Gezondheid alle pijlers

Allergische reactie gezicht, wat te doen?

16-10-2017 14:41 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,
Ik heb sinds gisteren een allergische reactie van Tea Tree olie. Het is heel rood, voelt bobbelig aan en jeukt als een malle. Wat kan ik hier het beste tegen doen? En als ik toch make-up op doe (school en werk gaan gewoon door), is dat dan echt zo schadelijk?
Bedankt!
Alle reacties Link kopieren
heb je antihistamine in huis, iets tegen hooikoorts bijvoorbeeld? Dat wil bij mij nog wel eens helpen een allergische reactie in te dammen

ik zou zelf geen make-up doen hoor, als je perse iets erop wil smeren dan misschien hooguit een hele zachte after sun en lekker koelen met een koude doek
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
turquasi schreef:
16-10-2017 14:51
heb je antihistamine in huis, iets tegen hooikoorts bijvoorbeeld? Dat wil bij mij nog wel eens helpen een allergische reactie in te dammen

ik zou zelf geen make-up doen hoor, als je perse iets erop wil smeren dan misschien hooguit een hele zachte after sun en lekker koelen met een koude doek
Heb ik niet in huis, maar is misschien wel het proberen waard, thanks!
Alle reacties Link kopieren
fane123 schreef:
16-10-2017 14:55
Heb ik niet in huis, maar is misschien wel het proberen waard, thanks!
Ook te koop bij de Lidl.
en geen make-up.
Alle reacties Link kopieren
Voor zwellingen helpt koelen met een coolpack goed. 15 minuten koelen. Niet direct coolpack op de huid, maar in theedoek. Werd Door huisarts geadviseerd toen dochter een dik oog had van allergische reactie.
Alle reacties Link kopieren
Het word in diverse supermarkten en in drogisterijen verkocht onder de naam Cetirizine. Rond 1,50 voor een doosje. Altijd handig om in huis te hebben! Vooral niks op de uitslag smeren en al zeker geen make-up!
Alle reacties Link kopieren
Zo min mogelijk erop smeren. Evt even langs de apotheek voor een zalfje of pilletje. Als het erg is of erger wordt naar de huisarts.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
miedo schreef:
16-10-2017 15:02
Ook te koop bij de Lidl.
en geen make-up.
Anti-histamine te koop bij de Lidl???
je maakt een grapje.....
Alle reacties Link kopieren
ouwewijsneus schreef:
16-10-2017 16:49
Anti-histamine te koop bij de Lidl???
je maakt een grapje.....
Ja, onder de werkzame stofnaam Cetirizine. Lees je eerst eens in over zaken waar je blijkbaar weinig tot niks van weet zonder te ouwewijsneuzen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven