweefsel op te bouwen?
donderdag 6 december 2012 om 23:29
ik heb ook enige malen ondergewicht gehad. Je lichaam leert dan heel effectief om te springen met je voedsel en het is echt verbijsterend te constateren van hoe weinig je nog kan leven. Toen ik wou aankomen was het een kwestie van normale porties eten en dan extra dikmakende hapjes tussendoor zoals koeken, marsen, bounties. Toen ik dat gedurende enige dagen naar binnen had gewurgd kwamen de trek en de honger vanzelf.
it's a big club and you ain't in it

donderdag 6 december 2012 om 23:36
Ik vreet als een bouwvakker om rond de 65 kilo te blijven wegen, ben 1,78m lang. En zit er vaak spontaan weer een stuk onder, zonder duidelijke reden. Soms heb ik een stressvolle periode en dan springt mijn verbranding in standje turbo, lijkt wel. Maar soms is er ook niets aan de hand en gaat mijn verbranding alsnog in standje turbo. Bij mij zit dat in de familie dus ik heb me er nooit grote zorgen over gemaakt. Zijn er in jouw familie meer mensen die dit hebben? Of ben jij de enige?

vrijdag 7 december 2012 om 04:28
Ik zou misschien eens op forums voor bodybuilders en fitness-mensen gaan kijken. Die mensen die daar komen weten vaak veel over voeding, sport, hoe je mooi aankomt of hoe je bepaalde vetjes wegwerkt etc. heb ik het idee.
Je kan wel zelf gaan proberen en vooral veel meer ongezonde dingen gaan eten, maar dat lijkt me ook niet echt gezond/ bevorderlijk. Wat dat betreft zou een dietiste een goed idee zijn. Kun je daar niet ook zonder verwijzing van de huisarts heen toevallig?
Je eet nu btw niet te weinig naar mijn idee. Idd iets meer variatie en jezelf meer 'verwennen' zou wel mogen, maar je moet zeker geen ladingen suiker, vet en koolhydraten naar binnen gaan stouwen om maar aan te komen.
Dat is niet verantwoord aankomen.
Zoek dus naar een goed 'aankom'-dieet. Ofwel op zo'n forum dat je misschien wat tips kan vinden (al dan niet met shakes, supplementen e.d.), ofwel bij een dietiste.
Je kan wel zelf gaan proberen en vooral veel meer ongezonde dingen gaan eten, maar dat lijkt me ook niet echt gezond/ bevorderlijk. Wat dat betreft zou een dietiste een goed idee zijn. Kun je daar niet ook zonder verwijzing van de huisarts heen toevallig?
Je eet nu btw niet te weinig naar mijn idee. Idd iets meer variatie en jezelf meer 'verwennen' zou wel mogen, maar je moet zeker geen ladingen suiker, vet en koolhydraten naar binnen gaan stouwen om maar aan te komen.
Dat is niet verantwoord aankomen.
Zoek dus naar een goed 'aankom'-dieet. Ofwel op zo'n forum dat je misschien wat tips kan vinden (al dan niet met shakes, supplementen e.d.), ofwel bij een dietiste.
vrijdag 7 december 2012 om 16:45
Voor een eerstelijns dietiet (dat wil zeggen één in een algemene praktijk, niet één die in het ziekenhuis zit) heb je geen verwijzing nodig.
Als ik jou was zou ik toch zelf contact met een dietist opnemen dus. Adviezen die hierboven staan zijn voor iedereen verschillend. Zelf zou ik het niet zoeken in zaken als suiker in de thee, dat is niet alleen slecht voor je tanden, maar ook ongezond, dus je zal je er niet beter bij voelen.
Een dietist kan je helpen om te kijken in welke groepen (koolhydraten, vetten, eiwitten) bij jou de meeste winst te halen is en je gerichte adviezen geven.
Als ik jou was zou ik toch zelf contact met een dietist opnemen dus. Adviezen die hierboven staan zijn voor iedereen verschillend. Zelf zou ik het niet zoeken in zaken als suiker in de thee, dat is niet alleen slecht voor je tanden, maar ook ongezond, dus je zal je er niet beter bij voelen.
Een dietist kan je helpen om te kijken in welke groepen (koolhydraten, vetten, eiwitten) bij jou de meeste winst te halen is en je gerichte adviezen geven.