Gezondheid alle pijlers

Altijd stijve spieren, wat eraan te doen?

02-08-2009 11:31 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat ik er al aan doe: Proberen het weg te stretchen en mn vriendje geeft me regelmatig een fijne massage. Maar... ik blíjf zo stijf! Tis niet zo pijnlijk als spierpijn maar voelt wel erg ongemakkelijk, kwil dr vanaf! Of iig n stuk minder last ervan, soms word ik er gewoon saggerijnig van, is toch niet normaal om op je 35e alle dagen stram en stijf te zijn? Is dit iets om voor naar de HA te gaan? (Doe ik niet zo gauw)

Ervaringen, tips, ideetjes, "lotgenoten"? Mijn dank is groot.
Ja naar de huisarts of fysiotherapeut! Je hebt er immers last van. Baadt het niet dan Schaadt het niet. Stel je voor twee sessies met de fysio en nooit meer last van.... heb je al die tijd voor niets last gehad....
magnesium slikken
Inderdaad huisarts. En misschien daarnaast iets als yoga? Om je spieren wat soepeler te maken.
quote:elninjoo schreef op 02 augustus 2009 @ 11:53:

magnesium slikkenWaarom elninjoo? Wat doet magenesium dan tegen stijfheid? Was dat niet juist tegen krampen?
Tja, ik heb ook altijd stijve spieren. Bij mij heeft dat 17 jaar geleden geleid tot nader onderzoek en een diagnose, ik heb een spierziekte.

Bij mij is er een probleem met de calciumstofwisseling in mijn spieren. Ik slik extra calcium en magnesium, heb het idee dat dat helpt.

En verder leid ik een bezadigd leven, omdat ik weet dat teveel inspanning tot heel veel klachten leidt. Maar te weing inspanning is ook niet goed, dus ik zoek dagelijks naar de balans.

Wil natuurlijk niet zeggen dat je een spierziekte hebt hè.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Ik heb het ook, ik krijg nu sinds kort triggerpointtherapie van de fysiotherapeut. Google daar maar eens op.

Ik heb al eens zitten denken om alle spieren in mijn nek en schoudergebied plat te spuiten met botox, maar ja, das ook weer zo wat....
Heb je een goede houding, gebruik je de juiste spieren bij lopen en zitten en staan enz.? Misschien kan Mensendieck of Cesartherapie helpen.
quote:Joy4britt schreef op 02 augustus 2009 @ 11:42:

Ja naar de huisarts of fysiotherapeut! Je hebt er immers last van. Baadt het niet dan Schaadt het niet. Stel je voor twee sessies met de fysio en nooit meer last van.... heb je al die tijd voor niets last gehad....
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Dank voor de reakties!

@Joy4britt: 2 sessies fysio en er vanaf zijn sounds to good to be true, heb wel eens fysio gehad en het effect was helaas tijdelijk.

Toch maar eens met HA bespreken idd.

@elninjoo: Mn pot calcium-magnesium-zink is al een tijdje op, kan me niet herinneren dat ik daar spierstijfheidsgewijs iets aan gehad heb, wèl minder nachtelijke krampen (niet dat ik die heel vaak heb, maar had t toen wel minder)

@zelda79: Yoga, ja dat wil ik wel weer gaan oppakken, al was het maar voor de ontspannenheid int hoofd, fysieke effecten van yoga waren helaas ook tijdelijk.

@ Solomio: Daar heb ik ook wel eens aan gedacht, stel dat ik wat ernstigs heb, maar aangezien het niet erger wordt is het bij een losse gedachteflard gebleven. Moet er niet aan denken! Heb nou wel de neiging om te gaan Googelen op spierziektes icm calciumstofwisseling maar of dat nou wel zo'n goed idee is...?

@TheEmpress: (coole naam btw!) triggerpointtherapie dus, kga t eens opzoeken. Platbotoxen had ik nog niet aan gedacht, wel fantasieen van mn huid met spieren afpellen als een catsuit en even tijdelijk aan de kapstok hangen (haha zie je t voor je? Lekker luguber maar wat n relief zou t zijn...)

@reisa1978: Volgens mn moeder loop ik mooi rechtop, zullen de balletlessen van vroeger wel zijn, en verder zit de stijfheid overal, niet alleen in mn rug, een klacht die ik meer associeer met houding.

@DS: zo jij bent lekker happy go lucky dat je al zo blij wordt van een d teveel...!
Waar ben je stijf?

Chiropractor een optie?
quote:tijgermeisje schreef op 02 augustus 2009 @ 12:45:

@ Solomio: Daar heb ik ook wel eens aan gedacht, stel dat ik wat ernstigs heb, maar aangezien het niet erger wordt is het bij een losse gedachteflard gebleven. Moet er niet aan denken! Heb nou wel de neiging om te gaan Googelen op spierziektes icm calciumstofwisseling maar of dat nou wel zo'n goed idee is...?

Mijn ziekte is niet progressief, de hartspier doet niet mee met het probleem, dus qua ernst valt het nogal mee. Moet alleen een wat rustiger leven leiden dan gemiddeld. En ik ben blij dat ik het weet, want voordat ik de diagnose had voelde ik me een luie aansteller. Nou ja, dat was me ook jaren ingepeperd, dat ik dat was.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Bij mij noemen ze het fibromyalgie

Misschien heb je er iets aan om het even door te lezen.
Hallo solomio

Ik kan je geen privebericht sturen hier, maar vroeg me af wat voor ziekte je hebt?

Groetjes Joepie11.

---------------------------------------------------------------------------------------

Tja, ik heb ook altijd stijve spieren. Bij mij heeft dat 17 jaar geleden geleid tot nader onderzoek en een diagnose, ik heb een spierziekte.

Bij mij is er een probleem met de calciumstofwisseling in mijn spieren. Ik slik extra calcium en magnesium, heb het idee dat dat helpt.

En verder leid ik een bezadigd leven, omdat ik weet dat teveel inspanning tot heel veel klachten leidt. Maar te weing inspanning is ook niet goed, dus ik zoek dagelijks naar de balans.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven