Gezondheid alle pijlers

Alvleesklierkanker met 20 jaar?

28-01-2014 23:32 27 berichten
hallo

ik heb al maanden een zeurende irritante pijn helemaal boven in de buik wat als ik ergens tegen aan leun(bijvoorbeeld met me boven rug tegen de verwarming zet het irritante druk op de bovenbuik geef,

ik ben de laatste tijd ook veel(ongezond vettig) aan het eten maar kom niet aan ik blijf stabiel of val af en heb een vettige ontlasting

ik dacht aan alvleesklier kanker maar las dat het onder de 50 zeer zelden voorkomt en als het wel zo is komt het door erfelijkheid

maar heb statistieken gezien van 4 mensen gedianotiseerd zijn met deze ziekte tussen de 20 en 24(en je moet maar net die ene zijn denk ik alleen maar)

ben vandaag naar de dokter/slager geweest die heel erg hard op de bovenbuik en zijkant heeft gedrukt(doet nu nog pijn) en gevraagd of het pijn deed, hij zei dus dat het met de spieren/het botje wat daar zit te maken heeft en het van zelf weer overgaat

maar ja las dus net dat alvleesklier kanker niet gevoelt kan worden door een dokter,maar ik loop er al een paar maanden mee(ook gezegd) maar ik ben echt gewoon heel bang dat ik alsnog alvleesklier kanker heb maar dat het niet goed gedianotiseerd/over het hoofd word gezien/dat ik het heb op helaas te vroege leeftijd, nu vroeg ik me af hoe groot is de kans dat hij de alvleesklier kanker over het hoofd heeft gezien? hij zei dat ik alleen maar kon wachten met het spieren/botje ding waar zoals hij zei niks aan te doen is en over gaat

ik heb een lichte vorm van hypochonderie dus kan nogal paranoide zijn bij zulk soort dingen bedankt.
nou ja met maanden klachten bedoel ik eigelijk pas 2 maanden...

jaa ik ga inderdaad weer is hulp zoeken

ik ben al is bij het volwassen ggz geweest in een dag behandeling maar ik kon me total niet vinden in de problemen van de mensen(en je moest elkaar echt helpen)

heb nu ook fysio therapie voor hyperventilatie

heb de laatste tijd last gehad van dit soort aanvallen omdat ik tot mijn 16de en heden heel veel(bijna elke dag) alleen maar binnen zat niks deed en niemand zag omdat ik me zo rot voelde en nu ik eindelijk wil veranderen ben ik bang dat het te laat..

maar ik snap wel als iemand denkt ''god wat een aansteller zeg'' want ik weet dat het haast onmogelijk is en een irrationele angst..maar op de een of andere manier kan ik mezelf nog niet overtuigen,maar ik ga weer proberen met ggz te praten
Alle reacties Link kopieren
Hyperventilatie en pijn in je bovenbuik? Praat er eens over met je fysio, over die pijn in je bovenbuik. Bij hyperventilatie adem je vaak verkeerd en het zou me niets verbazen als die pijn in je bovenbuik met je hyperventilatie samenhangt. Spieren (rondom je middenrif) die je verkeerd gebruikt (hebt). Ademhalen doe je niet alleen met je borstkas, je buik doet ook mee.

Maar los daarvan lijkt praten met GGZ me ook een goed idee. Je zit jezelf hiermee zo in de weg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven