Allergische reactie kiwis?
zondag 31 januari 2010 om 16:28
Hallo viva-forummers,
Zowel gisteren als vandaag heb ik vlak na het eten van kiwi's last van een brandende tong. Vandaag zag ik dat er ook wat zwellingen op ontstaan zijn. Gisteren is het na ong. 1 uur overgegaan en dacht er verder niet bij na. Nu heb ik dus weer kiwi's gegeten en er wéér last van. Is dit een allergische reactie? En is het gevaarlijk? Zo ja, wat kan ik er aan doen?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Zowel gisteren als vandaag heb ik vlak na het eten van kiwi's last van een brandende tong. Vandaag zag ik dat er ook wat zwellingen op ontstaan zijn. Gisteren is het na ong. 1 uur overgegaan en dacht er verder niet bij na. Nu heb ik dus weer kiwi's gegeten en er wéér last van. Is dit een allergische reactie? En is het gevaarlijk? Zo ja, wat kan ik er aan doen?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
zondag 31 januari 2010 om 16:32
zondag 31 januari 2010 om 16:34
Hmm, moet ik misschien maar doen ja. Heb het alleen nog maar 2x gehad, is misschien wat overdreven meteen naar de dokter te gaan. Maar zal een tijdje geen kiwi's meer eten, zien of dat helpt.
Op de een of andere manier voel ik lichte paniek omdat je soms wel eens hoort van mensen die gewoon stikken bij een allergische reactie....
Op de een of andere manier voel ik lichte paniek omdat je soms wel eens hoort van mensen die gewoon stikken bij een allergische reactie....
zondag 31 januari 2010 om 16:36
zondag 31 januari 2010 om 16:37
Jij hebt het over een anafylactische shock. Dat kunnen mensen inderdaad krijgen bij een hele heftige allergische reactie, maar dan zou je die nu al gekregen hebben. Volgens mij heb je dat niet zomaar ineens.
Succes in ieder geval. Ik zou me zeker even laten testen, gewoon voor de zekerheid. Allergieën komen in alle varianten, soorten en maten, ook hele lichte..
Succes in ieder geval. Ik zou me zeker even laten testen, gewoon voor de zekerheid. Allergieën komen in alle varianten, soorten en maten, ook hele lichte..
zondag 31 januari 2010 om 16:40
zondag 31 januari 2010 om 16:40

zondag 31 januari 2010 om 16:43
zondag 31 januari 2010 om 16:53
quote:dangeensuus schreef op 31 januari 2010 @ 16:43:
Heb ik ook, ik eet ze niet meer omdat ik het vervelend vind dat mijn tong zo zeer gaat doen. Bij ananas heb ik het ook ( het zweet breekt me letterlijk uit als ik het alleen al ruik) maar dat vind ik te lekker om te laten liggen. Alleen bij verse ananas trouwens, niet bij ananas uit blikIk heb precies hetzelfde bij ananas. Ik dacht dat het normaal was maar mn man heeft dan nergens last van. Ik vind ananas heerlijk maar eet het niet meer vers... Na drie stukjes prikt mn tong verschrikkelijk.
Heb ik ook, ik eet ze niet meer omdat ik het vervelend vind dat mijn tong zo zeer gaat doen. Bij ananas heb ik het ook ( het zweet breekt me letterlijk uit als ik het alleen al ruik) maar dat vind ik te lekker om te laten liggen. Alleen bij verse ananas trouwens, niet bij ananas uit blikIk heb precies hetzelfde bij ananas. Ik dacht dat het normaal was maar mn man heeft dan nergens last van. Ik vind ananas heerlijk maar eet het niet meer vers... Na drie stukjes prikt mn tong verschrikkelijk.

zondag 31 januari 2010 om 17:02
Mijn moeder kan er helemaal niet tegen, haar tong past haast niet meer in haar mond, zo dik wordt ie. Ademhalen is een crime dan.
Als kiwi op een gebakje ligt moet ze ruim erom heen de slagroom er af halen. Zo erg is het bij haar.
Ze krijgt het ook van cashewnoten. Pinda's dan weer niet.
Ik zou dr erg mee oppassen als ik jouw was.
Als kiwi op een gebakje ligt moet ze ruim erom heen de slagroom er af halen. Zo erg is het bij haar.
Ze krijgt het ook van cashewnoten. Pinda's dan weer niet.
Ik zou dr erg mee oppassen als ik jouw was.
zondag 31 januari 2010 om 17:27
Ik had het ook bij kiwi's, kersen, aardbeien, appels etc etc. Daarnaast ook hooikoorts en kattenallergie. Het is zo ineens gekomen in mijn puberteit en ik merk dat het nu weer minder wordt. Kiwi's kan ik bijv weer gewoon eten.
Ik zou het gewoon in de gaten houden. Als het altijd dezelfde reactie is, is er weinig aan de hand maar als je merkt dat het steeds erger wordt zou ik es naar de huisarts gaan.
Ik zou het gewoon in de gaten houden. Als het altijd dezelfde reactie is, is er weinig aan de hand maar als je merkt dat het steeds erger wordt zou ik es naar de huisarts gaan.
zondag 31 januari 2010 om 17:47
Herkenbaar. Bij mij is de allergie begonnen met kiwi's, tegenwoordig kan ik bijna geen fruitsoort meer eten, behalve citrus. Ook noten niet meer.
Mij is wel verteld dat als je allergisch voor kiwi's bent en je krijgt ooit eens antibiotica of penicilline, je dit van te voren moet melden omdat hierin ook stoffen zitten die in kiwi zit. Het fijne weet ik er alleen niet meer van...
Mij is wel verteld dat als je allergisch voor kiwi's bent en je krijgt ooit eens antibiotica of penicilline, je dit van te voren moet melden omdat hierin ook stoffen zitten die in kiwi zit. Het fijne weet ik er alleen niet meer van...

zondag 31 januari 2010 om 18:26
zondag 31 januari 2010 om 18:32