Gezondheid alle pijlers

Anticonceptie (iets met klok en klepel)

10-04-2014 15:22 39 berichten
Hi,

Ik kan niet tegen anticonceptie en nu zat ik gisteren in de trein en hoorde ik twee vriendinnen(?) praten over anticonceptie. Ik ben op dit moment verkouden en stokdoof, dus heb niet alles gehoord. Vandaar dat ik hoop dat jullie mij op weg kunnen helpen.

Het ging erom dat zij niet tegen anticonceptie kan en nu iets gebruikt, staafje? en dan moet je plassen en kun je zien of je vruchtbaar bent of niet. Wanneer je dan niet vruchtbaar bent kun je zonder condooms sex hebben en daar ben ik wel voor in. :-)

Heeft ze het nu over die testen je ook gebruikt als je zwanger wilt worden? Ik kan even niet op de naam komen.... Of is dit iets nieuws ? Of heel ouds en ik heb ik er nog nooit van gehoord?
Alle reacties Link kopieren
quote:Solomio schreef op 10 april 2014 @ 19:02:

[...]

Nou........... Ik heb al 20 jaar niet geneuqt en mijn jongste is 13.

Leuk, TO nog meer in de war maken. Een BorisBeckertje gedaan ?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
is de nuva ring misschien iets voor jou ?
Belchica: goed lezen. TO heeft de nuvaring al geprobeerd.

Clubmedfan, heb je mijn linkjes ook bekeken? NFP en/of een goed passend(!) pessarium lijken me ook goede alternatieven voor je. Omdat je een pessarium ook een behoorlijke tijd voor het vrijen kunt inbrengen, onderbreekt het minder dan condooms. Plus het neemt het gevoel minder weg.
sorry, dan denk ik dan ook aan een pessarium
Misschien beetje off topic (wel met de beste bedoelingen), maar ben je er ook niet teveel mee bezig? Ik moest bijvoorbeeld jaren lang plassen tijdens de seks en het brandde en ik vond het altijd maar gedoe en was er helemaal klaar mee! Toen ik op het punt was dat ik er klaar mee was en geen zin had om van alles en nog wat te proberen, zijn die klachten vanzelf verdwenen.. Soms beïnvloeden gedachtes je lichaam. Tenminste, dat is mijn ervaring. Als je ergens van te voren een hard hoofd in heb, is het naar mijn inziens soms al gedoemd om te mislukken.

Succes in ieder geval!
Als ik even iets betrouwbaar vasters qua relatie heb pas ik altijd de cervix methode toe. (uiteraard geef ik aan dat ik de Pil dan niet slik) Ruim van tevoren en erna. Ik weet altijd zeker wanneer dit is en gebruik een app voor het bijhouden van mijn cyclus, deze is standaard hetzelfde aantal dagen.

Ik zie nu dat deze en betrouwbaarheid geeft theoretisch (dus als je dit echt goed naleeft en zeker weet) van 1,2-2,9 dat is best veel! (wel dan 15,5-34,9 praktisch maar ik vraag me af waar dat dan aan ligt?) Theoretisch hoger dan bij een condoom. (die scheuren zo nu en dan of glijden ongemerkt af heb ik gemerkt en dat check ik niet elke keer heel nauwkeurig naderhand)

Maar ik heb overigens dan meestal geen definitief zeker weten nee gevoel gehad bij een mogelijke zwangerschap.
quote:snowsteph schreef op 10 april 2014 @ 16:19:

Sugarmiss een persona is dus wel een anticonceptie middel.

Het geeft namelijk een ROOD lichtje op je vruchtbare dagen en groen op onvruchtbare.

Ik heb de persona en heb hem ongeveer een 6 maand gebruikt voor wij besloten hebben om voor een kindje te gaan.

Hij werkt prima als je regelmatig bent en zelfbeheersing hebt.

Je moet echt wel op de rode dagen met condoom vrijen!

En het is zeker ook niet goedkoop. Het toestel kost zo'n 80 euro als ik mij niet vergis maar elke maand moet je er ook de ovulatietesten bij kopen die kosten ong 11 euro per maand.

De eerste maan heb je zelfs 2 dozen nodig om je cyclus te leren kennen.

Overal hier tevreden van, ook omdat je hem achteraf kan gebruiken om net wel zwanger te worden.

Maar het is dus wel een ANTIconceptiemiddel

Rood op vruchtbare dagen, groen op onvruchtbare dagen.... dat maakt het dus enorm onbetrouwbaar als anticonceptiemiddel!

Er bestaat niet zoiets als DE lengte van je cyclus. Want die is van zoveel dingen afhankelijk, en altijd pas achteraf met zekerheid vast te stellen.

Deze methode is dus enorm onbetrouwbaar. Want er wordt dus totaal geen rekening gehouden met de levensduur van zaadcellen. En kan een vrijpartij die 3 dagen voor de rode indicatie (groen/oranje?) beslist leiden tot een zwangerschap.
quote:clubmedfan schreef op 10 april 2014 @ 18:56:

[...]

Ohh, nu lees ik 'm pas goed! Ja, ik kan gewoon niet goed tegen hormonen.Toch Mirena proberen? Heel plaatselijke afgifte van een minimale hoeveelheid hormonen.. Kan een gunstig effect hebben op migraine.. Niet gelijk na een maand laten verwijderen want de meeste vrouwenlijven moeten er ff aan wennen (maandje of 3-6). En anders zit er niks anders op dan consequent condooms gebruiken en als t mis gaat binnen 24 uur de MAP slikken.
Spermacellen die direct tijdens de geslachtsgemeenschap worden ingebracht leven meestal 24 tot 48 uur in de baarmoeder. Er zijn echter uitzonderingen bekend van zaadcellen die na vier tot vijf dagen nog in leven waren.

Dus als je meer dan 5 dagen aanhoudt voor levensduur zaadcellen, zit je toch wel redelijk goed qua percentage maar stel je houdt 4 dagen voor en na aan, dan zit je ruim.

En als je al jaren je cyclus bijhoudt inclusief je cervixslijm en dat is met de klok regelmatig, zoals bij mij, dan weet je mijns inziens wel redelijk waar je aan toe bent.

Ik heb altijd een cyclus van 25 dagen. Ik voer mijn menstruatiedagen in op een appje (dat zijn er bij mij tegenwoordig heel gelukkig maar 4 al jarenlang). Hij geeft dan aan waarop mijn eisprong zou moeten zijn en geeft als "waarschuwing" de vruchtbare dagen vooraf aan die eisprong aan (daarna geeft hij onbekend aan zolang ik de volgende menstruatie niet heb ingevuld maar het moet wel heel gek lopen wil na jaren ineens mijn menstruatie heel erg anders worden).

Ik bemerk bij mij altijd 1 dag waarop ik ineens duidelijk draderig cervixslijmafscheiding hebt. Dat valt bij mij op de dag waarop de app aangeeft dat mijn eisprong zou zijn. Ze zeggen dat na je draderige cervixafscheiding de eisprong 1 dag later plaatsvindt overigens.

Dan vind ik dat ik voor mijzelf het risico kan nemen om zonder condoom te vrijen tijdens mijn menstruatie en de dagen er vlak voor en na. En in de overige 11 dagen (afhankelijk van hoe ruim je je vruchtbare periode wil nemen maar stel je houdt 5 dagen voor en na aan) doen we andere leuke dingen of met condoom.

Dan kan ik meer dan de helft van mijn 25 dagen durende cyclus zonder condoom vrijen.

Ik raad het anderen niet aan maar ik vind het risico minder dan met condoom waarbij als je ze áltijd gebruikt je minder oplet of het op je vruchtbare dag is en het toch per ongeluk lek kan gaan of afglijden bij een vaste vriend. Ook vinden ook de meeste mannen net als ik zelf een condoom niet fijn waardoor je heel vaak momenten krijgt dat ze het toch zonder condoom willen doen. Zo is duidelijk afgebakend wanneer wel en wanneer niet.

Ik heb ook gemerkt dat bij scharrels ze zeker weten wél makkelijker een condoom om willen doen als je zegt dat je de Pil niet slikt omdat ze kinderen een betere reden vinden dan SOA's... en dan hoef je natuurlijk niet te zeggen dat je nu net in een onvruchtbare periode zou zitten.

Al met al vind ik die kans dan niet zo groot en neem ik eventuele gevolgen voor eigen risico en de mannen weten alleen dat ik de pil niet slik. En een enkeling vraagt dan nog wel eens naar mijn menstruatiecyclus.

disclaimer

Ik raad het anderen niet aan en neem geen verantwoordelijkheid op me voor eventuele zwangerschappen van anderen door deze methode...

Ik vraag me alleen af hoe betrouwbaar alle methodes zijn en vindt het wel interessant wat zo'n methode onbetrouwbaarder of betrouwbaarder maakt.
quote:clubmedfan schreef op 10 april 2014 @ 18:37:

[...]

Hoezo onzin? Zelfs op de koperspiraal, waarvan ze zeggen dat je écht geen last van zou moeten hebben, heb ik drie volle weken om de dag migraine gehad! Er uit met dat ding! Zelfs na de het verwijderen was mijn lijf nog helemaal van de wap en heb ik zeker twee maanden 2 keer per week migraine gehad en heftige bloedingen. Nu is eindelijk alles weer normaal.

Van de implanon bleef ik vloeien, idem dito met de nuvaring. De pil heb ik geslikt maar ook daar allerlei bijwerkingen van, al is dat wel heel lang geleden.

Een andere smaak is er volgens mij, helaas, niet.Zitten geen hormonen in.. Dus waar is die migraine dan vandaan gekomen? Lijkt mij niet van de spiraal..
Nu ga ik misschien een hele domme vraag stellen, maar hoe zit het eigenlijk als een man zich laat steriliseren? Dat kan in principe toch ongedaan gemaakt worden? Ik wil ook niet meer aan de anticonceptie en mijn vriend is er op zich wel voor in...
Ik had ooit een 'regelmatige' cyclus van 5-8 weken. Nouja, echt regelmatig is dat natuurlijk niet, maar het is er niet ééntje, waarbij je een bevruchting verwacht op de laatste dag van de menstruatie.

Nou wilden we toen wel weer een kindje (was net gestopt met pessarium, dat ik zéker aan zou willen raden als anti-conceptie, maar is ook niet 100% betrouwbaar) maar het kwam toch onverwachts.

Je cyclus kan nog zo regelmatig zijn, het kan ook ineens van slag zijn door het één of ander. En dat zie je niet aankomen.

Wil je nog wel kinderen, dan zou je al die manieren kunnen proberen en goede afspraken maken voor als je toch zwanger wordt. Wil je geen kinderen (meer) dan zou ik voor een definitieve oplossing gaan. Een sterilisatie dus.
Later is nu
quote:n93 schreef op 12 april 2014 @ 12:32:

[...]

Zitten geen hormonen in.. Dus waar is die migraine dan vandaan gekomen? Lijkt mij niet van de spiraal..

Koperallergie?

Ik zou er niet van uitgaan dat je na een sterilisatie van de man toch wel weer kan herstellen en zwanger worden. Lijkt me een hele domme 'tijdelijke' manier.
Later is nu
quote:platinablond schreef op 12 april 2014 @ 22:07:

Nu ga ik misschien een hele domme vraag stellen, maar hoe zit het eigenlijk als een man zich laat steriliseren? Dat kan in principe toch ongedaan gemaakt worden? Ik wil ook niet meer aan de anticonceptie en mijn vriend is er op zich wel voor in...

Het ongedaan maken van een sterilisatie is niet zo eenvoudig en heel vaak lukt het niet, of niet goed.

Dus als je (vriend) ooit nog kinderen wilt zou ik zeker geen sterilisatie laten doen.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven