Gezondheid alle pijlers

acupunctuur

30-09-2012 23:19 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft er iemand ervaring met acupunctuur om weer wat meer energie te krijgen en minder moe te zijn.

Lees er wel over maar vraag me af of dat ook daadwerkelijk zo is.

Leef gezond,sport 2x per week,en toch voel ik me nooit fit.

Bloedonderzoeken ook alles goed,dus ja wat dan.
Ik zou zeggen, ga een gesprek aan met een acupuncturist.

Ook daarbij heb je heel veel verschillen en zo vanaf een beeldscherm kan niemand jou aangeven of het wel of niet voor jou kan/wil helpen.

Het is heel persoonlijk of het helpt. En ik heb dat het de ene keer wel helpt en dan zomaar weer een terugval heb (ik heb andere klachten dan dat jij hebt).

Dus google en bel wat mensen voor info met specifieke info van je klachten en vraag wat ze ermee kunnen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik ga morgenochtend eens rondbellen,dank je wel MV
Elke acupuncturist zal je vertellen dat de behandeling jou gaat helpen. Hij/zij wil je best van je geld afhelpen hoor, geen enkel probleem. Natuurlijk is er geen enkel objectief bewijs dat het echt werkt, maar ja geloven doet een hoop.

Dus mensen met vage klachten zijn geholpen met een placebobehandeling zoals acupunctuur.
Waar woon je? Ik ken in 020 een hele fijne, ook gewoon een superleuk, down to eart mens.
Oh, en thomaat kan me wat met haar placebo verhaal, er zijn legio verhalen dat het echt werkt, waaronder het mijne! En ik was behoorlijk sceptisch toen ik erheen ging.
Ik heb geen idee TO, geen ervaring hiermee. Maar ik vroeg me af, kan acupunctuur helpen bij hormonale migraine? Mocht iemand daar meer over weten, dankjewel .
ik woon in 0320 en ergens ben ik ook heel sceptisch,maar aan de andere kant lees en hoor ik toch ook wel goede verhalen.en ik wil heel graag weer energie krigen.
quote:Stoeltie schreef op 30 september 2012 @ 23:50:

Oh, en thomaat kan me wat met haar placebo verhaal, er zijn legio verhalen dat het echt werkt, waaronder het mijne! En ik was behoorlijk sceptisch toen ik erheen ging.Ik ben zo sceptisch dat ik er niet eens heen ga!
TO, dan gewoon googlen tot je er 1 vindt waar je je goed bij voelt. Dat had ik bij de mijne, en nog geen dag spijt van gehad, ik ben me veel fijner gaan voelen!

Succes!
Onderzoek heeft uitgewezen, dat het niet helpt, nergens tegen. Alleen een placebo-effect werd gemeten.

Je fijner voelen kan door zoveel zaken komen, maar als je je geld aan acupunctuur hebt uitgegeven, schrijf je het natuurlijk aan de werking van de acupunctuur toe.

Want je geld uitgeven aan niet werkzame onzin geeft natuurlijk geen fijn gevoel!
Er zijn ook genoeg onderzoeken die het effect wel bewijzen.

Bovendien, als het alleen maar placebo is, maar mensen voelen zich wèl beter ervan, dan werkt het toch?

Zolang er mensen blijven gaan en er positieve ervaringen hebben, lijkt het mij een aanrader.

Helemaal als je van die ervaringsdeskundigen positieve verhalen hoort, en het enige negatieve verhaal van een scepticus komt die zelf geen ervaring ermee heeft.
Hier heb ik goede ervaringen:

http://www.acupunctuur-tuina.nl/

De tuinamassage kan ook een aanrader voor je zijn. Heb ik een periode regelmatig gehad, toen ik oververmoeid/ overwerkt was. Kwam er echt weer fit en energiek vandaan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven