Gezondheid alle pijlers

Angst oksel borsten

13-02-2022 13:44 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi, even van me afschrijven omdat het leven momenteel langs me heen gaat. Ik heb een angst om ziek te worden. Twee keer per jaar checkt mijn huisarts mijn borsten. Dit heeft ze vorige week gedaan en alles was goed. Ik heb vaak pijn, jeuk,steken, en een brandend gevoel in beide borsten en tepels. Nu heb ik sinds 2 dagen ineens last van mn rechteroksel, de borstpijntjes zijn momenteel ook aanwezig. Maar ineens giert de angst door mn lijf: waarom voel ik pijntjes in mn oksel? Weer de huisarts bellen? Of hoort okselpijn(tjes) bij mijn bekende borstenpijn(tjes)? Is er iemand die deze stralende zondag mij gerust kan stellen? Zodat ik ook wat kan genieten van de zondag?
Birads 2 is positief nieuws! Dan is de afwijking goedaardig en is er geen verder onderzoek nodig volgens Google. Maar pffff, wat een spanning!
Ik heb even voor je gegoogled. Niks om je zorgen om te maken, verder onderzoek is niet nodig.

Ik hoop dat je een heel klein beetje gerust bent nu.
Bedankt allemaal voor het medeleven. Ik heb gebeld met de huisarts, hij was heel trots op me dat ik heb doorgezet. Hij kreeg het verslag van radiologie binnen en er was in mn linkerborst boven in dicht klierweefsel en daarom heeft hii dat gebied nog extra onderzocht met de echo. Ik kan het gewoon niet geloven dat het goed is, ik sta nog stijf van de spanning. De huisarts zegt ook dat dat tijd nodig heeft. De hypochondrie zegt nu, ze hebben patienten door elkaar gehaald en het is niet goed. Terwijl in het verslg precies staat wat ze hebben gedaan vanochtend. Maar ik heb wel minder paniek! Zo heerlijk, voor het eerst in weken slapen en hopelijk zonder paniek wakker worden.
Ik vind het ook supergoed van je dat dit gewoon hebt doorgezet!! Het moet nu even bezinken en het is in het begin heel onrealistisch dat je je gewoon geen zorgen meer hoeft te maken. Maar het is echt zo! En ze halen echt niet zomaar twee mensen door elkaar hoor haha ;-). Maar ik herken de "wat als". Maar gewoon niet doen! Nu proberen alles weer op te pakken en weer te gaan genieten.

En ook proberen te accepteren dat de hypochondrie altijd een beetje op de achtergrond aanwezig zal zijn. Maar laat die gedachten niet toe. Mijn hoofd probeert de focus nu van mezelf te verleggen op de kinderen maar ik trap er niet meer in! Hopelijk blijft dit ook lukken ;-).
Bedankt allemaal voor de reacties. Het dringt nog steeds niet door! Helaas is de angst weer ontzettend aangewakkerd en heb ik veel paniekmomenten. Vooral sochtends als ik wakker wordt. Het heeft nu niet meer te maken met de borsten maar mn hele systeem zit vol angst. Het gaat gewoon maar niet weg, helemaal gek wordt ik er van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven