Gezondheid alle pijlers

Andijvie: Buikgriep

12-08-2010 13:21 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Even een hele stomme andijvievraag:

Ik heb buikgriep. Althans, dat denk ik, want ik heb het nog nooit eerder gehad. Sinds maandagnacht heb ik last van buik- en darmkramp, diarree, misselijkheid, overgeven en koorts. Nu zijn de eerste twee symptomen wel al redelijk opgeknapt, maar ik kom maar niet van die stomme misselijkheid en het overgeven af. Ik weet ook niet zo goed wat nu wel en niet goed is in deze situatie. Uiteraard zorg ik dat ik middels kleine slokjes lauwe thee en water zoveel mogelijk vocht binnenkrijg. Dat gaat goed. Maar dan het eten: ik leef nu al sinds maandag op 2 rijstwafels en wat van die Verkade koekjes met kaneel per dag. Dat kan toch niet goed zijn? Ik bedoel, ik weet dat je wel een paar dagen met weinig eten toe kan, maar ik heb toch ook vitamines nodig? Maar niets blijft binnen!

Hebben jullie tips voor wat wel goed is/gaat en wat niet?

dankjullie wel!

Liefs, Nyu
Eten maakt een huisarts zich nooit zo druk om,als je maar voldoende vocht binnen krijgt.Een glaasje Karvan ,cola en zoute chips werken goed tegen de diarree.Bakje yoghurt lange vingers,soepstengels alles wat licht verteerbaar is eigenlijk.

En houd je toetsenbord,telefoon ,deurkrukken en wc goed schoon!

Beterschap.
Het is eigenlijk al gezegd, maar eten maakt inderdaad nu even niet zoveel uit. Tenzij je al ziek/ondervoed bent, dan moet je natuurlijk oppassen. (Been there, done that.) Aangezien je dat niet noemt als reden van je bezorgdheid, ga ik er maar even vanuit dat dat niet aan de orde is. Waar je met braken en diarree wél voor op moet passen, is uitdroging. Als je een gewone beker water (of ander vocht) niet binnen kunt houden, drink dan de hele dag door kleine slokjes. In zo'n geval zet je ook een beker bij je bed, zodat je elke keer als je even wakker wordt, een slokje neemt. Kun je drinken aardig binnenhouden, dan kun je er uiteraard wat ontspannener mee omgaan :-). Je kunt eventueel ORS (laten) halen bij drogist of apotheek, maar als je gewoon kunt drinken, is dat zeker niet noodzakelijk. Bij veel braken zou je inderdaad domperidon kunnen nemen.

Algemene stelregel is dat zolang je goed plast, je voldoende vocht binnenkrijgt. Mocht je merken dat je nog maar heel weinig plast, dan moet je aan de bel trekken bij je huisarts. Bij andere alarmsymptomen (bijvoorbeeld ernstige uitputting) of wanneer je je erge zorgen maakt, moet je natuurlijk ook bellen.

Beterschap!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven