Gezondheid alle pijlers

al een jaar hoofdpijn en meerdere klachten

06-01-2015 00:57 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo , ik ben een meisje van 17 jaar,

Ik heb sinds februari 2014 hoofdpijn ik heb er elke dag last van. Er gaat geen dag voorbij zonder hoofdpijn. Ik kreeg er opeens last van en het werd zo erg dat ik niet naar school kon , ik heb toem de dokter gebeld en die gaf me antibiotica. Nu het nogsteeds niet over is en de dokter niet weet waar het vandaan komt , ik maak me best wel zorgen want je kan toch geen hoofdpijn hebben zonder reden. Ik ben ook vaak duizelig en misselijk. Mijn ogen doen ook vaak zeer en ik krijg pijn in mijn ogen bij licht. Verder heb ik ook nog stekende hoofdpijn bij mijn slapen. Ik krijg dan een paar felle steken bij beide slapen.

heeft iemand hier ervaring mee ?
Nee, geen ervaring. Wel het advies om je door te laten verwijzen. Een huisarts is poortwachter en weet van alles iets, maar van iets vaak niets (lees: te weinig). Een kuur sloeg niet aan, dus lijkt het me handig om verder te kijken. Sterkte!
Heb je naast de hoofdpijn ook nog andere klachten?

Ik zou me door laten verwijzen. Het lijkt me niet normaal als je elke dag hoofdpijn hebt en zeker niet als je 17 bent.

Sterkte!
Heb je je wel eens laten onderzoeken op triggerpoints door een masseur of fysiotherapeut? Soms heb je pijnlijke spierknopen die uitstraling geven naar je hoofd en daardoor hoofdpijn veroorzaken. BV pijnlijke schouders, strakke spieren in je nek. Als dat het geval is dan kun je die pijnlijke knopen weg laten masseren. Ik weet natuurlijk niet of dit bij jou ook het geval is. De triggerpoints worden vaak veroorzaakt door stress maar dit kan ook door een verkeerde houding of overbelasting komen.

Probeer eens bij jezelf te voelen of spieren rond je schouders/nek zeer doen als je erop drukt of in knijpt.

Ben je sinds de hoofdpijn medicijnen gaan slikken of ben je met de pil begonnen? Ik heb vroeger eens enorme hoofdpijn gekregen door het slikken van de pil. Toen ik er mee stopte was de hoofdpijn weg. Sommige medicijnen geven bijwerkingen zoals hoofdpijn.

Het duurt wel heel lang met die hoofdpijn. Ga in ieder geval naar je huisarts.
Ik zou ook om een doorverwijzing vragen. Sterkte en ik hoop dat je geholpen kunt worden.
Ik had dit ook een aantal jaar geleden maar had er ook migraine bij. Werd steeds op mn ogen gegooid en kwam zelfs tot een bril die het alleen maar erger maakte. Totdat een leerling dokter op het idee kwam vorig jaar dat manuele therapie misschien kon helpen. En inderdaad! Mijn rug stond verkeerd waardoor ik steeds steekjes in mijn nek kreeg die weer naar mn hoofd ging. Werd om de 2 weken gekraakt maar gestopt nu ik zwanger ben.

Gewoon doorverwijzing vragen hoor en anders even zelf een goede manuele therapeut zoeken. Sucess!
Mijn zoon had rond zijn 12e 13e ook heel veel hoofdpijn. Niets hielp. Wij zijn toen bij een orthomanuele therapeut geweest (tevens arts). Het bleek dat er van alles in zijn nek en bovenrug scheef zat. Na 2 behandelingen was de hoofdpijn helemaal over. Die hoofdpijn had hij al meer dan 1 jaar.

