Gezondheid alle pijlers

Allergische reactie kiwis?

31-01-2010 16:28 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo viva-forummers,

Zowel gisteren als vandaag heb ik vlak na het eten van kiwi's last van een brandende tong. Vandaag zag ik dat er ook wat zwellingen op ontstaan zijn. Gisteren is het na ong. 1 uur overgegaan en dacht er verder niet bij na. Nu heb ik dus weer kiwi's gegeten en er wéér last van. Is dit een allergische reactie? En is het gevaarlijk? Zo ja, wat kan ik er aan doen?

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Zou goed kunnen.

M'n vriend heeft er ook last van, bij kiwi's maar ook bij appels, peren en sinaasappels. Z'n tong brand en zijn keel zwelt op en doet pijn.

Je zou je bij de dokter even kunnen laten testen. Als je er geen last meer van wilt hebben moet je geen kiwi's meer eten.
Hmm, moet ik misschien maar doen ja. Heb het alleen nog maar 2x gehad, is misschien wat overdreven meteen naar de dokter te gaan. Maar zal een tijdje geen kiwi's meer eten, zien of dat helpt.

Op de een of andere manier voel ik lichte paniek omdat je soms wel eens hoort van mensen die gewoon stikken bij een allergische reactie....
Dat kan goed ja, ik heb dat ook bij kiwi's, ook bij ananas en soms bij appels en noten. Het hoeft niet erger te worden dan dit hoor, het is bij mij al jaren hetzelfde (ben eigenwijs en eet ze wel want zooooo lekker)

Krijg je het niet bij andere dingen?
Jij hebt het over een anafylactische shock. Dat kunnen mensen inderdaad krijgen bij een hele heftige allergische reactie, maar dan zou je die nu al gekregen hebben. Volgens mij heb je dat niet zomaar ineens.

Succes in ieder geval. Ik zou me zeker even laten testen, gewoon voor de zekerheid. Allergieën komen in alle varianten, soorten en maten, ook hele lichte..
Dankje voor de geruststelling Heb nu een uur geleden de kiwi's gegeten, dus het zal wel niet erger worden nu

Krijg heel soms van veel aardbeien eten rode bultjes op mijn gezicht. En ik ben allergisch voor katten + lichte huisstofmijt allergie. Verder voor zover ik weet nergens last van....
Kan best een allergie zijn, ben ook allergisch voor kiwi's. Denk niet dat je nu op volwassen leeftijd meteen zorgen moet maken, dat de allergie veranderd van een zere tong naar niet meer adem kunnen halen. Gewoon niet eten zou ik zeggen, maar als je je zorgen maakt moet je langs de dokter gaan.
Ben trouwens zelf ook allergisch voor katten en huisstofmijt, Allergie voor kiwi schijnt daarbij een bekende combinatie te zijn. Google maar eens.
Heb ik ook, ik eet ze niet meer omdat ik het vervelend vind dat mijn tong zo zeer gaat doen. Bij ananas heb ik het ook ( het zweet breekt me letterlijk uit als ik het alleen al ruik) maar dat vind ik te lekker om te laten liggen. Alleen bij verse ananas trouwens, niet bij ananas uit blik
Klinkt als oral allergy.
herken het wel van mijn ex schoonmoeder,die kreeg na het eten van kiwi,nectarine op perzik altijd van die dikke zoeloe lippen..zwollen helemaal op...
Als je je laat testen, testen ze dan alleen op kiwi's, of kunnen ze dan gelijk zien of ik nog voor andere dingen allergisch ben?
quote:dangeensuus schreef op 31 januari 2010 @ 16:43:

Heb ik ook, ik eet ze niet meer omdat ik het vervelend vind dat mijn tong zo zeer gaat doen. Bij ananas heb ik het ook ( het zweet breekt me letterlijk uit als ik het alleen al ruik) maar dat vind ik te lekker om te laten liggen. Alleen bij verse ananas trouwens, niet bij ananas uit blikIk heb precies hetzelfde bij ananas. Ik dacht dat het normaal was maar mn man heeft dan nergens last van. Ik vind ananas heerlijk maar eet het niet meer vers... Na drie stukjes prikt mn tong verschrikkelijk.
Ja, het is een allergische reactie. Ik heb het bij groene kiwi's. Bij gele/gouden kiwi's trouwens niet.
Mijn moeder kan er helemaal niet tegen, haar tong past haast niet meer in haar mond, zo dik wordt ie. Ademhalen is een crime dan.

Als kiwi op een gebakje ligt moet ze ruim erom heen de slagroom er af halen. Zo erg is het bij haar.

Ze krijgt het ook van cashewnoten. Pinda's dan weer niet.

Ik zou dr erg mee oppassen als ik jouw was.
Ik had het ook bij kiwi's, kersen, aardbeien, appels etc etc. Daarnaast ook hooikoorts en kattenallergie. Het is zo ineens gekomen in mijn puberteit en ik merk dat het nu weer minder wordt. Kiwi's kan ik bijv weer gewoon eten.

Ik zou het gewoon in de gaten houden. Als het altijd dezelfde reactie is, is er weinig aan de hand maar als je merkt dat het steeds erger wordt zou ik es naar de huisarts gaan.
Ik had laatste een bloedende tong na het eten van een ananas!

Oh en van kiwi's krijg ik ook last.
Herkenbaar. Bij mij is de allergie begonnen met kiwi's, tegenwoordig kan ik bijna geen fruitsoort meer eten, behalve citrus. Ook noten niet meer.

Mij is wel verteld dat als je allergisch voor kiwi's bent en je krijgt ooit eens antibiotica of penicilline, je dit van te voren moet melden omdat hierin ook stoffen zitten die in kiwi zit. Het fijne weet ik er alleen niet meer van...
Ik krijg wel altijd een pijnlijke mond van kiwi's, maar ik dacht dat dat normaal was, een eigenschap van de kiwi zeg maar. Maar dat (pijnlijke binnenkant wangen, tong) is dus mogelijk een allergie-vraagteken doet het niet-
Ik krijg - en dat is geen grapje - na het eten van een kiwi jeuk in mijn oren. Duurt altijd maar kort, maar is volgens mij ook een allergische reactie.
Heel herkenbaar!

Ik krijg alleen geen last van mijn tong, maar word benauwd.

Ook ik heb een allergie tegen vrijwel alle dieren, huisstofmijt, aardbeien en paprika....

Join the club
Ik heb het ook bij kiwi's maar had eigenlijk nooit bedacht dat ik er allergisch voor zou kunnen zijn. Ik dacht eigenlijk dat het gewoon bij kiwi's hoorde. Wel een eye-opener dit!

Ik heb trouwens ook een (bewezen) allergie voor stof, huismijt, pollen, gras, katten, honden en bepaalde planten.
TO, meestal word je meteen op meer dingen getest.

Kiwi en ananas zijn veel voorkomende allergiën. Zelfs bij maar 2 x een reactie zou ik even langs je huisarts gaan.
Een kiwi heeft veel lichaamsvreemde eiwitten dit houd in dat het bij veel mensen een allergische reactie kan oproepen. De kiwi staat er met o.a garnalen tomaten en noten bekend om.
wees jezelf, er zijn genoeg anderen.
Oh ja dat heb ik ook met kiwi's, heel lekker daar niet van maar een aantal uur erna wil ik wel aan mijn tong blijven krabben, zo'n rotgevoel is dat. Eet maar ook geen kiwi's meer, had er vroeger geen last van maar sinds een aantal jaren wel jammer genoeg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven