advies nodig over bewegen met koorts

maandag 21 januari 2013 om 10:37
Goede morgen allemaal,
ik heb bij deze advies nodig.Sinds gisteren heb ik koorts en pijn in mijn onderbuik.Ben gaan googelen naar sporten en bewegen op
internet.Sporten moet je niet doen als je koorts hebt,dus dat dacht
ik al en ga ik dan niet doen.Maar hoe zit het dan met lichte krachttraining of lichte oefeningen thuis of een half uur wandelen?Kan dat kwaad?Dat kan ik namelijk niet echt op internet terugvinden.Voel mezelf een beetje duf omdat ik niet buiten ben geweest.Hoe zit het dan met de verbranding?Moet ik mijn eetschema (tijdelijk)aanpassen omdat ik (misschien)minder verbrand?
Wat is jullie ervaring ermee en wat adviseren jullie?
ik heb bij deze advies nodig.Sinds gisteren heb ik koorts en pijn in mijn onderbuik.Ben gaan googelen naar sporten en bewegen op
internet.Sporten moet je niet doen als je koorts hebt,dus dat dacht
ik al en ga ik dan niet doen.Maar hoe zit het dan met lichte krachttraining of lichte oefeningen thuis of een half uur wandelen?Kan dat kwaad?Dat kan ik namelijk niet echt op internet terugvinden.Voel mezelf een beetje duf omdat ik niet buiten ben geweest.Hoe zit het dan met de verbranding?Moet ik mijn eetschema (tijdelijk)aanpassen omdat ik (misschien)minder verbrand?
Wat is jullie ervaring ermee en wat adviseren jullie?

woensdag 23 januari 2013 om 11:38
woensdag 23 januari 2013 om 13:14
Geraldine wat goed dat je je zo goed kunt beheersen. Ik heb daar toch wat meer moeite mee. Bovendien sta ik ook wel aardig onder tijdsdruk. Heb niet veel tijd te verspelen zeg maar.
Hier drie dagen koorts gehad. Begon precies een week geleden na een rondje hardlopen waarbij ik achteraf begrijpelijk niet vooruit te branden was.
Nu dus zes dagen niets gedaan. Wilde in ieder geval vandaag nog rust nemen maar ik hoor nu mijn loopschoenen al roepen dat ze ook weer eens aandacht willen.
Hier drie dagen koorts gehad. Begon precies een week geleden na een rondje hardlopen waarbij ik achteraf begrijpelijk niet vooruit te branden was.
Nu dus zes dagen niets gedaan. Wilde in ieder geval vandaag nog rust nemen maar ik hoor nu mijn loopschoenen al roepen dat ze ook weer eens aandacht willen.

woensdag 23 januari 2013 om 17:51
baukje,ik geef toch toe dat ik het sporten en mijn vrijwilligerswerk (werk 4 keer per week in een verpleeghuis)toch
wel heb gemist.Je wereldje wordt dan zo klein.Ga morgen ook
weer gewoon werken.Donderdag ben ik de derde dag koortsvrij.
Misschien ga ik vrijdag wel sporten maar weet het nog niet zeker.Een wandeling ga ik zeker wel doen en maandag ga ik
in ieder geval sporten.Ik verheug me daar ook op.Ja,ik vind het
wel hartstikke leuk.Hardlopen doe ik niet vaak maar ik wandel
veel.Mijn vriend en ik willen,als de sneeuw weer weg is,trainen om naar Hoek van Holland te gaan lopen.Dat duurt in totaal 5
uur.De laatste wandeling van 10 dagen geleden duurde 2,5 uur.
Dus daar moet ik ook geduld voor hebben.Maar als er zoveel
sneeuw ligt heeft het voor ons weinig nut om zo ver te lopen.Heb dan het gevoel niet vooruit te komen.Maar dat komt
wel weer.
wel heb gemist.Je wereldje wordt dan zo klein.Ga morgen ook
weer gewoon werken.Donderdag ben ik de derde dag koortsvrij.
Misschien ga ik vrijdag wel sporten maar weet het nog niet zeker.Een wandeling ga ik zeker wel doen en maandag ga ik
in ieder geval sporten.Ik verheug me daar ook op.Ja,ik vind het
wel hartstikke leuk.Hardlopen doe ik niet vaak maar ik wandel
veel.Mijn vriend en ik willen,als de sneeuw weer weg is,trainen om naar Hoek van Holland te gaan lopen.Dat duurt in totaal 5
uur.De laatste wandeling van 10 dagen geleden duurde 2,5 uur.
Dus daar moet ik ook geduld voor hebben.Maar als er zoveel
sneeuw ligt heeft het voor ons weinig nut om zo ver te lopen.Heb dan het gevoel niet vooruit te komen.Maar dat komt
wel weer.
woensdag 23 januari 2013 om 19:14
Hi Geraldine, misschien heb je ook iets aan dit artikel dat ik deze week tegen kwam over de combi `ziek zijn´ en sporten:
http://mollygalbraith.com ... -is-too-sick-to-work-out/
http://mollygalbraith.com ... -is-too-sick-to-work-out/
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
woensdag 23 januari 2013 om 20:45
Ik was maandag al weer aan het werk gegaan. Dus dat niets doen is betrekkeljk want omdat ik alles op de fiets heb ik toen al weer de nodige fietskm's gemaakt.
En vanmidag was ik vrij en kon de verleiding van het zonnetje niet weerstaan dus heb een kleine 15km in het bos gaan hardlopen. Heerljk door de sneeuw. ik vind dat juist wel een extra uitdaging en een leuke afwisseling op de gewone bostrainingen. Mijn vertrouwde bos zag er nu helemaal anders uit.
Leuk zo'n lange wandeltocht in het vooruitzicht. Ik heb zelf over 9,5 week een hardloopwedstrijd over 60km vandaar dat ik ook onder wat tijdsdruk staan. En dat mag natuurlijk nooit een reden zijn om weer voortijdig te beginnen met sporten. Maar voor mij wel een reden om er niet zomaar een paar dagen rust extra aan vast te plakken.
En vanmidag was ik vrij en kon de verleiding van het zonnetje niet weerstaan dus heb een kleine 15km in het bos gaan hardlopen. Heerljk door de sneeuw. ik vind dat juist wel een extra uitdaging en een leuke afwisseling op de gewone bostrainingen. Mijn vertrouwde bos zag er nu helemaal anders uit.
Leuk zo'n lange wandeltocht in het vooruitzicht. Ik heb zelf over 9,5 week een hardloopwedstrijd over 60km vandaar dat ik ook onder wat tijdsdruk staan. En dat mag natuurlijk nooit een reden zijn om weer voortijdig te beginnen met sporten. Maar voor mij wel een reden om er niet zomaar een paar dagen rust extra aan vast te plakken.

vrijdag 25 januari 2013 om 10:51
Gisteren ben ik weer mijn vrijwilligerswerk gaan doen.Heb het
wel gemist.Eind van de dag toch vrij moe en op tijd uitgerust.
Vandaag wil ik een wandeling gaan doen,een klein uurtje
misschien en maandag weer beginnen met sporten met een
rustiger niveau en iedere keer weer een beetje hoger.Ben nu
al sinds dinsdag koortsvrij.
viva-amber,ik heb de artikel gelezen.Bedankt voor het plaatsen!
Met koorts en keelpijn geen sport maar met een verkoudheid
mag het wel op een lager tempo.Ook de link van meds vind ik
erg interessant.
baukje,ja,alles ziet er anders eruit door de sneeuw.Maar vanaf
zondag gaat het bij ons dooien en voorspellen ze temperaturen
van 11 graden.Ik vind wandelen aan de buitenlucht ook heerlijk.
En natuurlijk het sporten wel!!!Zwemmen vind ik ook leuk al doe
ik dit niet zo vaak de laatste tijd.
wel gemist.Eind van de dag toch vrij moe en op tijd uitgerust.
Vandaag wil ik een wandeling gaan doen,een klein uurtje
misschien en maandag weer beginnen met sporten met een
rustiger niveau en iedere keer weer een beetje hoger.Ben nu
al sinds dinsdag koortsvrij.
viva-amber,ik heb de artikel gelezen.Bedankt voor het plaatsen!
Met koorts en keelpijn geen sport maar met een verkoudheid
mag het wel op een lager tempo.Ook de link van meds vind ik
erg interessant.
baukje,ja,alles ziet er anders eruit door de sneeuw.Maar vanaf
zondag gaat het bij ons dooien en voorspellen ze temperaturen
van 11 graden.Ik vind wandelen aan de buitenlucht ook heerlijk.
En natuurlijk het sporten wel!!!Zwemmen vind ik ook leuk al doe
ik dit niet zo vaak de laatste tijd.