Gezondheid alle pijlers

Ander ziekenhuis of prescan (ervaring?)

22-06-2025 18:07 27 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi,

Na maanden van continue aanwezige lichthoofdigheid,overgevoeligheid voor licht, hoofdpijn, tintelingen en verdoofde handen en voeten eindelijk een doorverwijzing naar de neuroloog.

Nu blijkt de wachttijd in mijn regio 1 jaar. Zo lang wil ik liever niet wachten. Ik kan evt naar een ziekenhuis dat zich twee uur rijden van mij bevindt. Echter begrijp ik dat ik daar dan ook voor behandeling moet blijven en dat wil ik ook weer niet, het gaat mij om het consult met de neuroloog en diagnostisch onderzoek.

Dus vanwege de rap toenemende ernst van mijn klachten overweeg ik nu maar een diagnostisch centrum zoals prescan of een ander centrum in Duitsland. Maar wat als ze dan iets vinden, wie moet ik dan gaan "lastigvallen"? Mijn huisarts, de neuroloog?

Wie heeft tips, trucs, noem maar op...
Toermalijn55 schreef:
23-06-2025 15:01
Maar jij kon dus ook behandeld worden bij Bergman?

De meeste behandelingen die Bergman doet vallen onder basiszorg. Dat wordt gewoon vergoed vanuit je zorgverzekering. Hoogstens kun je eigen risico moeten betalen, of wordt niet alles vergoed als de kliniek geen contract heeft met jouw specifieke zorgverzekeraar.

Ik ga zelf voor eenvoudige dingen graag naar ZBC. Je bent vaak sneller aan de beurt, het is er vaak efficiënt georganiseerd en doordat ze zich vooral richten op volume hebben ze veel ervaring. In coronatijd delegeerden de ziekenhuizen planbare zorg ook aan ZBCs, zodat ze zelf zich op covid patiënten konden richten.
Ginevra schreef:
22-06-2025 20:07
Nou, misschien omdat het twee uur rijden is? Dat is vier uur op een dag, dat is met neurologische klachten niet zo’n aanrader. Zeker niet als je vaker moet.
Misschien kan iemand anders mee etc.
Ik zou het zo doen, sterker nog wij hadden het een tijdje geleden bijna gedaan voor een onderzoek, maar kon alsnog dichtbij.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven