Gezondheid alle pijlers

Afvallen en moe door stress?

01-11-2013 14:42 10 berichten
Ik loop nu een maand of 2 bij een psycholoog met klachten richting burn out en depressie. Ik sta voor de klas en ben al die tijd blijven werken. Teamleider en aantal collega's zijn op de hoogte en gaan er heel goed mee om. Nu zit ik al een stuk beter in mijn vel dan een paar maanden geleden, maar ben wel 7kg afgevallen (ik heb minder eetlust en snoep niet meer). Maar ik ben nu ook zo verschrikkelijk moe. 's Avonds lig ik om 9 uur op bed, ben gewoon kapot. Zou dit de nasleep zijn, is het beter toch even te stoppen met werken (terwijl het nu toch echt beter gaat) of toch maar eens bloed prikken?

Wie heeft hier ervaring mee?
Dit kan erbij horen maar hoeft niet. Bloed prikken kan nooit kwaad.
Alle reacties Link kopieren
Die vermoeidheid zou misschien ook nog door de wisseling van seizoen kunnen komen.
Probeer om preventief een afspraak te maken met je bedrijfs- of arboarts zonder je ziek te melden. Wellicht heeft hij adviezen hoe je met werk kunt omgaan waardoor je wat minder gesloopt de dag door komt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:tv-fanaat schreef op 01 november 2013 @ 14:54:

Die vermoeidheid zou misschien ook nog door de wisseling van seizoen kunnen komen.De herfst is altijd mijn lievelingstijd. In de herfst/winter ben ik altijd op mijn best
quote:viva-amber schreef op 01 november 2013 @ 14:55:

Probeer om preventief een afspraak te maken met je bedrijfs- of arboarts zonder je ziek te melden. Wellicht heeft hij adviezen hoe je met werk kunt omgaan waardoor je wat minder gesloopt de dag door komt.Daar moet ik volgende week ook weer heen. Maar het gekke is, dat ik normaal gesproken fluitend mijn lessen draai. En dat ik nu al bekaf ben als ik er 4 op een dag draai (en dat zijn dan ook nog eens mijn makkelijkste klassen). Op het moment dat ik werk heb ik er geen last van, maar als ik klaar ben, ben ik op
Wat wil je bereiken met een ziekmelding? Meestal knap je niet op van bankhangen. Ik zou doorgaan en wel evt met een arts overleggen of prikken op vitamine B, D, ijzer, etc zinvol is.
Psychische klachten kosten veel energie omdat concentreren, aandacht verdelen en omgaan met stress dan meer moeite kost (en herinneren soms ook). Net zoals iemand die met een verzwikte enkel een wandeling gaat maken, is als het ware jouw geest even verzwikt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:dymo9 schreef op 01 november 2013 @ 15:00:

Wat wil je bereiken met een ziekmelding? Meestal knap je niet op van bankhangen. Ik zou doorgaan en wel evt met een arts overleggen of prikken op vitamine B, D, ijzer, etc zinvol is.

Even voor alle duidelijkheid, ziekmelden is het laatste wat ik wil en probeer dat dus ook uit alle macht te voorkomen. Teamleider wilde mij thuis hebben, bedrijfsarts heeft me alleen laten doorwerken omdat ik dat zo graag wilde.

Feit is wel dat als ik vakantie heb, er niks aan de hand is en zodra ik begin ik weer helemaal op ben. En dat kan natuurlijk ook niet zo doorgaan.

Psycholoog heeft mij nu een termijn van 3 weken gegeven. Als ik me dan nog zo moe voel, moet ik van hem stoppen, omdat hij bang is dat anders de rek er helemaal uitgaat.
Ik zou in elk geval elke dag een multivitaminen-mineralen-pil nemen en af en toe een extra stukje vlees/kaas/vis.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven