Acute spit
zaterdag 23 oktober 2010 om 21:34
Hoi allemaal!
Woensdag werd ik wakker met pijn in mijn rug.. Net of ik spierpijn had.. Verder nog niks aan de hand.. Ik heb wat gegeten, ben gaan douchen.. Nu komt het stomme, dat ik me aan wou gaan kleden moest ik niezen.. Ik kon gelijk helemaal niks meer, ben op de grond gevallen, opzoek gegaan naar m,n telefoon en iemand gebeld die me kon helpen.. Een paar uur later stond de therapeut voor m,n neus.. Acute spit.. Ik kan iedereen vertellen: Dat doet zeer!! Heel zeer! Nu mijn vraag: zijn er meer mensen die het hebben gehad.. Ik heb wel zware pijnstillers maar ik kan nog steeds niet normaal lopen, zitten, opstaan etc.. Iemand tips hoe ik de pijn nog wat kan verminderen? s'Nachts hou ik m,n verwarm deken aan en overdag heb ik een deken om m,n heen om alles een beetje warm te houden.. Ik 'loop' afentoe een stukje en probeer steeds van houding te veranderen.. Maar misschien hebben jullie nog meer tips..
Alvast bedankt!!:D
Woensdag werd ik wakker met pijn in mijn rug.. Net of ik spierpijn had.. Verder nog niks aan de hand.. Ik heb wat gegeten, ben gaan douchen.. Nu komt het stomme, dat ik me aan wou gaan kleden moest ik niezen.. Ik kon gelijk helemaal niks meer, ben op de grond gevallen, opzoek gegaan naar m,n telefoon en iemand gebeld die me kon helpen.. Een paar uur later stond de therapeut voor m,n neus.. Acute spit.. Ik kan iedereen vertellen: Dat doet zeer!! Heel zeer! Nu mijn vraag: zijn er meer mensen die het hebben gehad.. Ik heb wel zware pijnstillers maar ik kan nog steeds niet normaal lopen, zitten, opstaan etc.. Iemand tips hoe ik de pijn nog wat kan verminderen? s'Nachts hou ik m,n verwarm deken aan en overdag heb ik een deken om m,n heen om alles een beetje warm te houden.. Ik 'loop' afentoe een stukje en probeer steeds van houding te veranderen.. Maar misschien hebben jullie nog meer tips..
Alvast bedankt!!:D
zaterdag 23 oktober 2010 om 21:47
Ik heb er zelf meerder keren per jaar last van, en neem de hele dag paracetamol in.
Ik begin met 2 en slik daarna iedere 2 uur een "onderhoudsdosis".
Voor mij helpt rustig een stukje wandelen heel goed.
Ik merk dat mijn rug altijd "stijf " voelt als ik te lang heb gezeten, of als ik net uit bed kom.
Bewegen is voor mij dus het beste, maar of dat ook voor jou zo is?
Ik begin met 2 en slik daarna iedere 2 uur een "onderhoudsdosis".
Voor mij helpt rustig een stukje wandelen heel goed.
Ik merk dat mijn rug altijd "stijf " voelt als ik te lang heb gezeten, of als ik net uit bed kom.
Bewegen is voor mij dus het beste, maar of dat ook voor jou zo is?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
zaterdag 23 oktober 2010 om 21:51
Ja ik merk dat bewegen goed voor me is, al kon ik dat de eerste dag niet.. En ik loop zo scheef als maar kan haha.. Het is bijna komisch om te zien:P. Ik heb pijnstillers gekregen Diclofinacnatrium + nog iets voor m,n maag.. Ik merk ook dat als ik geslapen heb en dan opsta dat het goed gaat.. Tot ik even gezeten heb om te drinken.. Vanaf dat moment begin ik weer te voelen dat het echt vast gaat zitten.. Maar zoals ik het nu begrijp is het een kwestie van wachten..
zaterdag 23 oktober 2010 om 21:54
Ik heb het ook een keer gehad. Zat in de bioscoop en toen de film afgelopen was, kon ik niet meer uit m'n stoel omhoog komen. Heb er vervolgens drie weken last van gehad. De dokter gaf me spierverslappers en oefeningen. En het advies om vooral te blijven bewegen. Doe je dat niet, dan wordt de boel stijf en stram en maak je het eigenlijk alleen maar erger.
Sindsdien heb ik het nooit meer gehad, maar mijn rug blijft een zwakke plek. Soms voel ik gewoon dat het er heel snel weer in zou kunnen schieten, dus dan moet ik even wat rustiger aan doen en niet raar bukken ofzo.
Sindsdien heb ik het nooit meer gehad, maar mijn rug blijft een zwakke plek. Soms voel ik gewoon dat het er heel snel weer in zou kunnen schieten, dus dan moet ik even wat rustiger aan doen en niet raar bukken ofzo.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
zaterdag 23 oktober 2010 om 21:56
Ik heb het ook gehad. Ik dacht serieus in eerste instantie dat ik een soort van verlamming had... Ik kon niks meer! Ik heb toen van de dokter tramadol gekregen. Duurde even voordat het ging werken, maar daarna was het gelukkig een stuk beter! Ik weet nog dat ik bij mijn ouders sliep en die waren net verhuisd, dus daarom lag ik op een matras op de grond, goddank achteraf. Ik werd 's ochtends wakker en wilde opstaan, maar dat lukte dus niet...hahaha..ik was zo bang toen. Toen naar de trap toe geschoven en eenmaal daar kon ik mijn benen laten zakken en zo op m'n kont naar beneden toe gaan. Eenmaal daar heb ik mijn moeder geroepen en ben ik huilend van de pijn en lachend om de situatie, met mijn armen om de schouders van mijn moeder (ik 1.82m en mijn moeder 1.68m) naar de woonkamer toe geschuifeld. God, wat hebben we toen gelachen zeg! Zij wist namelijk wat het was, heeft het zelf ook vaak gehad, dus toen was ik ook niet zo bezorgd meer. Moet nu weer lachen...
zaterdag 23 oktober 2010 om 21:57
zaterdag 23 oktober 2010 om 21:58
Haha, ik weet nog dat ik in eerste instantie heel paniekerig dacht dat ik iets aan mijn nieren had. En dat ik, eenmaal thuis, echt op handen en knieën rondgekropen heb. Eigenlijk was het wel enigszins hilarisch. Maar ik was bang en moest vreselijk lachen tegelijkertijd.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
zaterdag 23 oktober 2010 om 22:00
Ja en blijven bewegen, probeer alleen wel de draaibewegingen van je onderrug zoveel mogelijk te beperken.
Diclofinac is troep, je krijgt altijd maagbeschermers erbij( omeprazol oid), ik krijg er in ieder geval enorm last van m'n darmen van.
Hier nog een linkje over spit.
Diclofinac is troep, je krijgt altijd maagbeschermers erbij( omeprazol oid), ik krijg er in ieder geval enorm last van m'n darmen van.
Hier nog een linkje over spit.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
zaterdag 23 oktober 2010 om 22:07
Wat super al jullie snelle reacties!!
Ja ik moet er achteraf ook erg om lachen! Hoe ik de eerste 2 dagen hangend op m,n vader door de kamer liep.. En dan schiet het er afentoe gewoon in en maak je de gekste geluiden en de raarste bewegingen!
Het is hier zo dat een vriend van me pa net geopereerd is aan een hernia (de dag ervoor) dus ik zag me al gelijk op die tafel liggen.. Ik was zoo bang! Ik ben een week of 5 geleden ook van de trap gevallen en de therapeut zei dat het zelfs daar door zou kunnen komen.. Ik denk zelf dat het komt omdat ik verkeerd loop (schouders naar voren).. Maandag weer heen en kijken wat ze ervan gaan zeggen!!
Thnx nogmaals voor de snelle reacties!:D
Ja ik moet er achteraf ook erg om lachen! Hoe ik de eerste 2 dagen hangend op m,n vader door de kamer liep.. En dan schiet het er afentoe gewoon in en maak je de gekste geluiden en de raarste bewegingen!
Het is hier zo dat een vriend van me pa net geopereerd is aan een hernia (de dag ervoor) dus ik zag me al gelijk op die tafel liggen.. Ik was zoo bang! Ik ben een week of 5 geleden ook van de trap gevallen en de therapeut zei dat het zelfs daar door zou kunnen komen.. Ik denk zelf dat het komt omdat ik verkeerd loop (schouders naar voren).. Maandag weer heen en kijken wat ze ervan gaan zeggen!!
Thnx nogmaals voor de snelle reacties!:D

zondag 24 oktober 2010 om 22:24