Gezondheid alle pijlers

Anti-conceptie stress.

09-07-2010 08:30 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet meer zo goed waar ik het moet zoeken. Ergens in 2005 ging het mis met de pil& mij. Ik kreeg steeds vaker doorbraakbloedingen, werd soms niet ongesteld, soms dagen achterelkaar. In de nazomer van 2008 ben ik onderzocht en bleek mijn baarmoederslijmvlies enorm dik én ondanks de pil leek ik gewoon een eisprong te hebben.Advies toen was even 3 maanden stoppen en kijken of het zich allemaal herstelde. Ben na 4 maanden bij de gyneacoloog nog een keer uitgebreider onderzocht en alles was prima in orde, er werd geen reden gevonden waarom de pil zijn werk niet fatsoenlijk zou doen bij mij. Ik heb toen een poosje niks geslikt ( en met mijn toenmalige vriend condooms gebruikt). Toen ik in 2009 een nieuwe relatie kreeg, ben ik een andere, zwaardere pil gaan slikken en ook hier kreeg ik weer hetzelfde gedonder mee. September 2009 aan de nuvaring en jawel, ook hier heb ik tot op de dag van vandaag gedoe mee. Ik heb last van doorbraakbloedingen, ik word regelmatig in de 2e ringweek ongesteld ( en dan geen 3 dagen maar soms 7, of soms 12 dagen....)of zoals afgelopen ringvrije week, gewoon niet ongesteld. Ik ben het zo zat.

Ik weet niet meer zo goed wat ik moet doen. De laatste dagen denk ik erover om te stoppen met de nuvaring en maar gewoon op het gebruik van condooms over te stappen.

Mijn plan nu is om de ringen (nog2) op te maken en dan een afspraak bij een gyneacoloog te maken om nog maar eens een keer te kijken of het allemaal wel ok is downthere, vandaar uit over te stappen op condooms. De verantwoording ook maar eens bij vriendlief te leggen. Ik gebruik al vanaf mijn 17de anticonceptie en dat ik het gedoe beu ben, is een understatement.

Iemand van jullie ervaringen, tips, iets?? Alvast erg bedankt.

Sorry voor het lange verhaal.
Myn gyneacoloog is erg pro mirenaspiraal. Weet alleen niet of dat bij jou net zulke problemen zou opleveren als je nu al hebt want er zitten natuurlijk wel hormonen in. Denk dat het een goeie is om naar de gyn te gaan en te checken of het allemaal goed is en te overleggen wat te doen. Overigens zou mijn gyn gewoon een mirena plaatsen voor 2 jaar. Ik heb er geen laten plaatsen omdat het in mijn geval om maar iets van 6 maanden zou gaan (zoon bijna 1, wil dit jaar nog zwanger worden) en dat vind ik dan weer wel een te korte periode.

Overigens gebruiken vriend en ik ook condooms. Niks mis mee hoor, het is een mindset. In het begin vond vriend het maar raar dat ik niet aan de pil was (verklaarde later: alle vrouwen die ik ken zijn aan de pil, ik wist gewoon niet beter) maar nu is hij eraan gewend dat er een condoom aan te pas komt. Ik word altijd zo pissig van die kerels die vinden dat anticonceptie bij de vrouw thuishoort cq condooms weigeren...
anoniem_56319 wijzigde dit bericht op 09-07-2010 08:50
Reden: aanvulling
% gewijzigd
Als jij het het beste 'doet' op condooms, stap je toch gewoon over? Hier ook, inmiddels al een aantal jaren. Gestopt met de pil om zwanger te worden en daarna beviel het me zo goed, pilloos, dat ik niet weer aan de pil ben gegaan.

Afspraak bij de gyn kan natuurlijk altijd, dan weet je in elk geval zeker dat er niks aan de hand is.
Elmira in "Wie heeft ervaring met de Femcap?? (of p..."

