Anti wespenmiddel?
zondag 9 augustus 2009 om 20:55
Ik ben allergisch voor wespensteken. Twee jaar terug enkele uurtjes op spoed doorgebracht na een wespensteek. Heel mijn lichaam was zowat opgezwollen. Sindsdien draag ik altijd de epi-pen bij me. Vorige vrijdag was het weer prijs nota bene een half uurje na aankomst op een trouwfeest! Gelukkig reageerde ik niet zo heftig als de vorige keer. Een cortisoneïnjectie bij een dienstdoend huisarts was dit keer voldoende.
Nu vraag ik me af of er afdoende middeltjes bestaan die je op je huid kan smeren om die krengen op afstand te houden. Ik heb al wat zitten googlen,maar ben nog niks bruiksbaar tegen gekomen. Misschien hebben jullie wat tips voor mij? Alvast bedankt!
Nu vraag ik me af of er afdoende middeltjes bestaan die je op je huid kan smeren om die krengen op afstand te houden. Ik heb al wat zitten googlen,maar ben nog niks bruiksbaar tegen gekomen. Misschien hebben jullie wat tips voor mij? Alvast bedankt!
zondag 9 augustus 2009 om 21:06

zondag 9 augustus 2009 om 22:14
Niets om op je huis te smeren, maar je zou een behandeling om niet meer allergisch te reageren kunnen overwegen. Mijn vriend was ook zwaar allergisch en nu is ie bezig met een traject van wespengif in te spuiten om de allergie tegen te gaan. Voor dit jaar ben je daarmee te laat, maar mss iets om over na te denken.
maandag 10 augustus 2009 om 06:01
Ik heb hier vorig jaar eens een tip neergezet, een flacon verkrijgbaar bij de drogist. Ik werd een keer belaagd door wespen (ik, en de anderen niet) in een dierentuin en ben toen daar weggevlucht. Buiten het park gelijk een drogist ingedoken, een sprayflacon gehaald en mijn dagje zoo voortgezet.
Ik zal vanmiddag even zoeken hoe het heette. Volgens mij vd Etos of DA, één van beide. Het werkte echt!
Nu eerst werken. Misschien dat een vd andere dames zo 1-2-3 weet hoe dat spul heette?
Ik zal vanmiddag even zoeken hoe het heette. Volgens mij vd Etos of DA, één van beide. Het werkte echt!
Nu eerst werken. Misschien dat een vd andere dames zo 1-2-3 weet hoe dat spul heette?
Known to cause insanity in laboratory mice