Zeker het proberen waard en wordt grotendeels vergoed als je een aanvullende verzekering hebt. Orthomanuele therapie is niet hetzelfde als manuele therapie wat een fysiotherapeut vaak ook doet.
Ik kan me voorstellen dat je hier moedeloos van word. Ik heb eens meerdere maanden chronische spanningshoofdpijn gehad; ook geen moment meer hoofdpijnvrij, zomaar opeens. Op aanraden van een homeopaat toen met magnesium begonnen. Duurt even voor het werkt (tekort moet "aangevuld" worden) , maar daarna is het nooit meer zo geweest! Alleen af en toe nog hoofdpijn na een erg drukke dag ofzo, maar zeker niet meer chronisch. Misschien ook wat voorj ou? Veel mensen in het westen schijnen magnesium tekort te hebben.
Slik je de pil? Ik heb jaren hoofdpijn en migraine gehad totdat ik met de pil stopte.
Sterkte trouwens! Klinkt heel naar!
KNO al gecheckt (sinus), neuroloog al geweest? Heb je al wat zaken kunnen uitsluiten via verwijzingen?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Waarvoor kreeg je de antibiotica?

Wat was de reden waarom de huisarts dat voorschreef? Dat kan nooit puur hoofdpijn zijn geweest.
Je bent zelf een theepot
Nooit puur hoofdpijn ? Nou ik had zo'n erge hoofdpijn dat ok niks meer kon doen. Mijn dokter was op vakantie dus hebben ze gezegd dat ik dat moest ophalen bij de appotheek maar omdat je er heel moe van wordt en misselijk heb ik het niet genomen.

Jaa ik slik de pil ben al veranderd van pil om te kijken of het daaraanlag maar de hoofdpijn is er nog. Kan wel een keer een maand stoppen om te kijken of het bij elke pil zo is.

Ben al vaak naar de fysio geweest had geen nut en ben nu bij de psycholoog omdat ze denken dat het pschygisch is. Maar ik was benieuwd of iemand hier meer van wist want ik twijfel of het ook echt pschygisch is.
Is er al bloed geprikt? Dit om te kijken of je misschien bloedarmoede hebt. Dat kan een oorzaak zijn van hoofdpijn.

Zelf al meer dan 30 jaar vaak hoofdpijn en migraine, en heb nu een super boek over triggerpoints. Zo is het mogelijk om jezelf te behandelen. Ik ben er erg blij mee.

Zoals madeliefje333 ook al zegt, vaak wordt pijn veroorzaakt door spierknopen.
Elke les, waar je van leert, maakt het pad vrij voor nog waardevollere lessen. Elke les, die je negeert, komt steeds weer terug.
Lovepizza, ik kan me niet voorstellen dat een vervangende huisarts jouw antibiotica voorschrijft omdat je hoofdpijn had.

Als je nog steeds zoveel hoofdpijn hebt, is het verstandig om naar je eigen huisarts te gaan.

En als het psychisch is dan is daar ook niets mis mee. Dan ben je niet gek maar is er wel iets aan te doen.

Misschien span je je nek-, schouder- of kaakspieren teveel aan, misschien klem je je kaken in je slaap, misschien zie je minder goed, misschien heb je een slechte houding achter de pc.

Misschien is het cyclusgebonden etc etc

Genoeg redenen om terug te gaan naar de huisarts.
Je bent zelf een theepot
Antibiotica tegen hoofdpijn? Raar..

Laat je sowieso doorverwijzen en nader onderzoeken.

Of ga eens naar een fysiotherapeut die bekend is met triggerpoints.

Hoofdpijn kan vanuit je nek, rug, schouders en kaken komen.

Allemaal spierknoopjes die behandeld kunnen worden middels triggerpoint therapie of dry needling.

Blijf er niet mee rond lopen, want hoofdpijn is verschrikkelijk naar.
Ik zou een afspraak maken bij de huisarts. Een tip: laat je absoluut niet kraken, zeker als je niet weet wat er aan de hand is. Ik werk op de neurologie en zal je de horrorverhalen besparen, maar echt niet doen.
Heb je je ogen al eens laten nakijken?

Ik heb ook vrij veel hoofdpijn gehad en moest een bril. Mijn ene oog was een stuk slechter dan het andere en dat andere oog ging compenseren en daardoor hoofdpijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven