Gezondheid alle pijlers

Alergische reactie... AAARGGGHHH

02-02-2010 10:34 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds 2 weken een allergische uitslag op mijn onderarmen. Alleen maar aan de binnenkant. Jeukt verschrikkelijk (niet constant), kan er niet tegen krabben!

Ik kan niet allergisch zijn van nieuw wasmiddel (heb geen nieuwe gebruikt).

Hoe kom ik erachter waar ik allergisch voor ben? En hoe overleef ik intussen de vreselijke jeuk?
heb je toevallig andere deo gebruikt??
Even laten testen bij de huisarts.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
tavigil tabletjes, daarmee kom je er vanaf. Even doktersass bellen.
quote:sanne1987 schreef op 02 februari 2010 @ 10:35:

heb je toevallig andere deo gebruikt??

Nee, geen andere deo, douchegel, of wasmiddel. Vind het zelf apart dat het alleen maar op mijn onderarmen, aan de binnenkant is. Hoewel het zicht nu meer naar mijn nek verplaatst..

Huisarts is opzicht wel een goed idee..
Weet je zeker dat het niet door de kou komt? Lekker droog in huis vanwege de verwarming, de kou buiten doet ook al geen goed...

Ik heb er zelf last van, van het weer nu, en tegen de jeuk (ook op mijn onderarmen) en smeer nu met lekker vette creme, dat helpt.
Kan trouwens wel van je wasmiddel zijn hoor. Allergie bouwt zich op.
nieuw shirt ofzo van een bapaalde stof?
Ik kan er echt niet aan doen hoor! Ben me van geen kwaad bewust....
Je moet mensen nemen zoals ze zijn, niet zoals ze wezen moeten!
quote:tilalia2 schreef op 02 februari 2010 @ 10:48:

Weet je zeker dat het niet door de kou komt? Lekker droog in huis vanwege de verwarming, de kou buiten doet ook al geen goed...

Zou kunnen, maar heb er in voorgaande (koude) jaren geen last van gehad...
meestal krijg je anti-hooikoorts pillen voorgeschreven bij een allergische reactie. Ik zou zeggen: test dat eens.

Als dat niet werkt zou het ook exceem kunnen zijn en dan idd even langs de huisarts.

Om er achter te komen waarvoor je allergisch bent, is vrij lastig. Heb je niet onlangs een nieuw truitje aangehad? Kan zijn dat daar (nog) stoffen in zitten waar je zo op reageert.
Werk je? Zo ja, zit je met je armen op een bureau? Of zit je thuis achter een bureau?

Bij ons had de schoonmaakster op mijn werk, mijn bureau schoongemaakt met een ander schoonmaakmiddel dan gebruikelijk, ik ben nogal van het allergische type , en mijn onderarmen, polsen, handen zaten onder de uitslag. Maak nu mijn eigen bureau regelmatig schoon met Neutral, en heb er nu geen last meer van.
quote:JoSpo schreef op 02 februari 2010 @ 10:55:

[...]

Zou kunnen, maar heb er in voorgaande (koude) jaren geen last van gehad...Je huid wordt ook ouder en het is nu al een tijdje koud. Zo lang is het in NL de laatste jaren niet zo koud geweest.
.
Erg om jeuk te hebben. Helaas weet ik er alles van.

Ik ben zelf gaan kijken waar het aan kon liggen. Nieuw wasmiddelen, andere bodylotion, shampoo...noem het maar op.

Daarna ben ik begonnen met mijn eten onder de loep te nemen.

Ik was begonnen met noten te eten na het sporten om niet teveel af te vallen. Dat was eigenlijk het enige wat er veranderd was. Noten laten staan, na 3 weken toch weer begonnen om te kijken of het echt daar aan lag en ja hoor....

Nu gebeurd het zelden dat ik jeuk heb, meestal is het terug naar de noten te leiden, denk aan bijvoorbeeld koekjes en chocolade.

In noodgevallen heb ik anti-histamine.
Bij mij hebben cetirizine tabletten goed geholpen. Zonder recept bij de apotheek verkrijgbaar. Te gebruiken bij hooikoorts en vergelijkbare allergische reacties. Ook bij langdurige huiduitslag met hevige jeuk en vorming van bultjes van onbekende oorzaak.
quote:tilalia2 schreef op 02 februari 2010 @ 10:48:

Ik heb er zelf last van, van het weer nu, en tegen de jeuk (ook op mijn onderarmen) en smeer nu met lekker vette creme, dat helpt.Ik heb het ook maar dan alleen op mijn benen, komt inderdaad van de kou.
Nadat ik lekker warm ben gaan douchen (ik was verkleumd door de regen, water liep overal uit), kwam ik helemaal bont de douche uit: op mijn armen (jeuk!), nek (jeuk!) en benen (geen jeuk!)

Zou het door het temperatuurverschil komen? Dat duurt toch niet zolang? = meer dan een uur (na het douchen)
Ligt het niet aan het douchespul? Zoals er hier al aangegeven wordt, kun je ook allergisch worden voor iets. (Denk maar eens aan hooikoorts: daar wordt niemand mee geboren.)

Wanneer ik allergisch ben, dan heb ik niet alleen jeuk, maar ook een verbrand gevoel (en ziet er vaak ook uit als een 'verbrande huid'), naast de bultjes etc.

Heb mezelf laten testen bij de dermatoloog en ik ben allergisch voor meerdere stofjes en een daarvan zit zit naast in pleister ook bijv. in postzegellijn en naaldbomen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven