Gezondheid alle pijlers

Alleen in proces neuscorrectie

21-05-2018 01:09 75 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Ik weet niet of ik het in de juiste categorie geplaatst heb maar denk dat het onderwerp het meeste hierbij past.
Ik wil dus een neuscorrectie ondergaan en dit wil ik liefst in het buitenland doen (Turkije).
Ik vraag me af of er iemand is die zowel in het binnenland als in het buitenland alles alleen heeft gedaan, dus naar de afspraken/controles, alleen naar ziekenhuis, wachten operatie etc.
Waarom ik dit vraag is omdat ik mijn zus, moeder of vriendinnen niet hierbij wil betrekken omdat ik hen simpelweg geen last wil zijn en dat ze te veel moeite voor mij moeten doen. Mee gaan naar het buitenland, wachten voor operatie, ik moet natuurlijk paar dagen in hotelkamer uitzieken en daarna weer naar een controleafspraak gaan. Wanneer ik ondertussen ziek op bed lig kan diegene niet alleen vakantie vieren althans lijkt mij niet gezellig.

Zijn er dus mensen die dit allemaal alleen doen en teruggaan naar Nederland, of heb je echt iemand bij je nodig na de operatie? Vinden jullie dat ik alles alleen kan doen? Ik ben trouwens nooit in mijn leven geopereerd geweest, heb ook nooit in het ziekenhuis gelegen, misschien onderschat ik het
Ik ken meerdere mensen die het in Iran, Turkije, Irak of Korea hebben laten doen. Het word inderdaad mooier gedaan door de chirurgen daar dan hier, om de simpele reden dat ze het daar aan de lopende band doen en dus enorm ervaren zijn. Wat ik je wel aanraad is om echt goed onderzoek te doen bij wie je het zou willen laten doen, er zijn inderdaad aardig wat nepperds actief ook. Als het de eerste keer niet goed gaat ben je de sjaak, de tweede keer is je neus namelijk negen van de tien keer helemaal verpest. Dus doe je huiswerk goed!

Ik zou het zeker afraden om alleen te gaan trouwens. Een neuscorrectie is best wel een heftige ingreep, vooral de eerste paar weken zijn best zwaar. Je kunt niet goed ademen, mond staat hele nacht open omdat je niet door neus kunt ademen, er komen veel ongemakkem bij kijken. Pijn heb je trouwens niet, dus dat scheelt. Maar voor de psychische steun zou ik iemand
meenemen.

Een goede arts zal trouwens vooraf je bloed goed onderzoeken voordat je verdoofd word, je word namelijk helemaal verdoofd en dat is altijd met risico. Dus als je tekorten hebt of andere problemen met je gezondheid is het niet mogelijk.
Waar ben je To, heb je iets aan de reacties, twijfel je nu of je het wel om de juiste redenen doet?
Ik hoop het, het is wel je gezicht en mss is het niet nodig. Wat wil je laten doen dat weet ik nog steeds niet. Waarom zeggen de artsen in Nederland nee?
Alle reacties Link kopieren
dropfruitje schreef:
21-05-2018 08:49
Dat je het in Turkije wil laten doen en misschien alleen wil gaan moet je lekker zelf weten. Maar dat Nederlandse artsen je niet willen opereren zou misschien een teken voor je moeten zijn dat het niet nodig is.
Zie jij je neus groter/dikker/lelijker dan die is? Ben je erg onzeker over je uiterlijk terwijl anderen zeggen dat dit niet nodig is? Artsen in Nederland opereren namelijk wel als er echt een probleem is met je neus, ook cosmetisch.

Besteedt je geld dan aan goede psychische hulp. Want na de neuscorrectie is er weer iets anders dat niet goed is. Of je voelt je geen haar beter....
Nergens staat dat de artsten in nederland mij niet wil opereren. Zij willen dat wel, maar wat betreft de vorm van mijn neus kunnen we niet op een lijn komen.
Alle reacties Link kopieren
josske schreef:
21-05-2018 08:52
Hou er rekening mee, als er iets gebeurt waar je een nabehandeling voor nodig hebt, dat dit niet gedaan wordt door NL artsen.
Dan vergoed de verzekering ook niets.

Voor elke klacht, bv niet kunnen ademen door de neus, moet je terug naar Turkije.
Er zitten veel haken aan een operatie in het buitenland.

Denk ook na, waarom begrepen de artsen in NL jouw klacht niet en wat zorgt er voor dat deze arts jouw klacht wel begrijpt ?
Een consult viia skype is geen goed consult.

Zet je het door, neem dan iemand mee die voor jou kan zorgen als het nod is.
Alleen in een na een operatie is niks, je hebt echt wel hulp nodig.
Zij begrepen mijn proberen wel, maar over het eindresultaat waren we het niet mee eens. Ik vond de after foto's er te gemaakt uitzien.
Alle reacties Link kopieren
Kasboom schreef:
21-05-2018 09:04
Dit.
Ik denk dat To het niet aan de mensen in haar omgeving wil vertellen omdat ze weet dat ze het af zullen keuren, en niet omdat ze niet wil dat ze 'moeite moeten doen'.
Haha nee, als dat zo was geweest had ik dat helemaal niet gevraagd hier. Iedereen in mijn omgeving snapt waarom ik het wil doen.
Alle reacties Link kopieren
moonlight schreef:
21-05-2018 09:28
Ik vind wel dat ze gelijk heeft dat het in Turkije beter en mooier gedaan wordt. In Nederland krijg je zo'n gecoriceerde neuspunt vaak. Kan meestal zo aanwijzen wie een correctie heeft ondergaan. In Turkije komt dat minder voor net als in de vs, mits door goede chirurg. Hier weten ook de goede chirurgen er een cosmetisch ipv natuurlijk effect af te leveren.
Precies dit dus. Doordat ik het niet eens ben met het eindresultaat (puntneus) zie ik ervan af om het bij een nederlandse arts te doen.
Alle reacties Link kopieren
Lenn12345 schreef:
21-05-2018 13:33
Waar ben je To, heb je iets aan de reacties, twijfel je nu of je het wel om de juiste redenen doet?
Ik hoop het, het is wel je gezicht en mss is het niet nodig. Wat wil je laten doen dat weet ik nog steeds niet. Waarom zeggen de artsen in Nederland nee?
De artsten in Nederland zeggen geen nee. Ik twijfel natuurlijk niet, dit is iets wat ik al heel lang wil. Natuurlijk ga ik geen foto's plaatsten om te bewijzen dat er echt iets mis is.
hauhauhau schreef:
21-05-2018 19:15
De artsten in Nederland zeggen geen nee. Ik twijfel natuurlijk niet, dit is iets wat ik al heel lang wil. Natuurlijk ga ik geen foto's plaatsten om te bewijzen dat er echt iets mis is.
Ik hoef ook geen foto's te zien hoor, begrijp me niet verkeerd.
Maar waarom doe je het niet gewoon in Nederland bij een ervaren arts en mét toestemming van je ziektekostenverzekeraar zodat je bij complicaties gewoon geholpen wordt?
Je kan toch ook uitzoeken wie er in Nederland de beste is op dat gebied en je dan door hem/haar laten behandelen?

Al lees ik tussen de zinnen door dat je iets vraagt aan de artsen wat als niet reëel wordt gezien. Verschillen in mening over wat je mag verwachten van het eindresultaat begrijp ik. Terwijl het mss gewoon niet kán wat jij wil zonder schade (op de lange duur).

Dan hou ik helemaal mijn hart vast: ook plastische chirurgie kent gewoon grenzen, niet alles wat je wil kán ook werkelijk, je kan geen plaatje van een neus meenemen en zeggen: 'deze wil ik ook'. Zo werkt het niet.
O ik zie het al: bang voor een puntneus, stond er net nog niet.

Bedenk wel dat het niet persé een verouderde techniek hoeft te zijn maar dat dit de veiligste manier is -ook op de lange duur- en vraag eerst eens wat te doen mocht je echt zo'n puntneus krijgen.
Mss zijn er inmiddels artsen in Nederland ook op die andere methode overgegaan; als het goed gaat leren artsen ook van elkaar.
Waarom reageren mensen zo spastisch op het feit dat to graag in het buitenland geholpen wil worden? Dat is echt vrij normaal hoor. Nederland loopt hopeloos achter op veel medische gebieden, maar zeker op het gebied van plastisch chirurgie.

Colombia, Brazilië en Venezuela worden ook vaak aangedaan voor cosmetische behandelingen. Ze zijn daar veel kundiger dan in NL en bovendien een stuk goedkoper.
Een neuscorrectie kost in Nederland al gauw 5000 euro. Een belachelijk kunstmatig hoog gehouden prijs. In Brazilië ben je voor 1000 euro klaar, en dan heb je veel betere artsen en veel betere ziekenhuizen dan hier.
Alle reacties Link kopieren
YouWish schreef:
21-05-2018 19:36
Waarom reageren mensen zo spastisch op het feit dat to graag in het buitenland geholpen wil worden? Dat is echt vrij normaal hoor. Nederland loopt hopeloos achter op veel medische gebieden, maar zeker op het gebied van plastisch chirurgie.

Colombia, Brazilië en Venezuela worden ook vaak aangedaan voor cosmetische behandelingen. Ze zijn daar veel kundiger dan in NL en bovendien een stuk goedkoper.
Verbaas ik me ook over.
Alle reacties Link kopieren
YouWish schreef:
21-05-2018 19:39
Een neuscorrectie kost in Nederland al gauw 5000 euro. Een belachelijk kunstmatig hoog gehouden prijs. In Brazilië ben je voor 1000 euro klaar, en dan heb je veel betere artsen en veel betere ziekenhuizen dan hier.
dit dus.
YouWish schreef:
21-05-2018 19:36
Waarom reageren mensen zo spastisch op het feit dat to graag in het buitenland geholpen wil worden? Dat is echt vrij normaal hoor. Nederland loopt hopeloos achter op veel medische gebieden, maar zeker op het gebied van plastisch chirurgie.

Colombia, Brazilië en Venezuela worden ook vaak aangedaan voor cosmetische behandelingen. Ze zijn daar veel kundiger dan in NL en bovendien een stuk goedkoper.
Het doe maar normaal dan doe je al gek genoeg halte is hoog in dit topic. Plastische chirurgie is ondertussen vrij normaal in veel landen op de wereld, iets wat in NL nog vrij taboe is.
@TO als je het door wilt zetten zou ik zoveel mogelijk plaatjes verzamelen van de neus die jij wilt. Een arts kan niet bepalen voor jou welke neus jij moet krijgen, dat bepaal je nog
altijd zelf.
AfbeeldingAfbeelding
TO, heb je een goed beeld van hoe de dagen na de ingreep eruit zien?
het lijkt mij erg onprettig om alleen op een hotelkamer te zitten wanneer je je niet goed voelt.

ik heb wel eens in een hotel gezeten waar roomservice zou zijn, maar bij aankomst bleek dat niet het geval. hoe zou je dan aan eten komen de eerste dagen?

ik zou het voor een vriendin of familielid geen probleem vinden om mee te gaan. je zou hen eventueel tegemoet kunnen komen in de kosten, door bijv het hotel voor jouw rekening te nemen oid.

je zegt nederlanders te hebben gesproken die enthousiast zijn over de kliniek waar jij graag geopereerd wilt worden. vraag eens aan hen hoe de eerste dagen/weken eruit zagen en of zij het alleen hadden kunnen doen.
Er zijn talloze reisbureaus die reisjes speciaal met dit doel organiseren voor mensen die goedkoop in het buitenland een cosmetische operatie willen doen.

Ik zou zelf niet zo bang zijn dat de controle of voorzieningen in dit soort privéklinieken in Turkije niet goed zou zijn.

Ik zou me wél zorgen maken over de communicatie. Zitten de arts en ik op dezelfde lijn wat betreft de gewenste verandering? De mode en het schoonheidsideaal zijn in Turkije toch weer anders, dus ik zou bang zijn dat er misschien missverstanden ontstaan. Dat zal vast met computeranimaties worden uitgebeeld, maar toch. Dat zou voor mij een zorg zijn.
Niet dat ik ooit vrijwillig een operatie in het buitenland zou doen, maar het valt me wel op dat mensen denken dat het overal zo veel slechter is dan in Nederland. Privéklinieken zijn in veel landen, ook ontwikkelingslanden, van een veel hogere standaard dan Nederland. Het is waar dat het in gewone ziekenhuizen minder kan zijn, maar de klinieken waar dit soort ingrepen wordt gedaan zijn echt veel beter. En wat betreft nose jobs loopt men in het buitenland, veel verder voor dan Nederland.
LizBakker schreef:
23-05-2018 12:56
Niet dat ik ooit vrijwillig een operatie in het buitenland zou doen, maar het valt me wel op dat mensen denken dat het overal zo veel slechter is dan in Nederland. Privéklinieken zijn in veel landen, ook ontwikkelingslanden, van een veel hogere standaard dan Nederland. Het is waar dat het in gewone ziekenhuizen minder kan zijn, maar de klinieken waar dit soort ingrepen wordt gedaan zijn echt veel beter. En wat betreft nose jobs loopt men in het buitenland, veel verder voor dan Nederland.
Juist. Er heerst ontzettend veel onwetendheid over plastische chirurgie in het buitenland. Ik vind het zelfs getuigen van arrogantie om te zeggen dat het in NL allemaal veel beter is 'geregeld' Dat is het niet. Precies wat je zegt er zijn talloze organisaties die je van A tot Z begeleiden, van het ophalen van de airport tot en met de verzorging en medicatie. Als je je goed informeert gaat het echt wel goed komen, maar je moet inderdaad je huiswerk doen. Daarnaast moet je je altijd bewust zijn van de risico's. Het kan namelijk fout gaan. Vooraf moet je ook een formulier ondertekenen waarin je dat accepteert.
Ik ken trouwens een vrouw die haar neus in NL heeft laten doen. Je ziet eigenlijk geen verschil. Ze is ook zeer ontevreden en wilt opnieuw onder het mes. De dokter vond dit het 'natuurlijkst'. Mijn advies is om het in het buitenland te doen bij een betrouwbare en goede dokter.
Alle reacties Link kopieren
https://m.youtube.com/watch?v=YJce_HcXACQ

Als je meghan toen met nu vergelijkt dan zie je dat de echte goede chirurgen niet hier in Nederland te vinden zijn. Echt prachtig werk.
Alle reacties Link kopieren
moonlight schreef:
25-05-2018 22:10
https://m.youtube.com/watch?v=YJce_HcXACQ

Als je meghan toen met nu vergelijkt dan zie je dat de echte goede chirurgen niet hier in Nederland te vinden zijn. Echt prachtig werk.
:-o zij heeft volgens mij geen plastische chirurgie laten doen hoor
hauhauhau schreef:
01-06-2018 03:27
:-o zij heeft volgens mij geen plastische chirurgie laten doen hoor
Echt wel.
Alle reacties Link kopieren
Lenn12345 schreef:
21-05-2018 02:54
..... en het is en blijft een gok....
Hijs leuk! :proud:

TO: check alsjeblieft bij je zorgverzekering wat de opties zijn als er sprake is van complicaties
De kosten daarvan worden bijna nooit vergoed

Dat kan een financiële strop voor je worden.
En neem inderdaad iemand mee, algehele anesthesie is niet niks
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven