Gezondheid alle pijlers

Alleen in proces neuscorrectie

21-05-2018 01:09 75 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Ik weet niet of ik het in de juiste categorie geplaatst heb maar denk dat het onderwerp het meeste hierbij past.
Ik wil dus een neuscorrectie ondergaan en dit wil ik liefst in het buitenland doen (Turkije).
Ik vraag me af of er iemand is die zowel in het binnenland als in het buitenland alles alleen heeft gedaan, dus naar de afspraken/controles, alleen naar ziekenhuis, wachten operatie etc.
Waarom ik dit vraag is omdat ik mijn zus, moeder of vriendinnen niet hierbij wil betrekken omdat ik hen simpelweg geen last wil zijn en dat ze te veel moeite voor mij moeten doen. Mee gaan naar het buitenland, wachten voor operatie, ik moet natuurlijk paar dagen in hotelkamer uitzieken en daarna weer naar een controleafspraak gaan. Wanneer ik ondertussen ziek op bed lig kan diegene niet alleen vakantie vieren althans lijkt mij niet gezellig.

Zijn er dus mensen die dit allemaal alleen doen en teruggaan naar Nederland, of heb je echt iemand bij je nodig na de operatie? Vinden jullie dat ik alles alleen kan doen? Ik ben trouwens nooit in mijn leven geopereerd geweest, heb ook nooit in het ziekenhuis gelegen, misschien onderschat ik het
Alle reacties Link kopieren
LadyMadonna schreef:
21-05-2018 02:23
Je spreekt dus geen Turks?
Nee.
Alle reacties Link kopieren
hauhauhau schreef:
21-05-2018 02:26
Nee.
Begin dan alsjeblieft met leren 'nee', zeggen in Turkije. Succes.
Alle reacties Link kopieren
LadyMadonna schreef:
21-05-2018 02:33
Begin dan alsjeblieft met leren 'nee', zeggen in Turkije. Succes.
Wat flauw van je, kan ook gewoon in het Engels.
hauhauhau schreef:
21-05-2018 02:13
Nee dat kan niet. Omdat er duizenden mensen bij hem geopereerd zijn, wat ik wil zeggen is dat ik hem goed onderzocht heb. Turkije is het land waar het meest neusoperaties gedaan worden, worden zij allemaal door een timmerman geopereerd? Dat ik geen Turk ben wilt niet zeggen dat ik dan meteen bij een nep-dokter terecht kom omdat we niet dezelfde taal spreken?
Lijkt me beter dat hij JOU goed onderzoekt maar ok, tis jouw feessie en het is en blijft een gok zou mijn ome Wim gezegd hebben.

Wat was je vraag nou eigenlijk precies ookmeweer? O ja, of je tante meemoet. Ja, die moet mee om je handje vast te houden en verder gewoon die duizenden Nederlanders (hoeveel neuzen zet hij recht op een dag??) even mailen en vragen om een review en als het kan een vóór- en na foto van hun reukorgaan.
Ook de mislukte.
Alle reacties Link kopieren
Wat je ook doet... Naast die hepatitisvaccinaties halen (doen!) zou ik ook zeer zeker eens informeren hoe het zit met de vergoedingen vanuit jouw zorgverzekering als het toch niet helemaal geslaagd afloopt.

Ken iemand die haar neus had laten opereren in de hoofdstad der neuscorrecties (Istanbul). Zag er netjes uit. Maar na een half jaar begon de ellende na een fikse verkoudheid. Bottomline: haar neus ziet er nu uit als die van een hardcore cokejunk (ingestorte neusbrug) en haar verzekering vergoed geen cent aan herstel. Want dat is cosmetisch. Dus ze is nu al twee jaar aan het sparen om een tweede operatie te kunnen betalen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Lenn12345 schreef:
21-05-2018 02:54
Lijkt me beter dat hij JOU goed onderzoekt maar ok, tis jouw feessie en het is en blijft een gok zou mijn ome Wim gezegd hebben.

Wat was je vraag nou eigenlijk precies ookmeweer? O ja, of je tante meemoet. Ja, die moet mee om je handje vast te houden en verder gewoon die duizenden Nederlanders (hoeveel neuzen zet hij recht op een dag??) even mailen en vragen om een review en als het kan een vóór- en na foto van hun reukorgaan.
Ook de mislukte.
Waarom voel je je zo aangevallen? Is het zo moeilijk om normaal te reageren? Ik heb niet specifiek om jouw mening gevraagd hoor jezus.
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
21-05-2018 03:19
Wat je ook doet... Naast die hepatitisvaccinaties halen (doen!) zou ik ook zeer zeker eens informeren hoe het zit met de vergoedingen vanuit jouw zorgverzekering als het toch niet helemaal geslaagd afloopt.

Ken iemand die haar neus had laten opereren in de hoofdstad der neuscorrecties (Istanbul). Zag er netjes uit. Maar na een half jaar begon de ellende na een fikse verkoudheid. Bottomline: haar neus ziet er nu uit als die van een hardcore cokejunk (ingestorte neusbrug) en haar verzekering vergoed geen cent aan herstel. Want dat is cosmetisch. Dus ze is nu al twee jaar aan het sparen om een tweede operatie te kunnen betalen.
Bedankt voor je reactie! Hier heb ik wat aan
hauhauhau schreef:
21-05-2018 03:21
Waarom voel je je zo aangevallen? Is het zo moeilijk om normaal te reageren? Ik heb niet specifiek om jouw mening gevraagd hoor jezus.
Jezus? Nope.. gewoon Lenn. En aangevallen, hoezo? Ik reageer normaal, wat ik een vreemde opmerking vind is die van jou: je leest van Lemoos van iemand wiens neus er zo'n beetje afrot na een verkoudheidje en dan zeg je: Dankjewel, HIER kan ik wat mee: een op het eerste gezicht (no pun intended) prima uitgevoerde nosejob die uitdraaide op een ramp, vers uit Istanbul :yes:

Prima verhaal én waarschuwing: daarom laten die artsen in Belgie je ook tekenen dat allesssss op eigen risico is. Letterlijk en figuurlijk. Anders moeten ze evt. verminkingen of erger zelf gaan herstellen als je een klacht indient.
Ik reageer normaal, jij neemt rare risico's met je gezicht, het eerste wat je van iemand ziet: ik zou daar toch geen gokje mee nemen voor een paar centen. Goedkoop is duurkoop enzo.

Weet je wat tig jaar geleden da bomb was? Naar Egypte om voor een paar tientjes je tanden te laten bleken. Nog niet eens, een tientje. Zoiets.
Hier kostte dat vele honderden euro's bij de tandarts. Een tante van me ging af en toe met een bevriend stel op vakantie en dan lieten ze alle 4 hun tanden bleken. Vakantie bijna gratis yeah!
Lang verhaal kort: ze hebben nu alledrie geeneen eigen tand of kies meer. Ze waren gebleekt met een soort rioolreiniger die heel goed bleekte maar ook tandglazuur deed verdwijnen. Dan zette die tandarts er nog even een elektrieke poetser op voor de hardnekkige vlekken, prachtig wit.
Kannie anders zeggen maar een paar jaar geleden bleek de koek op. Ze hebben nu kunstgebitten boven- en onder en sparen voor implantaten.
Tegen de tijd dat ze dat geld bij elkaar hebben wordt het tijd om aan hun begrafenis te gaan denken ja sorry maar tis zo.
Kortom: bezint eer ge begint.

En nogmaals, voor de zoveelste keer: je hoeft niemand mee te nemen, je kan toch bellen uit het ziekenhuis en zo erg is het niet; durf je niet alleen en zo klinkt het wel neem je iemand mee. Snap je? En die kunnen echt wel party machen als jij in het ziekenhuis ligt hoor, geen zorgen.
Jij ligt toch alleen maar te suffen en mag niet in de zon.

Wat vondt je van die linkjes van die nepdokters?
Alle reacties Link kopieren
hauhauhau schreef:
21-05-2018 01:30
. Ik heb consulten gehad bij Nederlandse chirurgen en bij hen heb ik niet het idee gekregen dat ze mij begrepen. Met deze dokter heb ik een online consult gehad en het gaf me een goed gevoel
Bedoel je niet te zeggen dat de Nederlandse artsen je niet willen opereren omdat ze het idee hebben dat jouw probleem helemaal niet opgelost gaat worden door een operatie?
badmuts111 schreef:
21-05-2018 05:25
Bedoel je niet te zeggen dat de Nederlandse artsen je niet willen opereren omdat ze het idee hebben dat jouw probleem helemaal niet opgelost gaat worden door een operatie?

Dit was ook het eerste dat ik dacht. Als Nederlandse artsen je probleem niet zien, dan is je probleem waarschijnlijk groeter in je hoofd dan bij je neus. Ik zou eerder hulp zoeken bij het accepteren van de neus die je nu eenmaal hebt. Van een psycholoog of zo.
Wat een vooroordelen weer. In Turkije kan je prima geholpen worden zonder een woords Turks te spreken. De artsen van ziekenhuizen en de klinieken hebben allemaal gestudeerd om arts te mogen worden. Dit gebeurd veelal in het Engels. Als je echt heel graag wilt gaan, zul je naar een kliniek moeten gaan en iemand mee moeten nemen. De eerste paar dagen voel je je niet goed genoeg om het in je eentje te doen. Daarbij geven alle artsen het advies om iemand mee te nemen. Let er wel op of er een samenwerking mogelijk is met een Nederlandse arts om na de ingreep te kunnen bezoeken, indien dit nodig blijkt. Anders zul je toch terug moeten bij problemen. Beter kan je je afvragen of je echt een correctie nodig heb. Resultaat is nooit wat je in gedachten heb.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ronduit onverstandig om dit alleen in het buitenland te doen. Wanneer er complicaties ofzo optreden of andere problemen in de nazorg; hoe los je dat dan op? Elke operatie onder narcose kent een risico en dan zit je daar dus helemaal alleen mee. Wanneer jij in de medische problemen zit kan een vriend of familielid nog voor je optreden. Straks blijf je erin en dan weet niemand dat je daar zit en waarom.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik zou nog even doorsparen en het in NL laten doen. Maargoed volgens mij ben je niet van je idee af te brengen. Je klinkt nog erg jong, klopt dat?
Ik zou wel iemand meenemen denk ik. Maarja ik zou zoiets nooit in Turkije, of welk buitenland dan ook, laten doen.
Alle reacties Link kopieren
Dat je het in Turkije wil laten doen en misschien alleen wil gaan moet je lekker zelf weten. Maar dat Nederlandse artsen je niet willen opereren zou misschien een teken voor je moeten zijn dat het niet nodig is.
Zie jij je neus groter/dikker/lelijker dan die is? Ben je erg onzeker over je uiterlijk terwijl anderen zeggen dat dit niet nodig is? Artsen in Nederland opereren namelijk wel als er echt een probleem is met je neus, ook cosmetisch.

Besteedt je geld dan aan goede psychische hulp. Want na de neuscorrectie is er weer iets anders dat niet goed is. Of je voelt je geen haar beter....
Those who don’t believe in magic will never find it
Hou er rekening mee, als er iets gebeurt waar je een nabehandeling voor nodig hebt, dat dit niet gedaan wordt door NL artsen.
Dan vergoed de verzekering ook niets.

Voor elke klacht, bv niet kunnen ademen door de neus, moet je terug naar Turkije.
Er zitten veel haken aan een operatie in het buitenland.

Denk ook na, waarom begrepen de artsen in NL jouw klacht niet en wat zorgt er voor dat deze arts jouw klacht wel begrijpt ?
Een consult viia skype is geen goed consult.

Zet je het door, neem dan iemand mee die voor jou kan zorgen als het nod is.
Alleen in een na een operatie is niks, je hebt echt wel hulp nodig.
EngeLiene schreef:
21-05-2018 08:18
Ik zou nog even doorsparen en het in NL laten doen. Maargoed volgens mij ben je niet van je idee af te brengen. Je klinkt nog erg jong, klopt dat?
Ik zou wel iemand meenemen denk ik. Maarja ik zou zoiets nooit in Turkije, of welk buitenland dan ook, laten doen.
Dit.
Ik denk dat To het niet aan de mensen in haar omgeving wil vertellen omdat ze weet dat ze het af zullen keuren, en niet omdat ze niet wil dat ze 'moeite moeten doen'.
Wat een geweldig plan. Turkije is ook zo’n lekker hygiënisch land...
Als jij denkt dat de artsen daar beter zijn, dan heb je overduidelijk geen goed onderzoek gedaan.
Het is dus een geldkwestie. Heb je wel een dikke spaarrekening? Je moet alles tijdens en na het proces zelf betalen. In Nederland kan jij dan niet meer terecht. Tenzij je flink dokt.
Alle reacties Link kopieren
Kasboom schreef:
21-05-2018 09:04
Dit.
Ik denk dat To het niet aan de mensen in haar omgeving wil vertellen omdat ze weet dat ze het af zullen keuren, en niet omdat ze niet wil dat ze 'moeite moeten doen'.

Nee, het is daar zo lekker goedkoop.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Mensen uit het gebied van Turkije, Iran etc hebben vaak grotere neuzen. Dat is genetisch bepaald. Een Turkse arts zou dit misschien beter begrijpen, omdat de operatie, relatief gezien, vaker wordt gedaan.

Een Nederlandse arts zou je probleem misschien minder begrijpen en de neus gewoon ook wel bij je gezicht passen. Neuzen worden vooral geopereerd na een trauma of problemen met ademhalen.

Hoe kan je alleen door een digitaal consult beoordelen of dat je geopereerd kunt worden ene at het resultaat gaat worden? Daar zou je toch ook een lichamelijk onderzoek voor moeten doen?

Comsmetisch chirurgie wordt erg gedreven door geld. De patiënt wilt het en wil ook betalen, dan doen we het maar. Zonder goed overwegingen of dat dit ook het beste is en naar de mogelijke complicaties te kijken.

Heb je dit ook besproken met je familie en vrienden? Begin daar eerst eens mee. Zien zij ook een neus die geopereerd moet worden? En wanneer het daar zoveel goedkoper is, dan kan er wel een ticket af voor een zus/vriendin voor support.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Ik vind wel dat ze gelijk heeft dat het in Turkije beter en mooier gedaan wordt. In Nederland krijg je zo'n gecoriceerde neuspunt vaak. Kan meestal zo aanwijzen wie een correctie heeft ondergaan. In Turkije komt dat minder voor net als in de vs, mits door goede chirurg. Hier weten ook de goede chirurgen er een cosmetisch ipv natuurlijk effect af te leveren.
Als je het daar wilt doen omdat niemand het mag weten moet je misschien wel zes weken weg blijven. Het is echt niet zo dat je na tien dagen met een prachtige neus naar huis kunt vliegen.
Er is ook een Turks ziekenhuis in Nederland. Maar dat zal wel de Nederlandse tarieven hanteren.
Alle reacties Link kopieren
In Turkije heb je zeker uitstekende klinieken. Je moet wel weten bij welke je aanklopt. Ik heb ook een cosmetische ingreep gehad, en stond ook voor de keuze. Het was geen ingewikkelde ingreep, maar ik was wel heel blij dat ik voor Nederland gekozen had. Voorafgaand aan de operatie vond ik het veel enger dan ik had bedacht en ik was heel blij dat mijn moeder mee ging. Ik merkte ook dat ik door de spanning niet alles goed onthield wat de arts vertelde en dat het daarom ook erg fijn was om iemand bij me te hebben. En natuurlijk om mij bemoedigend toe te spreken en bij het herstel mijn hand vast te houden. Ik zou niet in mn eentje naar een kliniek afreizen. En dan heb ik het nog niet eens over evt complicaties en nabehandelingen.

En wat het geld betreft, ja ik denk dat ik 1000 euro minder had betaald in Turkije of Thailand. Maar de aanwezigheid van mijn moeder en het goed kunnen bereiken van de kliniek, ook voor vragen achteraf, was mij die 1000 wel waard. Het is wel mijn gezondheid en welzijn. Dan maar iets langer sparen.
dropfruitje schreef:
21-05-2018 08:49
Dat je het in Turkije wil laten doen en misschien alleen wil gaan moet je lekker zelf weten. Maar dat Nederlandse artsen je niet willen opereren zou misschien een teken voor je moeten zijn dat het niet nodig is.
Zie jij je neus groter/dikker/lelijker dan die is? Ben je erg onzeker over je uiterlijk terwijl anderen zeggen dat dit niet nodig is? Artsen in Nederland opereren namelijk wel als er echt een probleem is met je neus, ook cosmetisch.

Besteedt je geld dan aan goede psychische hulp. Want na de neuscorrectie is er weer iets anders dat niet goed is. Of je voelt je geen haar beter....
Helemaal mee eens.

Is er echt niemand in je omgeving die met je mee kan?
Wil je het soms 'stiekem' laten doen?
Spreek je wel goed Engels?

Geen goed plan.
Alle reacties Link kopieren
luiwammes schreef:
21-05-2018 09:38
IHet was geen ingewikkelde ingreep, maar ik was wel heel blij dat ik voor Nederland gekozen had. Voorafgaand aan de operatie vond ik het veel enger dan ik had bedacht en ik was heel blij dat mijn moeder mee ging. Ik merkte ook dat ik door de spanning niet alles goed onthield wat de arts vertelde en dat het daarom ook erg fijn was om iemand bij me te hebben. En natuurlijk om mij bemoedigend toe te spreken en bij het herstel mijn hand vast te houden. Ik zou niet in mn eentje naar een kliniek afreizen. En dan heb ik het nog niet eens over evt complicaties en nabehandelingen.
Idd.
Iedere ingreep is behoorlijk stresserend. En dan nog in een vreemde omgeving....

Steun uit je omgeving is fijn. Ze hoeven niet 24/7 aan je bed te zitten, maar gewoon al wéten dat je op iemand beroep kan doen is al een hele geruststelling.

Ik zou het niet doen, een ingreep in het buitenland helemaal alleen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven