Gezondheid alle pijlers

aanvullende zorgverzekering

17-11-2010 09:41 15 berichten
heb ff een nuchtere blik nodig.....

ik kreeg namelijk laatst van iemand het advies om

alleen de basis vz voor volgend jaar te nemen (heb ik nu ook)

maar daar twijfelde ik over ivm dat de pil uit de basis gaat.

ik zit bij ander zorg, en heb al berekent dat de aanvullende ivm pil 20 e scheelt, dat is dus de moeite niet.

maar, bij het 'jongpakket' (zo heet ie daar) zitten ook tandarts kosten.

zonder aanvullende vz kom ik qua kosten op circa 1360, en met op 1270 of ziets. maarrrrrrrrrrrr, dan heb ik de eigen bijdrage van 170 niet meegerekend. heb ff geen idee meer of het nou zoveel scheelt of niet

ik zie ff door de bomen het bos niet meer....

nogmaals, heb ff een nuchtere blik nodig......

dank u.......
Alle reacties Link kopieren
Doe de verzekeringsvergelijker op de site van de consumentenbond
Wat Zwuppelien zegt! Daar kan je invullen wat je wilt hebben per onderwerp. Super ideaal!
moet je niet lid zijn van de cbond dan?

had het op een andere (eerlijke) site al gedaan

en zit al bij 1 van de goedkoopste dus denk eerlijk gezegd

niet dat dat mijn vraag beantwoord...... maar ga toch ff kijken.
Die is tijdelijk voor iedereen toegankelijk. Je kan daar ook je basisverzekering vergelijken met het aanvullende pakket. Hier kunnen we ook geen antwoord geven op je vraag.
Als je naar de tandarts gaat, hoeveel wordt er dan vergoed (sommige verzekeraars vergoeden een percentage, anderen tot een bepaald bedrag per jaar)? Kijk even naar de polisvoorwaarden.

Ga je vaak naar de tandarts of alleen voor controle?

Volgens mij kost een controle ongeveer 25 euro (moet op internet te vinden zijn, want de kosten zijn wettelijk bepaald). Als je dus 2x per jaar op controle gaat en verder nooit iets hebt, dan kan het vaak niet uit om een aanvullende tandartsverzekering te hebben.
ik heb idd. een goed gebit, afgelopen jaar zijn er wel

kosten bijgekomen omdat ik wat gaatjes had, maar was niet erg duur of zo.

ben net idd. ff naar die site gegaan,

bij de fbto ben ik met anticonceptievergoeding 10 E goedkoper uit dan bij de aanvullende vz van anderzorg (al zit daar dan wel tandarts bij, bij fbto niet)

maar nogmaals heeft dat wel zin??
Bij mij heeft het veel zin. Ik hoef bijv. geen kraamzorg en dat soort ongein maar tandheelkundige zorg en buitenland dekking zijn voor mij wel heel belangrijk.

Ik ben nu met verschillende tandartsdekkingen aan het vergelijken hoe ik het voordeligst uitkom én dat ik alles heb wat ik graag wil in m'n verzekering!
"De pil" kost ongeveer 40/50 euro per jaar, afhankelijk van je merk, natuurlijk. Als de premie voor de aanvullende verzekering hoger ligt, dan zou ik het niet doen.

Bij FBTO zouden we dan voor ons alledrie die module moeten afsluiten, dat wordt iets van 15 euro in de maand, dus zou ik gek zijn.
Tandartscontrole is nog geen 21 euro, verzekering daarvoor is bij FBTO een stuk duurder, het was 200 euro premie voor 400 euro dekking, ik weet niet wat het nu is, we hebben besloten zelf de tandarts te betalen.
Grappig moppetoet, ik zit me er ook helemaal in te verdiepen en tot de bodem uit te zoeken wat me meer kost dan oplevert en wat verstandig is.
Als je inderdaad weinig kosten verwacht, is een aanvullende verzekering overbodig. En je moet eerst het eigen risico opgebruiken/ betalen. Het blijft lastig om door alle verzekeringsbomen het bos te zien.
ja dat vind ik dus ook. ik slik een dure pil; de yasmin.

dat kost volgens mij zo'n 40 e per doosje dus 160 e per jaar.

weet iemand een site waar ik dat na kan kijken want misschien heb ik het fout......
http://www.medicijnkosten.nl/

Je kan het ook even bij de apotheek navragen? En bij je zorgverzekeraar, dit ivm preferentiebeleid. Voor zover ik weet gaan ze ook uit van een gemiddelde prijs voor een medicijn, alles wat duurder is moet je al bijbetalen.
Het eigen risico geldt trouwens niet voor aanvullende verzekeringen, maar alleen voor basisverzekering.

De Yasmin is iets meer dan 80 euro voor een jaar (40,67 euro per 126 stuks).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven