Gezondheid alle pijlers

ansichtkaartje

06-09-2015 11:39 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat ik heel erg mis, is een gewoon kaartje.

Iemand die zegt dat hij/zij even aan je denkt, gewoon een kaartje voor je op de bus doet met een leuke groet.

Ik heb deze vraag neergelegd bij het Huis aan 't Water in Katwoude, , Wij allemaal Purmerend, Zaan aan de Wandel, Buitengewoon leven nu, Zandeweer (Groningen) en daar zij allen zijn gericht om de mensen te ondersteunen heb ik helaas geen reacties ontvangen.

Is een kaartje voor veel mensen niet even een momentje van fijne post te mogen ontvangen in een soms moeilijke tijd. Jij we app en zeggen ze dan. Maar misschien ouderwets, dat is vluchtig. Er wordt weinig aandacht besteed aan het antwoord.

Hoe dan ook, graag jullie gevoel hierover.
Je kan gaan post crossen (heet dat zo?) Er is een topic over, ik ga even zoeken! Volgens mij heet het ook gewoon post crossing.

Deel 11 alweer: Postcrossing, deel 11
Het gaat om de intentie. Een sms-je zet je welliswaar niet op je keukentafel, maar je krijgt er evengoed aandacht mee. Bovendien is het veel sneller en kan je erop reageren.

Zelf vind ik een telefoontje trouwens veel beter dan een kaartje. En nog goedkoper ook.

Wat maakt het voor jou zo belangrijk dat je deze instellingen benadert?
Postcrossen is inderdaad leuk! Zie www.postcrossing.com

Je stuurt een kaartje naar een wildvreemde, krijgt via de mail een bedankje. En dan ben jij aan de beurt om een kaartje te ontvangen van een (andere) wildvreemde. Dus geen jarenlange penvriendschappen, maar wel elke keer leuk om iets 'echts' in je brievenbus te krijgen!
Ik zit inmiddels 3 maanden in de ziektewet (einde in zicht gelukkig!) en kreeg in het begin veel kaartjes van familie, vrienden, collega's. Dat vond ik zo leuk, want normaal krijg ik natuurlijk naast kerst en verjaardag niet echt kaartjes. Ik ben toen ook begonnen met postcrossing, en dat is zo leuk, elke week leuke post! Nu ik zoveel thuis zit is het zo leuk om die kaartjes uit verre landen te krijgen. Wij schrijven idd in een topic erover. Probeer het gewoon eens want dan krijg je al snel de kaartjes waar je zo naar verlangt.
TO, heb je kanker? Want de organisaties die je noemt zijn inloophuizen en fondsenwerver op dat gebied. De inloophuizen zijn exact dat: plekken waar je naartoe gaat als kankerpatiënt of naaste voor onderling contact en ondersteuning. Ze draaien veelal op vrijwilligers en met beperkt budget (donaties), is mijn ervaring. Waarom probeer je daar niet eens heen te gaan?

Als je niet mobiel bent, maar wel graag contact wilt, er zijn verschillende websites en Facebookgroepen voor kankerpatiënten. Daar kun je zeker ook meer dan een vluchtig contact opbouwen. Het is alleen even kijken waar jij je thuisvoelt.
Maar wil je een kaartje van onbekenden of wil je gewoon wat vaker iets van je vrienden/familie horen?
Vermoeidheid is een reden om deze inloophuizen niet te bezoeken.

Tijd is ook stem weggeweest, waardoor communiceren moeilijk is.

Ik kan niet meer eten en drinken, heb maagsondevoeding, dus sociaal is er heel wat weggevallen.

Daarom was een kaartje destijds zo'n fijn momentje geweest.

Ik kan mij niet voorstellen dat er meerdere mensen, die niet capabel zijn naar inloophuis toe te gaan, het leuk zouden vinden zo maar een gezellige, leuke groet te mogen ontvangen.

Vooral omdat er ook op creatief gebied e.e.a. gedaan wordt zou een mede patient toch leuk verrast kunnen worden en zich zo toch een beetje betrokken voelen.
Hoi Cindy. Postcrossing wilde ik ook voorstellen. Dat doe ik nu zes jaar en het verveelt niet. Je mag ook een pb sturen. Ik wil met liefde kaartjes uitwisselen. Zelf hou ik ook van "echte post ".
Eigenlijk, ben ik een enorme burgertrut!!
Juist als je je stem kwijt bent en aan huis gebonden, dan is online contact zo prettig. Wat weerhoudt je? De ene kanker is wat actiever dan de andere (ik realiseer me hoe raar dat klinkt...), maar je hebt niet de hele wereld aan maatjes nodig - 1 of 2 is genoeg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven