Gezondheid alle pijlers

Altijd moe

21-09-2013 20:19 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ik ben arjan, 19 jaar, en ik ben eigenlijk altijd moe en chagerijnig. ik heb geen idee waarom en oe it zou kunnen komen. ik ben al redelijk veel in het ziekenhuis geweest van het jaar i.v.m zenuw en gewrichtsklachten. na een langdurige tijd (8 maanden) niet te hebben kunnen werken of uberhaupt iets te hebben kunnen doen kan ik eindelijk weer werken.

Ik ben nu al sinds een ruime maand bezig met werken en weer met dingen ondernemen maar ik word er niet vrolijker op, je zou toch zeggen dat het logische is dat ik door het niks hebben kunnen doen chagerijnig werd en lusteloos en moe maar dat zou lijkt mij nu wel opgeknapt moeten zijn?

Zijn er enige suggesties? want zo is het niet bepaald prettig leven, voor zowel mij als de mensen rondom mij
Heb je misschien een slaapsyndroom?

Of ben je depressief.. Ik weet er ook niet
je bent depressief denk ik.

Ga eens met je HA praten...die kan met je meedenken wat er is.
Overspannen/burnout?

Ga idd. naar je HA, die is daarvoor.
Heb je al eens je bloed laten onderzoeken op b12, ijzer/ferritine, foliumzuur, vit D?
Je bent een maand bezig en denkt dat je vermoeidheid daar niet mee te maken kan hebben? Het is zwaar om vanuit hele dagen niet werken ineens wel weer aan het werk te gaan. Ik hoop dat je niet meteen fulltime bent gaan werken en het rustig aan opbouwt oftewel netjes reïntegreert. Je zal jezelf en je lichaam echt de tijd moeten geven.

Verder zou je kunnen kijken naar wat het precies is waardoor je chagerijnig wordt. Ben je niet tevreden met je leven? Wat moet er veranderen? Of wordt je chagerijnig doordat je moe bent? Dan kan je kijken naar welke activiteiten jou energie geven en zorg dat je dat meer doet.
terug naar de huisarts.
Bedankt voor de reacties!

mocht het een depressie zijn, klinkt natuurlijk wel soort van cliche, maar bij de huisarts heb ik geen baat. ben er zelf een tijd terug ook geweest voor een depressie en toen wouden ze van geen kant uit helpen want het was maar een milde vorm en het zou wel wegtrekken terwijl ik zelf dondersgoed weet wat er speelde destijds. Dus qua dat zou ik liever overwegen om een gespreksgroep te zoeken en te bezoeken

En met het werken ben ik wel direct fulltime begonnen, misschien niet het slimste idee ooit maar ik maak wel hele flinke weken van minimaal 60 uur in de week, daar zou inderdaad de vermoeidheid vandaan kunnen komen alleen dan zou ik niet uit mijn bed moeten kunnen komen en vaak snel inslaap vallen en dergelijke, terwijl ik juist nog ondanks de vermoeidheid regelmatig problemen heb om in slaap te kunnen komen
Ik zou eens een slaapcentrum (verbonden aan een ziekenhuis) bezoeken. Wie weet slaap je (onbewust) minder effectief dan je denkt. En dan valt er nog een hoop winst te behalen. Zie hier.
"ik werk 60 uur per week, ik heb slaapproblemen, ik ben moe, rara hoe kan dat?"

Ga minder werken. Neem 's avonds ruim voordat je naar bed gaat de tijd om je te ontspannen. Niet achter de computer zitten, dat is te onrustig en te licht. Ga sporten of aak een avondwandeling, drink warme melk.

Onderneem dingen, maar bouw het langzaam op. Niet meteen van 0 naar 100.
Het zou heel goed een vitamine d-tekort kunnen zijn. Maar het kan ook iets anders zijn. Vraag in ieder geval een bloedonderzoek bij de huisarts op mogelijke vitaminetekorten. Als daar sprake van is, is dat in principe gemakkelijk opgelost.
1.

Bloed prikken en HB laten bepalen.

2.

Terug naar je baas,je werk rustig opbouwen.

60uur per week is NIET normaal,heb het ook jaren gedaan,dat trek je niet.

Ik ben van 60 uur per week naar 32 uur gegaan(contract van 40 naar 32 om laten zetten,en voel me weer prima!) Dan maar minder geld,das niet het belangrijkst!

3.

Terug naar Huisarts,en je door laten verwijzen naar maatschappelijk werk of psycholoog.

It's sooooo simple..
Het is denk ik altijd wel even wennen als je een lange tijd niet hebt gewerkt om dan weer in het werk-ritme te komen. Ik heb wel vaker gehoord van mensen dat zij (en ik heb het zelf ook gehad) zich de eerste periode suf en futloos voelen. Als je daarvoor het niet had, zou ik er ook niet teveel achter zoeken en dit als reden geven.
quote:dkrijgen schreef op 22 september 2013 @ 07:52:

En met het werken ben ik wel direct fulltime begonnen, misschien niet het slimste idee ooit maar ik maak wel hele flinke weken van minimaal 60 uur in de week, daar zou inderdaad de vermoeidheid vandaan kunnen komen alleen dan zou ik niet uit mijn bed moeten kunnen komen en vaak snel inslaap vallen en dergelijke, terwijl ik juist nog ondanks de vermoeidheid regelmatig problemen heb om in slaap te kunnen komenDit klopt niet helemaal. Door hard te werken kan je juist moeite hebben om in slaap te komen. Dat komt doordat je je niet voldoende hebt kunnen ontspannen. Onbewust zijn je hersenen nog te actief. Heb je naast al dat werken wel tijd voor leuke dingen? Dingen die je energie geven dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven