Gezondheid alle pijlers

Alweer een blaasontsteking!

29-07-2013 12:08 40 berichten
Voor de 4e keer dit jaar heb ik weer een blaasontsteking met de bij behordende antobotica.

Mijn huisarts vind het nog niet zorgwekkend genoeg om te onderzoeken waarom ik bijna maandelijks een blaasontsteking heb.

Vorig jaar januari heb ik mijn aller eerste blaasontsteking gekregen en sindsdien komen ze ongeveer om de 6 tot 8 weken terug.

Ik laat altijd na afloop van de antibotica mijn urine controleren bij de huisarts en is dan ook altijd schoon.

Ik houd mezelf goed schoon, gebruik 1x per week of minder een intime gel.

Plas altijd goed uit na de sex, en trek elke ochtend na het douchen schoon ondergoed (katoen) aan.

Na het plassen dep ik in plaat van dat ik veeg.

Draag snachts geen ondergoed.

Ik zou echt niet meer weten wat ik moet doen om blaasonstekingen te voorkomen.

Hebben jullie nog tips? of adviezen?
Alle reacties Link kopieren
Heel vervelend voor je!

Ik heb in het verleden een lange periode ook bijna maandelijks een blaasontsteking gehad en vóór en na de seks (na het plassen) wassen heeft mij geholpen. Ik heb geen antibiotica meer hoeven slikken sindsdien (jaren geleden inmiddels).

En die intieme wasgels moet je gewoon de deur uit doen. Ze maken het probleem volgens mij alleen maar erger...
Een mens lijdt het meest onder het lijden dat hij vreest
Ik heb ook een tijdje bijna twee maandelijks blaasontsteking gehad.. Toen dumpte ik mijn vriend en was het over. Blaasontsteking komt heel vaak na het vrijen voor omdat de piemel wel eens 'verdwaalt' naar je anus en daarna naar je vagina. Dat geeft hetzelfde effect als verkeerd vegen na het plassen/ poepen.

Misschien helpt het om die twee gebieden niet met dezelfde attributen/ vingers/piemel/ tong oid aan te raken. Dus echt een duidelijke 'grens trekken' tussen wat voor en achter gebruikt wordt. Succes verder want ik weet hoe vervelend het is.
Ik had jaren geleden ook veel last van blaasontsteking. Ik heb toen een tijdje Cranberry + Extra Forte gebruikt (van LucoVitaal, gewoon bij de drogist te koop). Cranberry sap werkt niet voldoende, omdat je daar heel veel van moet drinken om voldoende van de werkzame stof binnen te krijgen. Daarnaast 's ochtends en 's avonds even alles schoonspoelen met lauw water. Sowieso altijd na seks uitplassen en douchen. Sindsdien nooit meer last gehad (al 6 jaar). Idd wel uitkijken met besmetting via anus bij seks, zoals hiervoor al werd opgemerkt.
Cranberry Balans van Bloem gaan slikken en Chlorella Vitaal van Bloem en..... foetsie.. .. het duurt even nu je al zolang last hebt maar het gaat weg op deze manier . De antibiotica maakt helaas meer kapot dan dat dit herstelt.. ....Veel sterkte .
Ik heb online de d-mannose besteld en zojuist is het bezorgd. Ik ben benieuwd!
Hi,

een tijdje geleden stond hierover een artikel op nu.nl.

Titel: Urineweginfectiebacterie pendelt tussen anus en vagina

geplaatst op 11 mei dit jaar

Ik weet niet of ik de link mag plakken, maar anders haal ik hem weer weg

http://www.nu.nl/wetensch ... ssen-anus-en-vagina-.html
quote:dwab schreef op 29 juli 2013 @ 14:12:

@Missdiamond ik krijg nu voor de 4e keer Nitrofurantione MC Mylan 50mg. 5 dagen, geen last van bijwerkingen. (Gelukkig)

Ze hebben de laatste keren ook de urine op kweek gezet na de kuur en geen dip test gedaan.

Een paar jaar geleden, was het bij mij ook elke keer raak. Het was 1 keer zelfs zo erg dat ik de hele dag van moest overgeven.

Uiteindelijk bleek dat, ondanks antibioticakuur(Nitrofurantoïne ) van 5 dagen, nooit volledig weg was gegaan.

Na het overgeven avontuur heb ik voor een langere periode (paar maanden) Nitrofurantoïne geslikt. Tot nu toe ( 5jaar) heb ik het niet meer gehad.
quote:appeltje78 schreef op 30 juli 2013 @ 18:33:

Ik heb online de d-mannose besteld en zojuist is het bezorgd. Ik ben benieuwd!Probeer ook eens het spoelen met lauwwarm water na het plassen. Dat kost je alleen een beetje water en scheelt weer slikken.
Cranberry tabletten helpen niet, er is een onderzoek geweest en sinds een maand of drie is het protocol voor huisartsen veranderd en daarin wordt cranberry of vit C niet meer in vernoemd omdat het niet blijkt te werken en dus geen meerwaarde heeft.

Heb je veel stress? Dit was een voor mij een oorzaak, mijn bekkenbodenspieren waren veel te sterk waardoor ik niet goed kon uit plassen. Door stress werd de boel nog strakker. Ik had elke maand 1 à 2 ontstekingen voor gedurende een jaar. Ik dacht dat ik gek werd van de pijn, die continue aandrang tot plassen etc. Durfde nergens meer heen omdat ik steeds moest plassen. Wat vreselijk vond ik dat om nog maar niet te spreken over de medicatie bijwerkingen.

Ben je pas net (weer) seksueel actief? Jonge vrouwen hebben er veel last van. Als dit door blijft gaan vraag een verwijzing naar een uroloog, dan kan je misschien de oorzaak achterhalen (blijft er een residu in de blaas achter, plas je wel op de juiste manier, is de ontsteking wel écht weg)

Sterkte! Ik weet hoe het is. Wat mij geholpen heeft is een kind krijgen (dat rekt de spieren beneden nog al op zeg maar, dat verholp mijn probleem) maar het is wel een paardenmiddel
quote:livetti schreef op 02 augustus 2013 @ 14:51:

Cranberry tabletten helpen niet, er is een onderzoek geweest en sinds een maand of drie is het protocol voor huisartsen veranderd en daarin wordt cranberry of vit C niet meer in vernoemd omdat het niet blijkt te werken en dus geen meerwaarde heeft.

Heb je een link naar dat onderzoek? De wetenschappelijke artikelen die ik erover gevonden heb geven namelijk aan dat cranberry wel kan helpen. Dit in tegenstelling tot vitamine C.
Mocht het weer terugkomen, check dan voor de zekerheid bij de huisarts of je HPV-virus bezit en laat een uitstrijkje doen, just in case. Succes!
HPV Virus? Wat is dat? Nog nooit van gehoord.

Nee ik heb nu zo ongeveer 2 jaar sex met dezelfde persoon, en ik heb nu sinds 1.5 jaar ongeveer last van blaasontstekingen. Daarvoor nooit last gehad.

Ik wil geen kinderen, dus dat zou voor mij geen optie zijn. Maar iig bedankt voor je tip.

Maandag weer een kweekje naar de huisarte brengen we zullen het wel weer horen of het echt weg is.
Geen linkje, zal het vragen aan de arts op mijn werk ze noemde wel een site waar al die protocollen staan. Middels dat onderzoek is iemand gepromoveerd (werd getest op de risicogroep ouderen, 1 groep kreeg 3 jaar lang cranberry, andere groep kreeg placebo's beide groepen kregen evenveel blaasontstekingen). Je kan het ook even vragen aan je huisarts?
Er zijn zoveel onderzoeken over van alles. Bij de een helpt het wel bij de ander helpt het niet. Cranberry helpt bij mij niet, bij mijn vriend wel.

Blasecare heeft bij mij goed geholpen, na 5 jaar bijna maandelijks een blaasontsteking te hebben, was de laatste in oktober vorig jaar. Daarbij veel drinken zodat je urine niet te geconcentreerd wordt en spoelen.
Ok, vraag wel of ze het op een 24 uur kweek willen doen, als ze bij de eerste onderzoek niks vinden. Want de laatste keer dat ik van mijn blaasontsteking moest overgeven hadden ze het niet bij de eerste test gevonden, maar naar een 24 uur kweek was het er wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven