acupunctuur bij migraine
woensdag 28 november 2012 om 10:43
Zijn er mensen onder jullie die ervaringen (positief of negatief) hebben met acupunctuur bij migraine? Op zich ben ik redelijk tevreden in de reguliere geneeskunde, maar recent hoorde ik wel van positieve ervaringen met een acupuncturist, en nu zit ik toch te denken... ik bedoel maar, ik zou het ook wel heel fijn vinden om mijn medicatie een stuk te kunnen afbouwen bijvoorbeeld.
Nb ik ben mij ervan bewust dat acupunctuur niet evidence based is, en dat er even zoveel bewijs is voor acupunctuur als voor 'sham' acupunctuur. Ik ben echt op zoek naar ervaringen, om te kijken of ik hier in zou willen investeren. Ben benieuwd naar jullie reacties!
Nb ik ben mij ervan bewust dat acupunctuur niet evidence based is, en dat er even zoveel bewijs is voor acupunctuur als voor 'sham' acupunctuur. Ik ben echt op zoek naar ervaringen, om te kijken of ik hier in zou willen investeren. Ben benieuwd naar jullie reacties!
woensdag 28 november 2012 om 10:45
woensdag 28 november 2012 om 11:08
Ongeveer dezelfde ervaring als viva-amber. Vond de behandelingen best pijnlijk en langdurig, alleen met naalden. De eerste reeks behandelingen sloeg goed aan maar toen ik een paar jaar later nog eens ging met migraine/hoofdpijnklachten bleek het niet meer te werken. Ik zit er zelf aan te denken om volgend jaar opnieuw te gaan voor acupunctuur, toch weer proberen.... Al die pillen slikken word ik ook niet vrolijk van. Waarom informeer je niet in de buurt voor een goed bekend staande acupuncturist en maak een afspraak? Succes!
woensdag 28 november 2012 om 11:22
quote:jenniferb schreef op 28 november 2012 @ 11:08:
Waarom informeer je niet in de buurt voor een goed bekend staande acupuncturist en maak een afspraak? Succes!Jaja, dat kan ik zeker doen. Maar, moet dan wel tijd en geld investeren. Dus daarom wil ik eerst even een wat breder 'marktonderzoekje' over de ervaringen van anderen hiermee
Waarom informeer je niet in de buurt voor een goed bekend staande acupuncturist en maak een afspraak? Succes!Jaja, dat kan ik zeker doen. Maar, moet dan wel tijd en geld investeren. Dus daarom wil ik eerst even een wat breder 'marktonderzoekje' over de ervaringen van anderen hiermee
woensdag 28 november 2012 om 11:28