Acne weer terug!
zondag 4 maart 2012 om 14:22
2 weken geleden keek ik in de spiegel en zag ik een paar puistjes, geen paniek natuurlijk, kan gewoon gebeuren. Maar ze gingen niet zoals normaal binnen een paar dagen weg, ik heb nu dus gewoon weer m'n hele gezicht en nek vol!
Ik weet nog van de vorige uitbraak anderhalf jaar geleden dat ik toen ging stomen met een soort zakjes en dat hielp supergoed, maar ik ben vergeten waar ik die gehaald heb... Die pillen van de huisarts werkten vorige keer amper en de bijwerkingen waren echt heeel vervelend. Weet iemand nog hoe die gezicht stoom dingen heten? iets met huidzuivering was het geloof ik, of heeft iemand een andere oplossing gevonden?
Ik weet nog van de vorige uitbraak anderhalf jaar geleden dat ik toen ging stomen met een soort zakjes en dat hielp supergoed, maar ik ben vergeten waar ik die gehaald heb... Die pillen van de huisarts werkten vorige keer amper en de bijwerkingen waren echt heeel vervelend. Weet iemand nog hoe die gezicht stoom dingen heten? iets met huidzuivering was het geloof ik, of heeft iemand een andere oplossing gevonden?
zondag 4 maart 2012 om 14:31
Stoom kan acne zuiveren en je huid verfrissen. Let wel, je mag je gezicht enkel stomen bij gewone acné, niet als je last hebt van extreem veel acne of als de puistjes ontstoken zijn. In het water kun je rode klaver, aardbeien of lavendel doen. Zit met je gezicht ongeveer een kwartier voor een glazen kom heet water. Je kunt eventueel een handdoek over je gezicht doen om de stoom goed op te vangen.
Het stomen
van je gezicht kan je acne erger maken. Ook omdat acne vaak te maken heeft met een ontsteking zal het stomen van je gezicht niet helpen.
Als ik het zo lees, zou ik eerlijk gezegd niet gaan stomen.
Misschien toch even langs de huisarts?
Het stomen
van je gezicht kan je acne erger maken. Ook omdat acne vaak te maken heeft met een ontsteking zal het stomen van je gezicht niet helpen.
Als ik het zo lees, zou ik eerlijk gezegd niet gaan stomen.
Misschien toch even langs de huisarts?
zondag 4 maart 2012 om 15:09
De verkoper bij de dille&kamille wist het! huidzuivering.nl is wat ik zocht. hopelijk werkt t weer net zo goed als vorige keer en ben ik er gewoon vanaf. hoe heette ook alweer die pil van de huisarts waar die vreselijke bijwerkingen van kwamen? Ik droogde er helemaal van uit. lippen ogen enzovoorts.
zondag 4 maart 2012 om 15:33
Je bedoelt waarschijnlijk roaccutane? Al krijg je die meestal via een dermatoloog en alleen bij heel ernstige acne. Daar drogen je slijmvliezen van uit. In het begin wordt de acne erger, om na een paar maanden (weken als je geluk hebt) geheel te verdwijnen. Misschien heb je niet lang genoeg doorgezet? Je moet idd eerst een hele ellende periode door, maar als t eenmaal weg is blijft t vaak ook echt weg.
zondag 4 maart 2012 om 15:41
Dat klinkt wel ongeveer als wat ik had. Maar niet in die mate en ik had ook geen hele ernstige acne, maar wel behoorlijk! Ik ga eerst weer even een paar keer stomen met die zakjes denkik, daar had ik iig geen last van vorige keer en het hielp minstens zo goed. Sowieso kom ik niet graag bij de huisarts/dermatoloog en weet ik wie nog meer.
zaterdag 17 maart 2012 om 10:09
Ik ben een paar maanden geleden gestopt met de diane 35 en kreeg ook weer last van acne. Ik heb allerlei producten geprobeerd, ook Vichy Normaderm, Inderm lotion etc en ben paar weken geleden verwezen naar de dermatoloog, waar ik pas over 1.5 maand terecht kan...
Via via kreeg ik te horen dat TriAcneal van Avene goed zou werken. Ik heb de crème via internet besteld (ook te koop bij aantal apotheken) en een aantal proefverpakkingen erbij besteld en ik moet zeggen: het werkt onwijs goed. Ik had echt last van een vette huid met veel onzuiverheden (en ontstekingen) en mijn huid is in 1.5 week echt veel rustiger, gladder en matter geworden.
Fijn is ook dat het geen rommel is zoals roaccutane, de prijs prima is (iets van 14 euro voor een tube) én de producten dierproefvrij zijn (in tegenstelling tot bv. Vichy).
Via onder meer de website van dermatheek kun je ook van alle producten (ze hebben ook fijne kalmerende crème voor acne, kalmerende wasgels en maskers voor acne) proefmonstertjes bestellen voor 50 eurocent. Het proberen waard! Ik hoop dat het bij jullie ook werkt.
Via via kreeg ik te horen dat TriAcneal van Avene goed zou werken. Ik heb de crème via internet besteld (ook te koop bij aantal apotheken) en een aantal proefverpakkingen erbij besteld en ik moet zeggen: het werkt onwijs goed. Ik had echt last van een vette huid met veel onzuiverheden (en ontstekingen) en mijn huid is in 1.5 week echt veel rustiger, gladder en matter geworden.
Fijn is ook dat het geen rommel is zoals roaccutane, de prijs prima is (iets van 14 euro voor een tube) én de producten dierproefvrij zijn (in tegenstelling tot bv. Vichy).
Via onder meer de website van dermatheek kun je ook van alle producten (ze hebben ook fijne kalmerende crème voor acne, kalmerende wasgels en maskers voor acne) proefmonstertjes bestellen voor 50 eurocent. Het proberen waard! Ik hoop dat het bij jullie ook werkt.
zaterdag 17 maart 2012 om 10:12
Ik heb 20 jar geleden roacutane geslikt, had heel erge acne (hele rug, bovenarmen, decolete, en natuurlijk gezicht en hals.
Dat heeft goed geholpen, en daarna altijd de diane-35 geslikt.
Daar ben ik sinds seprember mee gestopt, maat heb nu weer flinke bulten, maar dan eigenlijk alleen in mijn nek en bovenaan mijn rug.
Ga dus dinsdag maar weer eens langs de huiarts, ben benieuwd...
Dat heeft goed geholpen, en daarna altijd de diane-35 geslikt.
Daar ben ik sinds seprember mee gestopt, maat heb nu weer flinke bulten, maar dan eigenlijk alleen in mijn nek en bovenaan mijn rug.
Ga dus dinsdag maar weer eens langs de huiarts, ben benieuwd...