Achillespees gescheurd
zaterdag 26 juli 2014 om 21:39
Mijn man heeft eind juni zijn achillespees gescheurd en op de seh werd besloten om niet te opereren omdat de wond op de hiel meer ellende zou veroorzaken dan goed doen. Het herstel zou hierdoor wel wat langer zijn. Hij heeft 1 week gewoon gips, drie weken loopgips en nu een achillotrain voor de tweede week. Hij heeft vorige week een paar dagen gewerkt, ( alleen maar gezeten) en hierdoor heeft hij erge pijn in zijn kuit gekregen alsof er een mes insteekt. Lopen gaat ook nog nauwelijks.
Heeft er iemand ervaringen met deze klachten of een idee waar die erge kuitpijn vandaan komt ?
Heeft er iemand ervaringen met deze klachten of een idee waar die erge kuitpijn vandaan komt ?
zaterdag 26 juli 2014 om 21:52
Ik heb toen ik jong was last gehad van mijn achillespezen, daar krijg je inderdaad best wel scherpe pijn van. Dat kan inderdaad prima in de kuiten zitten, want dan krijgt hij last van de aanhechtingen die je zoals je op het plaatje van Scamp ziet, in de kuit zitten. Ik weet niet precies hoe het met een scheuring zit, maar het lijkt me niet dat die pees er erg blij mee is, dus hij zal wel geïrriteerd zijn en pijn veroorzaken. Maar ik zou even met de arts overleggen in hoeverre dat normaal is na een scheuring, want daar kan ik je niet mee helpen. Misschien dat hij wat fysiotherapie nodig heeft.
zaterdag 26 juli 2014 om 21:54
Oh, als het echt specifiek door het zitten erger is geworden, zit je man met zijn voet omhoog? Want ik kan nog steeds niet goed in een hoek van 90 graden zitten met mijn tenen naar me toe getrokken, voel ik nog steeds in mijn kuit. Want zo'n achillotrain houdt de voet met de tenen naar je toe getrokken toch?