Aankomen
dinsdag 24 april 2018 om 21:49
Door psychische oorzaken (burn out , depressie) heb ik al een tijdje geen tot weinig eetlust.
Hierdoor ben ik afgevallen richting ondergewicht.
Ik doe erg mijn best om wel goed en voldoende te eten maar dit kost mij veel moeite omdat de eetlust gewoon ontbreekt.
Hongergevoel heb ik ook bijna niet.
Hebben jullie tips of kennen jullie voedingsmiddelen met veel voedingswaarde /calorieën die ik kan eten of drinken om aan te komen ?
Hierdoor ben ik afgevallen richting ondergewicht.
Ik doe erg mijn best om wel goed en voldoende te eten maar dit kost mij veel moeite omdat de eetlust gewoon ontbreekt.
Hongergevoel heb ik ook bijna niet.
Hebben jullie tips of kennen jullie voedingsmiddelen met veel voedingswaarde /calorieën die ik kan eten of drinken om aan te komen ?
vrijdag 27 april 2018 om 22:20
Wat ik regelmatig eet wanneer ik moe thuiskom en nog geen puf heb om te koken is magere kwark, naturel, met een schepje jam. Barstens vol eiwitten.Julia10 schreef: ↑27-04-2018 21:45Heel herkenbaar.
De neiging tot fast-food ook , het smaakt niet, maar gemak /vermoeidheid he. En het idee dat je dan in elk geval "wat" gegeten hebt.
Ja fruit uit blik zit bomvol suiker, vergelijkbaar met snoep .
Morgen maak ik een goede soep, met zelfgetrokken bouillon en , zelfgemaakte balletjes en veel verse groenten erin .
Jij zou volle kwark kunnen eten, vet én eiwitten, met wat noten erdoor. Eiwitten zijn echt goede bouwstoffen voor je spieren en je organen.
Sorry als dit vreselijk mosterd is, nogmaals, ik heb niet alles gelezen, reageer alleen op wat je tikt.
nounou
zaterdag 28 april 2018 om 21:59
Miedo: Zo snel als Ashgawandha kan werken (bij jou ook al na 2 dagen) zo snel is de vermoede bijwerking bij mij afgenomen. Vandaag nam ik 1 capsule ipv 3 en merk meer zin in eten. Opmerkelijk !Julia10 schreef: ↑27-04-2018 21:51Gedroogde vruchten lust ik wel, vijgen zijn wel een soort van favoriet bij mij .
In chocola heb ik helaas momenteel totaal geen trek .
Miedo , Ik heb zojuist een stukje gelezen over Ashgawanda, het ging over afvallen .
Ik denk dat er bij mij een verband is : mijn dosering (dagelijks aanbevolen volgens verpakking) ligt heel hoog namelijk. Ik ga dat vanaf morgen minderen ( 1 capsule ipv 3) , kijken of het helpt .
https://kruidje-gezond.eu/afvallen-ashw ... _Conclusie
Ik denk dat het te maken heeft met de suikerspiegel in het bloed, zoals beschreven in die link.