Airflusal aerosol
vrijdag 1 mei 2020 om 19:58
Hallo
Ik heb naar aanleiding van aanhoudende heesheid door seretide diskus nu een vervanger gekregen in de vorm van een onbekende naam maar met dezelfde werkzame stoffen.
Ik vraag geen medisch advies alleen ervaringen met deze. Gebruikt iemand ook de airflusal en werkt deze bij jullie net zo goed als de seretide?
Ik kon niet de apotheek vragen waarom ik deze kreeg ( waarschijnlijk goedkoper) omdat deze al dicht was.
Ik heb naar aanleiding van aanhoudende heesheid door seretide diskus nu een vervanger gekregen in de vorm van een onbekende naam maar met dezelfde werkzame stoffen.
Ik vraag geen medisch advies alleen ervaringen met deze. Gebruikt iemand ook de airflusal en werkt deze bij jullie net zo goed als de seretide?
Ik kon niet de apotheek vragen waarom ik deze kreeg ( waarschijnlijk goedkoper) omdat deze al dicht was.
vrijdag 1 mei 2020 om 20:04
Nee is gewoon een aerosol met een dosis van 120, eigenlijk zoals alle aerosol puffers.
Zijn dezelfde werkzame stoffen, maar je hoort en leest zoveel over de goedkopere varianten, dat ik dacht eens vragen wie deze ook gebruikt en hopelijk lees ik dan hoorde ervaringen.
Uiteraard ga ik er vandaag ook mee beginnen.
Zijn dezelfde werkzame stoffen, maar je hoort en leest zoveel over de goedkopere varianten, dat ik dacht eens vragen wie deze ook gebruikt en hopelijk lees ik dan hoorde ervaringen.
Uiteraard ga ik er vandaag ook mee beginnen.
vrijdag 1 mei 2020 om 20:09
https://www.farmacotherapeutischkompas. ... fluticason
Het maakt qua kosten niet veel uit.
Anders maandag even bellen als je het niet vertrouwt?
Het maakt qua kosten niet veel uit.
Anders maandag even bellen als je het niet vertrouwt?
vrijdag 1 mei 2020 om 20:47
Weet jij toevallig of deze meer bijwerkingen heeft? Of nooit klachten over gehad?Ieniemienie123 schreef: ↑01-05-2020 20:35Waarschijnlijk preferentiebeleid van de verzekering. Ik werk in een apotheek en airflusal leveren wij in de apotheek vrijwel nooit uit onszelf, alleen als de verzekering het wil
vrijdag 1 mei 2020 om 20:48
Fijn om te lezen. Ik ben enorm merk gebonden daarom ben ik ietwat terughoudend om deze te gebruiken.
vrijdag 1 mei 2020 om 20:55
De diskus is een poederinhalator. Dit is een aerosol. Als het goed is heb je er een voorzetkamer bij gekregen. Waarschijnlijk is het idee dat je met een aerosol met voorzetkamer minder last hebt van heesheid dan van een poederinhalator.
Een apotheek zet in principe een poeder niet zonder overleg met de voorschrijver om in een aerosol. Heb je met de arts gesproken over je heesheid? Kan het niet zijn dat je arts de aerosol als alternatief heeft voorgeschreven?
Een apotheek zet in principe een poeder niet zonder overleg met de voorschrijver om in een aerosol. Heb je met de arts gesproken over je heesheid? Kan het niet zijn dat je arts de aerosol als alternatief heeft voorgeschreven?
vrijdag 1 mei 2020 om 20:56
Ieniemienie123 schreef: ↑01-05-2020 20:35Waarschijnlijk preferentiebeleid van de verzekering. Ik werk in een apotheek en airflusal leveren wij in de apotheek vrijwel nooit uit onszelf, alleen als de verzekering het wil
Ik mag hopen dat je niet vanwege het preferentiebeleid als er een diskus is voorgeschreven een aerosol gaat meegeven. Hooguit een generieke poederinhalator.
vrijdag 1 mei 2020 om 20:59
Over de airflusal zelf kan ik niet zoveel zeggen, want deze leveren wij echt heel weinig. Het kan natuurlijk wel verschil gaan uitmaken omdat de seretide een discus inhalator is (poeder) en de airflusal een airosol (vloeistof). Bij poeder heb je wel meer kans op heesheid omdat er wat poeder kan achterblijven in de keel. Ik zou het gewoon uitproberen en mocht het niet bevallen kan je altijd overleggen met arts/apotheek
vrijdag 1 mei 2020 om 22:53
zaterdag 2 mei 2020 om 09:46
De arts heeft nu een seretide airosol voorgeschreven ipv een seretide diskus. Het kan in dit geval dus wel zijn dat een verzekering een seretide diskus wel vergoed (want is de een van de weinige poederinhalators met salmeterol en fluticason) maar dat de verzekering geen seretide airosol vergoed want daar zijn veel goedkopere (merkloze) alternatieven van en daar houdt de verzekering nogal van helaas