Topic over ervaringen met pessarium en femcap.
Ik heb met de mirena ook nog niet een fijne band ontwikkeld moet ik zeggen. Ik heb hem sinds maart, dus nog niet heel erg lang, maar ben gemiddeld 2/2,5 weken ongesteld.

Tot nu toe kan ik nog niet echt aanraden dit te gaan gebruiken.
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Ik ken een vrouw, die heeft een spiraaltje onder haar huid. Ik weet niet hoe dat heet...
quote:Josse schreef op 09 juli 2010 @ 08:30:

Mijn vriend vindt dit helemaal niks, ik heb hem ook nog niet ingelicht over mijn eventuele voornemen. Hij weet wel dat ik enorme last heb met anticonceptie&menstruatie.

Ik kan hier zo GRRR van worden. Moet je kijken hoe lang je al aan het tobben bent. Hij ziet toch ook wel dat je er doodongelukkig van wordt?

Ik wed dat je er tegenop ziet om dit aan te kaarten, klopt dat?
Als je toch op termijn een kinderwens hebt, en een fijne vaste vriend, zou je kunnen overwegen om periodieke onthouding toe te passen. Bijvoorbeeld in combinatie met de persona, een apparaat dat je vruchtbare dagen berekent. De persona is 94% veilig, dus dat is nog best redelijk.

Zelf heb ik anderhalf jaar periodieke onthouding in combinatie met voor het-zingen-de-kerk-uit toegepast (de ouderwetse methode ). Ik had een vaste relatie, een kinderwens op termijn en geen zin meer in de pil: heeft prima gewerkt. En toen we daadwerkelijk zwanger wilden worden, was het in vier maanden raak.
Helemaal eens met Haley! Waarom zou jij gezondheidsklachten, pijn en wat dan ook moeten hebben, terwijl er zó'n simpele oplossing voorhanden is?
quote:Nammma schreef op 09 juli 2010 @ 08:59:

Ik ken een vrouw, die heeft een spiraaltje onder haar huid. Ik weet niet hoe dat heet...Dat heet implanon, het is een staafje dat hormonen afscheidt. Zou een optie kunnen zijn, maar als TO moeite heeft met hormonale anticonceptie vrees ik dat ook implanon problematisch is.
Wat een boel reacties, fijn!

Sterkt me in mijn besluit om toch over te stappen op hormoonloze anticonceptie, want ik denk dat het gedoe 'm daar inderdaad in zit, in de hormonen. Hoge, lage dosering, heeft tot nu toe geen bevredigend resultaat geboden.

Thanks ladies!
Al gekeken voor de gynefixspiraal? Geen hormonen en als je hem verwijderd ben je gelijk weer vruchtbaar. Ik ben er zeer tevreden mee.
quote:Josse schreef op 09 juli 2010 @ 09:54:

En ja, ik zie er zeker tegenop om er met mijn vriend over te praten. Ik moet hem vooral duidelijk weten te maken dat het hebben van een kinderwens op termijn/anticonceptie getob los van elkaar staan.( Ik heb wat meer last van mijn biologische klok, ben ook paar jaar ouder dan meneer, wil voorkomen dat hij dus denkt dat het getob met kinderwens te maken heeft, want dat is niet zo) Hij vindt het vreselijk dat ik zo loop te tobben en als dit de meest voor de hand liggende en veilige optie is, denk ik dat hij wel overstag gaat. Hij is alleen als de dood dat ik zwanger raak, denkt ook dat ik dan iedere dag vruchtbaar zou zijn dus zo'n Persona& periodieke onthouding....not an option.

Hmm. Ik voel me gesterkt door jullie reacties. Morgen hebben we een lange rit in de auto voor de boeg, misschien toch maar eens voorzichtig over beginnen..

Thanks ladies!Ik mag toch hopen dat hij ook ooit biologie heeft gehad? Anders misschien tijd dat weer even op te frissen en dan het condoom te gebruiken en tijdens je vruchtbare dagen geen sex te hebben?
....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven