allergie na henna tattoo
woensdag 5 november 2008 om 21:38
ik heb 4 weken geleden op Kreta zo´n neptattoo laten zetten. Na 2weken was ie weg maar daarna kreeg ik jeuk en nu zie ik de hele tattoo terug in de vorm van exceem! ik heb al wat gegoogled en daar schrok ik wel van. Het schijnt een allergische reactie op PPD te zijn. Rotzooi dus. Het lijkt erop dat ik daar nu blijvend allergisch voor ben en dus ook nooit mijn haar kan laten verven, omdat die stof daar ook in zit.
Wie heeft een soortgelijke ervaring? Is het erg allemaal zo erg?
Ik ga in ieder geval morgen wel direkt langs de dokter....
Wie heeft een soortgelijke ervaring? Is het erg allemaal zo erg?
Ik ga in ieder geval morgen wel direkt langs de dokter....
woensdag 5 november 2008 om 22:06
Ik heb er ervaring mee maar nooit gehoord dat je daarna last hebt bij verven. Ik ga er dan vanuit dat ze bedoelen met Henna? Want ik heb mijn haren al paar keer laten verven en geen reactie.
Ik liet mijn henna ook in zwart plaatsen en hij wilde niet pakken. Hij is 2 keer op die dag gezet en bleef licht en sloeg groen uit. Ze snapten er niets van. Omdat het nieuw was deze ervaring mocht ik de week erop terug komen. Ze hebben hem toen opnieuw geplaatst. ook nog rondgevraagd maar ze kenden niemand met die reactie. Iig hij zag er ok uit een paar dagen. Maar na een tijdje verdween de kleur en werd de tatoo rood, opgezwollen en uiteindelijk ging het idd vervellen.
Ik ben ermee naar dokter gegaan die er een zalfje voor heeft gegeven waarmee hij uiteindelijk verdween. Hij moest wel lachen omdat er mensen zijn die brandmerken laten zetten en dit op een brandmerk leek. Tja liever zij dan ik.
Ik heb toen iig ook gehoord van mensen dat het een allergische reactie was en wss omdat het geen pure henna was, maar een chemisch troepje. Dat er meerdere mensen last van hadden. Maar nooit gehoord van verven en op zwellen van hoofd enzo.
Iig ga ik ervan uit dat ik allergish zal zijn voor Henna, ik ben zowieo nogal allergisch ingesteld. Alleen vraag ik me af of ik ook allergisch zal zijn voor echte inkt bij tattoo. Want mogelijk wil ik ooit een echte tattoo.
Ik liet mijn henna ook in zwart plaatsen en hij wilde niet pakken. Hij is 2 keer op die dag gezet en bleef licht en sloeg groen uit. Ze snapten er niets van. Omdat het nieuw was deze ervaring mocht ik de week erop terug komen. Ze hebben hem toen opnieuw geplaatst. ook nog rondgevraagd maar ze kenden niemand met die reactie. Iig hij zag er ok uit een paar dagen. Maar na een tijdje verdween de kleur en werd de tatoo rood, opgezwollen en uiteindelijk ging het idd vervellen.
Ik ben ermee naar dokter gegaan die er een zalfje voor heeft gegeven waarmee hij uiteindelijk verdween. Hij moest wel lachen omdat er mensen zijn die brandmerken laten zetten en dit op een brandmerk leek. Tja liever zij dan ik.
Ik heb toen iig ook gehoord van mensen dat het een allergische reactie was en wss omdat het geen pure henna was, maar een chemisch troepje. Dat er meerdere mensen last van hadden. Maar nooit gehoord van verven en op zwellen van hoofd enzo.
Iig ga ik ervan uit dat ik allergish zal zijn voor Henna, ik ben zowieo nogal allergisch ingesteld. Alleen vraag ik me af of ik ook allergisch zal zijn voor echte inkt bij tattoo. Want mogelijk wil ik ooit een echte tattoo.
donderdag 6 november 2008 om 07:27
Een paar maanden terug was er 'n nieuwsbericht over 'n jongetje uit Engeland geloof ik die in Turkije een henna tattoo had laten zetten en die arm rotte er zowat af. Die foto heeft nog op een of andere nieuwssite gestaan.
Heb 't in India ook laten doen, maar nergens last van gehad. Misschien ligt 't dus idd aan de kleur. Ik had gewoon bruin, da's volgens mij toch de standaard henna? Geen zwarte meer gebruiken dus als iemand nog 'ns zoiets wil laten doen.
Deze dus: http://img.metro.co.uk/i/...attooEASTNEWS_450x450.jpg
Heb 't in India ook laten doen, maar nergens last van gehad. Misschien ligt 't dus idd aan de kleur. Ik had gewoon bruin, da's volgens mij toch de standaard henna? Geen zwarte meer gebruiken dus als iemand nog 'ns zoiets wil laten doen.
Deze dus: http://img.metro.co.uk/i/...attooEASTNEWS_450x450.jpg
donderdag 6 november 2008 om 07:33
ja, het verhaal klopt, helaas voor jou, vind het rot voor je .
triest dat dit verhaal nog steeds niet doorgedrongen is.
als henna zwart is moet je al wegrennen, henna is niet zwart die heeft zo zijn kleur bekomen en dat is nou precies hetgeen wat het giftig maakt.
Elninjoo, jij had echt de pure henna, daar kun je je helemaala mee dichtlaten plamuren en er gebeurt niks.
de zwarte , die moet je niet niet niet op laten brengen.
je hebt er nu de rest van je leven last van en waarschijnlijk ook een litteken.
Misschien toch even naar een dermatoloog, misschien dat die iets meer van een oplossing heeft dan wij je nu aan hoop geven
triest dat dit verhaal nog steeds niet doorgedrongen is.
als henna zwart is moet je al wegrennen, henna is niet zwart die heeft zo zijn kleur bekomen en dat is nou precies hetgeen wat het giftig maakt.
Elninjoo, jij had echt de pure henna, daar kun je je helemaala mee dichtlaten plamuren en er gebeurt niks.
de zwarte , die moet je niet niet niet op laten brengen.
je hebt er nu de rest van je leven last van en waarschijnlijk ook een litteken.
Misschien toch even naar een dermatoloog, misschien dat die iets meer van een oplossing heeft dan wij je nu aan hoop geven
donderdag 6 november 2008 om 10:37
Ik denk dat die zwarte henna je immuunsysteem 'activeert', nu weet je immuunsysteem wat het is en dat dat stofje niet leuk is en mocht je nu er nog een keer mee in aanraking komen (dus met haarverf) dan krijg je een heftige reactie. Ik weet alleen niet waarom je wel zo'n activatie krijgt van zwarte henna en niet als je gewoon begint met je haar verven.
donderdag 6 november 2008 om 11:15
Ik ken een meisje en zij had die bruine henna op haar hand en zij kreeg ook enorme uitslag, precies waar die tatoo had gezeten! Dus allemaal kringels en bloemen op haar handen, maar dan in de vorm van opgezwollen, lichte huid. Heel naar! Ik heb zelf twee keer een zwarte nep tatoo laten plaatsen, of dit henna was of niet weet ik niet (ze zeiden van wel), maar ik heb echt nergens last van gehad (en hem een heel gevoelige huid). Dus zwart = slecht want chemisch en bruin = goed want natuurlijk gaat niet altijd op!
maandag 17 november 2008 om 12:07
Herkenbaar. jaren geleden in Tunesie een henna tattoo op mn enkel laten zetten.
S avonds begon het al te branden en op te zetten.
Heb weken lang met blaren en korsten gelopen. Daarna nog 2 jaar de tattoo als litteken op mn enkel gezien.
Kan gewoon mn haar verven, dus verder geen allergie aan over gehouden.
S avonds begon het al te branden en op te zetten.
Heb weken lang met blaren en korsten gelopen. Daarna nog 2 jaar de tattoo als litteken op mn enkel gezien.
Kan gewoon mn haar verven, dus verder geen allergie aan over gehouden.
koffie, zwart graag...
woensdag 19 november 2008 om 13:31
Ook ik heb jaren geleden een zwarte henna tatoeage op mijn enkel laten zetten, in Z-Frankrijk. Na een week ofzo was de afbeelding niet meer zwart maar rood en opgezwollen. Pijnlijk ook! Gelukkig was dit snel verdwenen (vanzelf) en *checkt enkel* heb er ook geen litteken aan overgehouden. Ook geen problemen met kleuren/verven van haren trouwens. Valt mee dus...
woensdag 19 november 2008 om 20:57
Mijn dochter (12) kreeg van de zomer 'zomaar' zo'n klein tatootje op haar schouder gezet. Binnen 2 dagen was het zwarte eraf en was het rood en bobbelig en jeukte het heel erg. Hoop dat het te klein was om een erge allergie te ontwikkelen. Vind het wel vervelend dat we nu steeds goed op moeten letten dat dat tijdens vakanties niet zomaar gedaan wordt.
Een kennisje had er een in Egypte op haar been laten zetten en heeft er daarna van de huisarts een soort brandwonden zalf voor gekregen. Het zag er niet uit. Het is gewoon ontzettend misselijk spul.
Een kennisje had er een in Egypte op haar been laten zetten en heeft er daarna van de huisarts een soort brandwonden zalf voor gekregen. Het zag er niet uit. Het is gewoon ontzettend misselijk spul.
woensdag 19 november 2008 om 21:06
zondag 4 juli 2010 om 19:38
Ik heb hier in Ned henna laten zetten. Ik kreeg allemaal blaartjes en enorm ontstoken. Heb een antibiotica kuur gekregen en nu zitten er korstjes op, helaas word het wel een litteken. Maar er hebben met mij 20 mensen zo'n tattoo laten zetten bij hetzelfde vrouwtje, niemand had er last van. Het kan dus, maar moet niet.
Inderdaad een goed idee om eerst 24u te testen.
De zwarte Henna is in Ned trouwens illegaal, dit mag niet meer. De bruine/oranje Henna mag wel. Dit geeft vaak ook minder problemen, omdat hier geen troep in zit.
Het kan trouwens groen uitslaan vanwege zonnebrand of andere creme's, of dat de Henna zelf groen is.
Inderdaad een goed idee om eerst 24u te testen.
De zwarte Henna is in Ned trouwens illegaal, dit mag niet meer. De bruine/oranje Henna mag wel. Dit geeft vaak ook minder problemen, omdat hier geen troep in zit.
Het kan trouwens groen uitslaan vanwege zonnebrand of andere creme's, of dat de Henna zelf groen is.