Gezondheid alle pijlers

Alvleesklierkanker met 20 jaar?

28-01-2014 23:32 27 berichten
hallo

ik heb al maanden een zeurende irritante pijn helemaal boven in de buik wat als ik ergens tegen aan leun(bijvoorbeeld met me boven rug tegen de verwarming zet het irritante druk op de bovenbuik geef,

ik ben de laatste tijd ook veel(ongezond vettig) aan het eten maar kom niet aan ik blijf stabiel of val af en heb een vettige ontlasting

ik dacht aan alvleesklier kanker maar las dat het onder de 50 zeer zelden voorkomt en als het wel zo is komt het door erfelijkheid

maar heb statistieken gezien van 4 mensen gedianotiseerd zijn met deze ziekte tussen de 20 en 24(en je moet maar net die ene zijn denk ik alleen maar)

ben vandaag naar de dokter/slager geweest die heel erg hard op de bovenbuik en zijkant heeft gedrukt(doet nu nog pijn) en gevraagd of het pijn deed, hij zei dus dat het met de spieren/het botje wat daar zit te maken heeft en het van zelf weer overgaat

maar ja las dus net dat alvleesklier kanker niet gevoelt kan worden door een dokter,maar ik loop er al een paar maanden mee(ook gezegd) maar ik ben echt gewoon heel bang dat ik alsnog alvleesklier kanker heb maar dat het niet goed gedianotiseerd/over het hoofd word gezien/dat ik het heb op helaas te vroege leeftijd, nu vroeg ik me af hoe groot is de kans dat hij de alvleesklier kanker over het hoofd heeft gezien? hij zei dat ik alleen maar kon wachten met het spieren/botje ding waar zoals hij zei niks aan te doen is en over gaat

ik heb een lichte vorm van hypochonderie dus kan nogal paranoide zijn bij zulk soort dingen bedankt.
Alle reacties Link kopieren
Lichte vorm van hypochondrie?
Waar zit de any-key?
Maar er maar zware vorm van.

Je bent eigenlijk gewoon overtuigd dat je alvleesklierkanker hebt nietwaar?
Ja en?
quote:Houston77007 schreef op dinsdag 28 januari 2014 23:34 Lichte vorm van hypochondrie?

Licht?

Er kunnen zoveel oorzaken voor zijn. Kan zijn dat je door de stress last hebt van je maag. Ik zeg maar wat. Kan ook je galblaas zijn gezien de vettige troep die je eet. Let wel, ik noem deze dingen omdat er zoveel oorzaken kunnen zijn, niet omdat ik denk dat je dat hebt. Goed naar de arts luisteren en niet piekeren over zoiets onwaarschijnlijks.
Cum non tum age
waarom denk je aan alvleesklierkanker? Je denkt toch ook niet bij een beetje hoofdpijn aan een hersentumor. Wel??

En je bent bij de slager geweest?

En die heeft wat gedrukt en zegt dat je je aanstelt?

Belachelijk, waarom heeft hij je niet doorverwezen naar een psycholoog?
Ben je onder behandeling voor je hypochondie TO? Want dat lijkt me wel van belang namelijk.
Je kan bij vettige ontlasting ook denken aan de poerinaparasiet.

een parasiet die zich in je lever vestigt en zich daar als een gek gaat voortplanten. Je lever doet het niet meer waardoor je pijn krijgt als je tegen de verwarming staat. Vette ontlasting komt doordat die parasiet een olieachtige substantie produceert. In het laatste stadium krijg je groene stippels en een paarse bril.
quote:lottchen schreef op 28 januari 2014 @ 23:40:

Ben je onder behandeling voor je hypochondie TO? Want dat lijkt me wel van belang namelijk.op dit moment niet loop sinds mijn 12de bij psychologen/therapie groepen/triversum/jeugdzorg voor hele andere problemen maar in juli paar maanden na mijn 20ste verjaardag ben ik weggestuurd met de conclusive dat ik ''normaal'' was en geen hulp meer nodig heb, en of ik er al van overtuigd ben of ik het heb ja eigelijk wel maar aan de ene kant weet ik ook dat de kans klein is maar aangezien er toch een paar mensen in mijn leeftijdsgroep de diagnose hebben gehad blijft de gedachte nu steeds terug komen.
het is een irreele gedachte, er zijn heel veel ziektes die te maken kunnen hebben met de klachten die jij beschrijft en die vele malen waarschijnlijker zijn. Er zijn ook andere verklaringen voor je klachten zoals een scheurtje in je tussenribspier. Vette ontlasting komt door vet eten
als ik tegen je zeg dat ik de letters in mijn boek niet meer goed zie, denk jij dan aan een hersentumor of dat ik misschien eens naar de opticien moet?
quote:sabbaticalmeds schreef op 28 januari 2014 @ 23:51:

als ik tegen je zeg dat ik de letters in mijn boek niet meer goed zie, denk jij dan aan een hersentumor of dat ik misschien eens naar de opticien moet?Als ik het zelf zou zijn dan ja dat is dan meteen het eerste waar ik aan zou denken. als iemand al een bril heeft of net als mijn moeder ook de jongste niet meer is(die altijd zegt dat ze zonder bril haast niks kan lezen zoals teletekst/tijdschrift) dan denk ik niet aan een hersentumor nee
Dat laatste in ieder geval sabbatical. Maar dat is allen maar mijn onbescheten mening.
quote:aubreystephanie schreef op 28 januari 2014 @ 23:57:

[...]

Als ik het zelf zou zijn dan ja dat is dan meteen het eerste waar ik aan zou denken. als iemand al een bril heeft of net als mijn moeder ook de jongste niet meer is(die altijd zegt dat ze zonder bril haast niks kan lezen zoals teletekst/tijdschrift) dan denk ik niet aan een hersentumor needus eigenlijk zeg je dat het voor anderen logisch is dat een simpele klacht er niet op wijst dat er iets ernstigs aan de hand is, maar als het om jou gaat dan gaat die vlieger niet op en wijst een simpele klacht ineens op een levensbedreigende toestand. Waarom verschil jij van anderen?
quote:under-the-ivy schreef op 28 januari 2014 @ 23:59:

Dat laatste in ieder geval sabbatical. Maar dat is allen maar mijn onbescheten mening.ja ik ben wel toe aan een leesbril onderhand
Klachten bij alvleesklierkanker krijg je pas in een vergevorderd stadium van de ziekte. Als jij deze klachten al maanden hebt, is het dus bijna onmogelijk. En de huisarts zou echt wel de signalen oppikken.

Ik zou toch nog maar eens met een psycholoog gaan praten.
quote:sabbaticalmeds schreef op 29 januari 2014 @ 00:00:

[...]

dus eigenlijk zeg je dat het voor anderen logisch is dat een simpele klacht er niet op wijst dat er iets ernstigs aan de hand is, maar als het om jou gaat dan gaat die vlieger niet op en wijst een simpele klacht ineens op een levensbedreigende toestand. Waarom verschil jij van anderen?Mijn moeder loopt al jaren met een slechte bril dus als ze zou zeggen dat ze de letters in de krant niet zou lezen dan denk ik niet ooh hersentumor bij andere mensen oordeel ik niet maar ik denk niet dat mijn moeder omdat ze slecht ziet een tumor heeft,mijn moeder rookt wel en ik ben al heel vaak bang dat ze long kankker zal krijgen.
Het gaat volgens mij om het principe wat meds bedoelt, niet om de letterlijke situatie. Probeer er een beetje afstand van te nemen, je kunt niet meer logisch nadenken...
Ik voel me zo moedellooos
Als je zo redeneert als jij, zou ik een lot kopen bij elke loterij: jouw kans om te winnen is ENORM. Maar statistisch is het slim deze zorg los te laten en je te focussen op dingen die het wel kunnen zijn. En stress doet rare dingen in de maag/buikregio. Trouwens, ik ken mensen die alvleesklierkanker hebben gehad en die waren toen ze het vermoedden al te ziek om daar nog over te twijfelen en er forumberichten over te plaatsen. Het is een rotziekte. Misschien moet je iets anders (iets positievers) zoeken om je op te focussen.
Als je al maanden met zulke klachten loopt èn je denkt aan een ernstige ziekte als pancreaskanker, waarom zat je dan al niet maanden gelden bij de huisarts? In neem aan dat je je ingelezen hebt over deze vorm van kanker? Dus je weet dat de tijd tussen openbaring van de klachten, ontdekking en overlijden soms maar 6 weken is?
Hypochonders moeten al helemaal niet op internet gaan zoeken, want die kunnen dat allemaal niet meer reëel bekijken.

Die lichte vorm van hypochondrie is echt een heel zware vorm.

En als je bij de jeugd-ggz 'weggestuurd' bent, kun je gewoon verder bij de volwassenen-ggz. Zou ik zeker doen als ik je zo lees.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Ik denk dat je last van je spijsverteringstelsel hebt omdat je ongezond eet....misschien moet je eens wat beter voor jezelf gaan zorgen.

Of heb je misschien een reden om ziek te willen zijn?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Dus als je op je bovenbuik drukt, doet je bovenbuik pijn? Niet meer drukken dan.

En als je vettig eet, heb je vettige ontlasting? Niet meer vettig eten.

Moeilijker kan ik het niet maken.
quote:sabbaticalmeds schreef op 28 januari 2014 @ 23:51:

als ik tegen je zeg dat ik de letters in mijn boek niet meer goed zie, denk jij dan aan een hersentumor of dat ik misschien eens naar de opticien moet?Of misschien is het tijd om te slapen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Vertrouw je HA. Die heeft niet voor niets al die jaren gestudeerd.

Hij/Zij zal het echt wel beter weten dan jij.

Als je er niet gerust op bent ga je nog een keer en vraag je aan hem/haar om goed uit te leggen waarop hij/zij zijn diagnose baseert.
In mijn omgeving zijn de laatste jaren twee mensen gestorven aan alvleesklierkanker. Bij beide uitte zich dit in eerste instantie in heel andere klachten, niet in pijn. Eén van de twee heeft zelfs tot het einde nauwelijks pijn gevoeld.

Ik denk dat jouw klachten zijn ontstaan door ongezond eten. Maar ik ben geen arts, dus voor de zekerheid kun je even langs de huisarts gaan. En dan meteen je angst voor ernstige ziekten bespreken. Zoals hierboven ook al gezegd: het is beter daar hulp voor te zoeken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven