Gezondheid alle pijlers

aankomen

01-01-2016 19:09 32 berichten
na een periode van veel stress ben ik heel veel afgevallen. Nu gaat het gelukkig beter maar lichamelijk merk ik dat ik heel zwak ben (heb ook ondergewicht nu). Vaak duizelig, bijna flauwvallen, hoofdpijn, kort lontje en vreselijk moe. bloed geprikt maar dat is allemaal prima. Wel een lage b12/foliumzuur waar ik nu pillen voor slik. Vorige week bij een dietiste geweest die eigelijk zei; gewoon meer eten dan kom je vanzelf aan. Het probleem is echter dat ik heel weinig trek heb (of de signalen niet meer merk) en als ik eet heel snel vol zit ( na bijvoorbeeld 1 beschuitje). Ook het eten staat me tegen. als ik bijvoorbeeld een bord avondeten voor me heb ben ik al misselijk....iemand hier ervaring mee en hoe te handelen of tips?
Alle reacties Link kopieren
Toch uitkijken en je niet proberen vol te proppen met ongezond vet, ook al ben je graatmager, je aderen kunnen net zo goed dichtslibben.
verba volant, scripta manent.
Ook hier is eten een probleem in tijden van stress. En aankomen is inderdaad erg moeilijk en word door de omgeving erg onderschat. Gewoon een kwestie van meer eten, krijg je vaak te horen. Is natuurlijk ook zo maar zo simpel is het vaak helaas niet .Voor nutri drink moet je niet bij je huisarts zijn maar bij een dietiste, zij regelt dan een machtiging bij je verzekering. Huisartsen kunnen dat niet meer regelen. Het gaat wel eerst van je eigen risico af en is inderdaad duur, zo'n 3,50 per flesje. Ik heb de flesjes op fruitbasis, zit hetzelfde in qua calorieen etc maar je zit er minder vol van. Ik heb me lang verzet tegen zowel dietiste als nutri maar ben nu wel blij dat ik bij haar onder behandeling ben. Heb nu een "dieet" wat samengesteld is op mijn behoeften. Naar leeftijd, beweegpatroon en wat ik aan moet komen en wat voor mijn lijf nodig is qua eiwitten koolhydraten etc. Houd me nu aan het voorgeschrevene zodat ik voldoende aan eiwitten etc binnenkrijg. Jammer te lezen dat sommigen en partner hebben die ondergewicht blijkbaar mooi vinden. Mijn motivatie zou dan een stuk minder zijn om weer in gezond gewicht te komen denk ik... succes voor een ieder die moet aankomen.
Ik ben zo'n 10 jaar terug ook erg veel afgevallen, alleen zonder reden (ben bij artsen geweest, maar was echt geen medische reden voor, ook geen psychische overigens), tot ik nog zo'n 49 kilo woog bij een lengte van 1.66. Heel veel last van haaruitval, doffe huid en ogen, wallen en noem maar op...maar ik at als een bouwvakker. Ik denk dat het vooral mijn manier van leven toen was, veel roken, energiedrankjes (minimaal 4 per dag en dan nog koffie) en non stop de hort op. Toen ik eenmaal wat meer rust in m'n leven had, en stopte met de energiedrankjes en roken, kwamen de kilo's er vanzelf weer aan.

Dus misschien dat het ook straks scheelt als jij je rust hebt gevonden.

Verder zou ik me niet vol gaan stoppen met ongezond voedsel, met het risico dat het straks door slaat en je ineens teveel aankomt. Zoek de extra calorieën in gezond eten. Banaan zitten veel voedingsstoffen in, eet makkelijk weg en is gezond. Kijk eens naar broodbeleg waar wat meer in zit, bijvoorbeeld pindakaas. Een handje noten zit ook redelijk wat aan calorieën in. Eet een gekookt (of gebakken als je daar trek in hebt!) ei als tussendoortje. Eigenlijk hetzelfde dieet wat wordt aangeraden aan mensen die willen afvallen, maar dan in plaats van minder daar van eten, iets meer.
Dat "gewoon meer eten" heb ik ook vaker gehoord. Probeer iemand maar eens aan z'n verstand te peuteren dat je nauwelijks iets wegkrijgt, zelfs niet als het is klaargemaakt door de kok van een restaurant met drie sterren.
verba volant, scripta manent.
Ook herkenbaar. In mijn slechtste periode ongeveer 10 jaar geleden woog ik nog maar 39 kilo bij 1.66. Enorme angst door mijn fobie en eten ging niet meer. uiteindelijk met hulp weer gelukt dat ik kon eten. Uiteindelijk kreeg ik gewoon weer het ''honger'' signaal. Ik eet nu als een bouwvakker en ik ben nog wel geen dik trom omdat het gewoon niet in mijn bouw zit, heel fijntjes gebouwd als kind toen ik wel veel at (voor de fobie en angst) ook altijd een tandenstoker geweest. Ik schommel nu tussen de 50 en 51 kilo. Ik eet overal het dubbele van en gebruik over de maaltijden extra roomboter of olijfolie. Daarnaast Griekse 10% yoghurt met havermout erdoorheen. Nutridrink geprobeerd maar dat was the hell voor mij Volle producten gebruiken en krachttraining. Ik krijg te horen dat ik wel heel slank ben maar dat ik er niet ziekelijk uitzie en daar ben ik al heel erg blij mee. Oja... Mijn fobie en angsten zijn gelukkig over, alleen in bepaalde situaties als ik mij misselijk voel komt er een paniekaanval maar die zijn kort en ik kan het relativeren en dan toch gewoon goed eten ondanks het stress moment.

Succes met het aankomen het is niet gemakkelijk maar met de tips die hier worden gegeven kom je denk ik een heel eind.
Hoi

Ik heb dus een bmi die vrij schommelt en meestal heb ik dus problemen met gepaste kledij. In het verleden heb ik weight gainers gebruikt en ik kwam wel een beetje bij. Ik zou volgend schema hanteren maar ik heb geen idee in hoeverre dit gezond kan zijn.

Ontbijt: Muesli + glas volle melk en mijn gainer plus fruit.

Mijn middagmaal + stuk fruit

Tussen mijn maaltijden door een maaltijdvervanger nuttigen en snacks

Avondmaal en een glas melk met weightgainer erin.

1. Is een maaltijdvervanger ideaal om terug bij te komen?

2. Hoe kan ik na verloop van tijd mijn gewicht behouden?

PS. Ik ben 1.54 groot en weeg nu een 42kg (doel is om een 48kg te wegen)
leef je leven
Bedankt allemaal voor de reacties en tips!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven