Gezondheid alle pijlers

acupunctuur

14-12-2009 21:08 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand ervaring met acupunctuur?

Ik zit erover na te denken om mogelijk deze behandelvorm te proberen maar vroeg me ook wat af:

Wat voel je van de behandeling en wat waren de effecten voor jullie op korte en lange termijn?
waar wil je je voor laten behandelen?
Sowieso handig om te vermelden waartegen je het doet.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Waarom wil je acupuntuur gaan proberen?
Ik heb hele goeie ervaringen met acupunctuur. Van de naalden voel je helemaal niks. Ik heb meerdere behandelingen gehad met zeer goed resultaat.
ik wil het gaan proberen voor vermoeidheid en pijn in mn lichaam!!

Maar ik ben meer benieuwd of het in zijn algemeenheid wat geholpen heeft en hoelang het effect heeft gehad, dus niet gericht op alleen vermoeidheid en pijn!

bedankt voor de reacties tot nu toe

@leveke; waar kreeg je de naalden? Want ik lees verschillende dingen, soms krijg je ze in je hele lichaam en soms maar in 1 gebied. Staat dan meestal niet bij voor welke klachten ze dan behandeld werden
Als ik gestresst was, ging ik na acupunctuur loom weg, was ik te vermoeid, ging ik na acupunctuur energiek weg. Het herstelde de balans dus. (overigens was het niet geheel pijnloos, soms voelde ik de 'stroom')
Bij vermoeidheid en pijn kun je heel goed terecht bij een acupuncturist. Deze klachten zijn vergelijkbaar met wat ik had.

Waar je naalden geprikt krijgt ligt eraan welke energiebanen geblokkeerd zijn.

Ik kan je alleen de werkwijze van mijn acupuncturist vertellen. Maar ik denk dat iedere gediplomeerde acupuncturist zo te werk zal gaan.

Eerst volgt er een anamnese. En daarna voelt hij aan beide polsen welke organen weinig energie hebben. Meestal kreeg ik naalden in mijn onderbenen, voeten en handen. Maar het waren er nooit meer dan 3.

Ik zou het zeker proberen. En waarschijnlijk krijg je via je zorgverzekeraar ook een gedeelte vergoed.
@ Friezin, ik voelde alleen "stroom" als ik bewoog terwijl de naalden erin zaten. Maar ik mocht altijd relaxen met een ontspannend muziekje, dus lag wel lekker stil.
Hi, ik heb tijdens mijn zwangerschap acupunctuur gedaan. Ik kon nl niet goed slapen en lag uren wakker (niet van het piekeren). Ik heb 3 sessies gehad en na de 1e sliep ik al als een roos. Sommigen zeggen dat het psychisch is, dat je je daarop instelt. Nou en, al is het zo, ik heb er iig weer goed door kunnen slapen. Ik kreeg een naald of 10 in mijn benen, armen, handen en hoofd (ja, die laatste voelde raar hoor).

Gewoon proberen, succes!!
Bedankt voor de reacties,

ik denk dat ik het inderdaad maar gewoon ga proberen, hoewel ik het wel eng blijf vinden, ben niet zo'n fan van naalden....haha

Hadden jullie nog dat je na een behandeling bepaalde dingen (even) niet mochten doen??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven