Gezondheid alle pijlers

Als mijn vriend gedronken heeft plast hij weleens in bed

12-09-2009 14:37 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal,

Kijk al een tijdje hier rond maar dit is het eerste topic wat ik zelf open aangezien mijn vriend liever niet heeft dat ik dit met mijn vriendinnen bespreek.

Zoals de titel al zegt plast mijn vriend soms in bed als hij gedronken heeft (verder nooit last van). Gisteravond ging hij met vrienden wat drinken en toen hij thuis kwam merkte ik wel dat hij aangeschoten was maar echt niet dronken. Voordat hij in bed ging liggen is hij naar de wc geweest. Vandaag moest hij werken dus hij kon niet heel lang slapen maar in de 6 uur dat hij in bed lag heeft hij dus in bed geplast (dus het is niet zo dat hij al veel uren niet naar de wc geweest is). Dit probleem heeft hij al een lange tijd maar het lijkt alsof hij het pas vaak heeft sinds wij vaak bij elkaar slapen.

Ik ben net terug van 4 maanden buitenland en voordat ik wegging woonden we korte tijd samen. In die tijd had hij zo eens op de 3 keer dat hij lekker had gedronken last van het bedplassen. Hij zegt dat hij in de tijd dat ik weg was het geen enkele keer is gebeurd, terwijl hij wel erg vaak gezellig wat biertjes heeft gedronken. Sinds een paar weken ben ik terug en nu was het vannacht weer raak. VAAG!!!! Mijn vriend is hier natuurlijk niet blij mee en ik raak hier een beetje geirriteerd van en baal ervan dat ik niet uit kan slapen op mijn vrije zaterdagochtend.

Kent iemand dit probleem? Heeft er iemand een oplossing? Alvast bedankt!
Het lijkt me dat hij hier eens mee naar de huisarts moet....maar ik vind het wél vreemd, dat hij er meer last van heeft, als jij er bent...

Ik zou hier enorm van balen, ik heb zelf tot mijn 16e in bed geplast, vreselijk om zo nat wakker te worden!
Ooowh vervelend, het enige wat bij me op komt is: de wekker na een paar uur zetten zodat ie wakker wordt om te gaan plassen, is ook heel irritant maar beter dan een nat bed! Wordt hij ook niet wakker als hij heeft geplast?
In bed plassen is idd heel naar, maar.... als het door de drank komt zou ik het alleen maar irritant vinden en lekker een andere slaapplek zoeken als ik zou zien dat ie heeft gedronken.
[ flauwe modus] Heet je vriend Squirrel?

[/ flauwe modus]

Ik kan twee dingen bedenken: of hij zuipt gewoon veel te veel. Of er is iets mis met zijn urinewegen.

Een kennis van mij had urinewegproblemen. Al van kinds af aan, maar ook als 20-er nog. Na een avond uitgaan was het regelmatig mis. Weet niet hoe het nu gaat, hij is wel geopereerd.

Twee aparte matrassen nemen misschien (niet dé oplossing, maar voorlopig het meest praktisch denk ik)
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Weet je zeker dat hij het alleen heeft als jullie samen slapen? Misschien schaamt hij zich en durft hij het niet te zeggen dat het vaker is?

Ik zou trouwens niet ergens anders gaan slapen, maar hém na drank op ergens anders laten slapen. Op een oud matras ofzo.
Minder drinken? Is dat misschien een oplossing?

Misschien heeft ie er bij 3 biertjes geen last van maar bij 7 wel.. dan zal hij daar dus gewoon rekening mee moeten houden, lijkt me ook voor hemzelf noodzakelijk want het hij zal zich wel heel kloterig en klein voelen als het gebeurd is.
quote:fleurtje schreef op 12 september 2009 @ 14:43:

In bed plassen is idd heel naar, maar.... als het door de drank komt zou ik het alleen maar irritant vinden en lekker een andere slaapplek zoeken als ik zou zien dat ie heeft gedronken.Eens! Ik kan er sowieso niet zo goed tegen als mensen rare/vieze dingen gaan doen door de drank...drink dan niet! Heeft hij er ook last van als hij op een gewone (alcoholvrije) avond een paar colaatjes o.i.d. heeft gedronken?
Er bestaan trouwens plaswekkers, maar die zullen jouw nachtrust niet bevorderen.

Misschien wordt dan wel de 'schade' wat beperkt.

(tip van badoo klinkt ook goed.... maar dan word jij misschien ook wakker)
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Wat een snelle reacties!

@ Nammma; Hij lijkt er nu idd op dat hij er meer last van heeft als ik er ben, hoe kan dat nou!?! En huisarts, dat zei hij vanmorgen zelf ook al, ik was alleen maar geirriteerd dus heb hem vanmorgen genegeerd maar zal het er vanavond nog eens over hebben.

@ Babado; die wekker had ik ook bedacht idd vet irritant maar ga het de volgende keer zeker doen.

@ Fleurtje & Jackie23; Ja ik ben het ook nogal zat dat het door de drank komt. Dit keer had hij dus niet eens zoveel gedronken omdat hij moest werken vandaag (zegt ie, ik was er niet bij maar heb hem vannacht nog wel gesproken en was prima aanspreekbaar dus niet dronken). Kan ik eisen dat hij minder drinkt?! Hij is 30 dus beetje eigen verantwoording en vind het lastig om voor hem te bepalen hoeveel biertjes hij mag...

@ Vinyl; We hebben een logeerkamer maar daar slaapt vaak (als ze-we uitgaan) een vriend van hem omdat die uit een andere plaats komt. Verder geen bedden en matrassen in huis dus wordt lastig...

@ Moonlight; Hij heeft verder nooit last gehad van bedplassen, dat is het rare. We hebben gelukkig al 2 verschillende matrassen dus dat scheelt al wel maar los je niets mee op...
anoniem_82745 wijzigde dit bericht op 12-09-2009 14:55
Reden: typfoutjes
% gewijzigd
Je kunt niet eisen dat ie minder drinkt vind ik, je kunt wel weigeren naast hem te gaan liggen...
Ik ken iemand die precies hetzelfde heeft. Diegene heeft bekkenbodem-problemen waardoor hij niet goed uitplast. Het gebeurt het weleens dat hij het 'residu' (wat dus niet uitgeplast is en nog in de blaas is) in zijn slaap laat lopen... Ik weet eigenlijk niet of dit vooral i.c.m. alcohol gebeurt. Maar misschien heeft je vriend hetzelfde? Er zijn oefeningen voor om dit te verbeteren!
@ Fleurtje; waar zal ik dan gaan liggen??
quote:Gebakje007 schreef op 12 september 2009 @ 14:53:

Kan ik eisen dat hij minder drinkt?! Hij is 30 dus beetje eigen verantwoording en vind het lastig om voor hem te bepalen hoeveel biertjes hij mag...Nee, dat kan je inderdaad niet voor hem bepalen. Wat ik dan weer niet snap is dat het niet bij hem zelf opkomt om (tijdelijk; totdat bekend is wat hij heeft) niet meer te drinken. Hij mag dan 30 zijn, als hij alcohol nodig heeft om gezellig uit te gaan bij het stappen, vind ik dat niet heel erg volwassen.
Het is trouwens niet raar als hij in die 6 uur 'slaap' alweer moet plassen.

Ik heb zelf dat ik tijdens het uitgaan soms nauwelijks naar het toilet hoef maar als ik eenmaal ga liggen wel een paar keer. Gelukkig word ik er altijd wakker van.

Snap wel dat je hier absoluut niet blij mee bent...
[quote]Gebakje007 schreef op 12 september 2009 @ 14:53:

@ Fleurtje & Jackie23; Ja ik ben het ook nogal zat dat het door de drank komt. Dit keer had hij dus niet eens zoveel gedronken omdat hij moest werken vandaag (zegt ie, ik was er niet bij maar heb hem vannacht nog wel gesproken en was prima aanspreekbaar dus niet dronken). Kan ik eisen dat hij minder drinkt?! Hij is 30 dus beetje eigen verantwoording en vind het lastig om voor hem te bepalen hoeveel biertjes hij mag...

Tja...mag jij dat 'eisen'? Lastig, ik hou er zelf niet zo van om mijn partner dingen te verbieden of juist te verplichten, maar het lijkt mij onwijs irritant (juist omdat het door de drank komt). Mocht het enkel een medische oorzaak hebben (dus dat hij er ook last van heeft als hij niet gedronken heeft), dan vind ik het een ander verhaal. En als hij 30 is, dan is hij toch ook volwassen genoeg om zelf te beseffen dat hij misschien niet of minder moet drinken om dit probleem te verhelpen (ik ga er nu even vanuit dat het alleen door de alcohol komt).
quote:Gebakje007 schreef op 12 september 2009 @ 14:56:

@ Fleurtje; waar zal ik dan gaan liggen??Aangezien hij de bedplasser is, moet hij maar ergens anders gaan liggen, bedenk ik nu. En waar? Dat zou hij zelf mogen bedenken...
Eens met Christiane, je kunt het hem niet verbieden.

Ik had hem denk ik gevraagd om ergens anders te gaan slapen als hij gedronken heeft, op een oude matras of zo in een andere kamer.

Dan heb jij er geen last van wanneer hij in bed plast.

En eigenlijk zou hij uit zichzelf niet meer moeten drinken als hij weet dat dat mis gaat.
@ Jackie; Het komt echt alleen voor als hij alcohol gedronken heeft ja.... Ik vind ook niet dat je als partner dingen mag verbieden of verplichten maar dat alcohol de oorzaak is (er is natuurlijk nog geen medisch onderzoek gedaan) irriteert mij wel enorm.

@ Fleurtje; Ik ga vanavond maar eens praten met hem want dit schiet niet op. Het is trouwens zijn huis waar ik dan weliswaar bij in woon (tijdelijk) dus vind het lastig om hem zijn eigen bed uit te sturen...
Ik hou er ook niet van mijn partner iets te verbieden, maar dat bedplassen lijkt me voor hem zelf nog het vervelendst. Ik zou wel met hem bespreken of hij eens wilt proberen om niet te drinken. Of misschien echt bij 1 of 2 drankjes houden, lijkt me niet dat het dan ook gebeurd.
Is het echt alleen als hij heeft gedronken? Ik kan me voorstellen dat zoiets gebeurt als iemand laveloos is, maar zo te lezen was hij dat niet. Dan zou je toch denken dat er iets anders aan de hand is. Ik zou zeker naar de huisarts gaan als ik hem was.

In de tussentijd misschien een rubber matje oid op zijn matras leggen als hij uit is geweest? Lijkt me dat dit het schoonmaken wat vergemakkelijkt.
ik zou een ander vriendje zoeken
Incontinentie bij alcoholgebruik? FF googelen en dan krijg je dit;

Vraag:

Kan je incontinent worden door alcohol? Hangt dit samen met alcoholverslaving? Zo ja, hoe? Is dit aan te geven als een bepaald stadium van alcoholverslaving?

Antwoord:

Alcohol verslapt de spieren. Als men zeer veel drinkt kunnen ook de sluitspieren verslappen zodat men urine of faeces laat lopen. Als dit vaak gebeurt en de persoon drinkt vaak heel veel kan men aannemen dat incontinentie ontstaat door alcoholgebruik. Dit kan gebeuren als men alcoholverslaafd is, maar ook als men een enkele keer overmatig drinkt. Het is dus niet afhankelijk van een bepaald stadium van alcoholverslaving. Bovendien kan incontinentie ook andere oorzaken hebben.

Daarnaast kan coffeine ook incontinentie veroorzaken.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Hem een pamper voor doen
Als hij echt alleen als hij gedronken heeft in bed plast, dan drinkt hij volgensmij te veel hoor! Hoeveel moet je wel niet gedronken hebben om controle over je blaas te verliezen? Dat je zo dronken bent dat je de plasdrang niet meer voelt. Je schaamt je dan toch dood en dan ga je toch automatisch minder drinken??? En als man kan je toch zo een fles naast je bed liggen en daarin pissen zonder dat je helemaal naar de wc moet zoals vrouwen altijd moeten!

Als het niet aan de drank ligt dan is het iets fysieks en dat kan ook verholpen worden:

http://www.bedplassen.org/docs/?nav=4

Ik zou eerder vol schaamte naar de huisarts gaan dan bij een ander keer op keer het matras volpissen.

Stuur je vriend naar de huisarts en laat hem niet meer bij je slapen. Gatverdamme!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven