Gezondheid alle pijlers

Anti wespenmiddel?

09-08-2009 20:55 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben allergisch voor wespensteken. Twee jaar terug enkele uurtjes op spoed doorgebracht na een wespensteek. Heel mijn lichaam was zowat opgezwollen. Sindsdien draag ik altijd de epi-pen bij me. Vorige vrijdag was het weer prijs nota bene een half uurje na aankomst op een trouwfeest! Gelukkig reageerde ik niet zo heftig als de vorige keer. Een cortisoneïnjectie bij een dienstdoend huisarts was dit keer voldoende.

Nu vraag ik me af of er afdoende middeltjes bestaan die je op je huid kan smeren om die krengen op afstand te houden. Ik heb al wat zitten googlen,maar ben nog niks bruiksbaar tegen gekomen. Misschien hebben jullie wat tips voor mij? Alvast bedankt!
bakjes water neerzetten met 15 kruidnagels erin, heb ik vanochtend nog hier gelezen.
Ja maar Zwieber, TO vraagt om iets wat je op je huid kan smeren. Zou dan het kruidnagelwater ook helpen?
Semper ubi sub ubi
Ja en dat werkt super! Heb de tip ook van hier en vanmiddag met allemaal zoete dingen buiten gezeten, en maar 1 wesp gesignaleerd, terwijl vorige week we continu belaagd werden.
Doe ik thuis, maar kan moeilijk overal liggen zeulen met een bakje water en kruidnagel.
In dat topic waar ik de kruidnagel tip heb gelezen, zouden een aantal forummers het gaan testen, of het ook op je huid werkt
quote:Idreamofgenie schreef op 09 augustus 2009 @ 21:04:

Ja maar Zwieber, TO vraagt om iets wat je op je huid kan smeren. Zou dan het kruidnagelwater ook helpen?Weet ik niet maar als je een pot meeneemt voor op een terras ofzo kan het denk ik al helpen.
Of je zou kunnen proberen om met een plantenspuit wat van dat kruidnagelwater in je haar te sprayen, misschien blijven ze dan ook wel weg.

Als je het tenminste niet erg vindt om naar kruidnagel te ruiken...
Semper ubi sub ubi
quote:Idreamofgenie schreef op 09 augustus 2009 @ 21:07:

Als je het tenminste niet erg vindt om naar kruidnagel te ruiken...Alles beter dan opgezwollen op spoed te liggen! Ga eens proberen om een aftreksel te maken
Ik heb in Thailand vorig jaar kruidnagelzeep gekocht, ruikt heerlijk (als je van kruidnagel houdt, duh) misschien is dat een tip?!
Volgens mij bestaat er ook kruidnagelolie (etherische olie). Misschien kun je anders ook in olie wat kruidnagels doen, nachtje laten staan en dan smeren ?
Niets om op je huis te smeren, maar je zou een behandeling om niet meer allergisch te reageren kunnen overwegen. Mijn vriend was ook zwaar allergisch en nu is ie bezig met een traject van wespengif in te spuiten om de allergie tegen te gaan. Voor dit jaar ben je daarmee te laat, maar mss iets om over na te denken.
Werkt de kruidnageltip bij jullie wel? Bij mij ging er een wesp op de rand van het bakje zitten
Om op te smeren, dat spul wat je ook op moet smeren als je naar het buitenland gaat? (kan zo niet op de naam komen)
quote:tantefluffie schreef op 09 augustus 2009 @ 22:14:

Werkt de kruidnageltip bij jullie wel? Bij mij ging er een wesp op de rand van het bakje zitten Bij mij ook.
Citroen doormidden snijden op zijn kop zetten op schotel zodat hij blijft staan en dan kruidnagels in prikken, dat deden wij op vakanties altijd.

Moeilijk het zijn echt zwart/geel gestreepte kleine terroristjes grrr !
Ik heb hier vorig jaar eens een tip neergezet, een flacon verkrijgbaar bij de drogist. Ik werd een keer belaagd door wespen (ik, en de anderen niet) in een dierentuin en ben toen daar weggevlucht. Buiten het park gelijk een drogist ingedoken, een sprayflacon gehaald en mijn dagje zoo voortgezet.

Ik zal vanmiddag even zoeken hoe het heette. Volgens mij vd Etos of DA, één van beide. Het werkte echt!

Nu eerst werken. Misschien dat een vd andere dames zo 1-2-3 weet hoe dat spul heette?
Known to cause insanity in laboratory mice
ik kan het niet meer vinden. Het was een sprayflacon op drijfgas.

Ik heb wel van Care Plus een wespenspray gezien online.

(Ook een ander merk, maar daar heb ik geen goede reviews van gelezen)
Known to cause insanity in laboratory mice

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven