Gezondheid alle pijlers

Anticonceptie

30-03-2015 18:16 47 berichten
Ik ben op zoek naar alternatieven wat betreft anticonceptie. Ik vind op internet voornamelijk middelen met hormonen of condooms, maar beide zijn niet mogelijk. Ik zal even kort uitleggen waarom.

Ik slik medicatie en sta onder controle bij een arts. Tot die tijd zijn eigenlijk alle standaard middelen(ook de koperspiraal) niet mogelijk. Dit duurt nog minstens een jaar. Wanneer ik daar klaar ben, ga ik waarschijnlijk weer aan de pil/anticonceptiering.

Condooms kan ik helaas niet goed tegen, meestal moeten we de seks afkappen om die reden. Het doet gewoon te veel pijn, ook met gebruik van glijmiddel (waarvan ik ook al veel soorten heb geprobeerd). Ik heb al verschillende soorten condooms geprobeerd. Ook latex-vrije. Heb nu wel een andere soort besteld om te kijken hoe dat bevalt. Anders maar het vrouwencondoom proberen, lijkt me vreselijk, maar je moet iets.

Ik las al iets over zaaddodende middelen, maar die schijnen maar voor 60% te werken. En ook iets gelezen over de lady-comp, maar die is helaas niet te betalen.

Heeft iemand hier nog iets wat ik over het hoofd zie? Ik ga morgen naar de huisarts om dit te bespreken en wil graag goed voorbereid zijn. Hopelijk heeft iemand hier goed advies!
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat ik vanwege menstruatie-problemen aan de pil moet.

Zo'n persona of lady-comp lijkt me veel prettiger.Ook handig idd als je nog zwanger wilt worden!
quote:matroesjka_ schreef op 30 maart 2015 @ 18:46:

Pessarium?Is helaas maar 60-80% betrouwbaar lees ik overal op internet.
quote:miedo schreef op 30 maart 2015 @ 18:49:

Jammer dat ik vanwege menstruatie-problemen aan de pil moet.

Zo'n persona of lady-comp lijkt me veel prettiger.Ook handig idd als je nog zwanger wilt worden!Om die reden wil ik straks ook weer graag aan de pil hoor, het is elke keer een ramp nu. Maar goed, het zou het fijnst zijn als we al deze problemen niet hadden en onze vruchtbaarheid gewoon zelf aan- en uit konden zetten haha. Dat zou een uitvinding zijn!
Van een zwangerschap krijg je zeker last van je hormonen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alleen seks met andere vrouwen, of alleen seks met mannen met slechte zwemmers of beter geen zwemmer, gesteriliseerde mannen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:viva-amber schreef op 30 maart 2015 @ 18:56:

Alleen seks met andere vrouwen, of alleen seks met mannen met slechte zwemmers of beter geen zwemmer, gesteriliseerde mannen.Ik zal de volgende daar op keuren
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 30 maart 2015 @ 19:13:

[afbeelding]
quote:blijfgewoonbianca schreef op 30 maart 2015 @ 19:13:

[afbeelding]

Ik voel me haast schuldig
Budapest, ik heb een ziek kind hier liggen, dus kan nu niet op de vliering lopen rommelen. Ik vergeet je niet hoor, zal morgen even kijken of ik het ding kan vinden.
Rianne, ik heb me even verdiept in de persona, maar ik denk niet dat deze geschikt is voor mij. Ik ben heel onregelmatig (ik val vaak buiten de23-35 dagen die zij noemen) en daarnaast staat de 94% betrouwbaarheid me tegen.

Maar nog bedankt voor de moeite!
De huisarts had het zelfde advies als Amber: geen seks.

Helaas :(
quote:budapest schreef op 31 maart 2015 @ 18:09:

De huisarts had het zelfde advies als Amber: geen seks.

Helaas :(Zo, dat is mooi kut. Vind dat eigenlijk echt geen oplossing voor een jaar zeg.
quote:bootje_op_de_golven schreef op 31 maart 2015 @ 18:20:

[...]

Zo, dat is mooi kut. Vind dat eigenlijk echt geen oplossing voor een jaar zeg.

Ja, dat of coitus interruptus in combinatie met zaaddodend glijmiddel, maar dat is maar voor zo'n 80% zeker zei ze.

Ze kon me helaas niet verder helpen.
Voor 200 euro kan je een tweedehands lady-comp op marktplaats krijgen ...hoop wel voor je dat er geen defecten aan zitten
quote:miedo schreef op 31 maart 2015 @ 19:39:

Voor 200 euro kan je een tweedehands lady-comp op marktplaats krijgen ...hoop wel voor je dat er geen defecten aan zitten Daar heb ik het ook over gehad met de huisarts, maar die blijken dus helemaal niet betrouwbaar te zijn... Vooral niet bij een erg onregelmatige cyclus.
quote:budapest schreef op 31 maart 2015 @ 19:46:

[...]

Daar heb ik het ook over gehad met de huisarts, maar die blijken dus helemaal niet betrouwbaar te zijn... Vooral niet bij een erg onregelmatige cyclus.Jammer zeg
quote:miedo schreef op 31 maart 2015 @ 19:50:

[...]

Jammer zeg

Ja, ik ga maar voor een leven als non komende tijd

Ach gelukkig zijn er ook nog andere vormen van seks.
quote:budapest schreef op 31 maart 2015 @ 14:35:

Rianne, ik heb me even verdiept in de persona, maar ik denk niet dat deze geschikt is voor mij. Ik ben heel onregelmatig (ik val vaak buiten de23-35 dagen die zij noemen) en daarnaast staat de 94% betrouwbaarheid me tegen.

Maar nog bedankt voor de moeite!

Graag gedaan hoor.

Jammer dat onthouding de enige optie lijkt te zijn.
Wat zei de huisarts over het vrouwencondoom dan? Dat zou toch best een optie kunnen zijn?
Pessarium?

O,...te onbetrouwbaar las ik.
quote:meldepel schreef op 01 april 2015 @ 01:26:

Wat zei de huisarts over het vrouwencondoom dan? Dat zou toch best een optie kunnen zijn?

Betrouwbaarheid

De betrouwbaarheid is erg afhankelijk van het wel of niet juist gebruiken van het vrouwencondoom. Het zwangerschapscijfer is 2,6. Dit betekent dat als 1000 vrouwen het vrouwencondoom een jaar lang op de juiste wijze gebruiken, daarvan 26 vrouwen zwanger worden. In de praktijk blijkt echter dat er 50 tot 150 vrouwen zwanger worden, omdat ze het vrouwencondoom niet goed gebruiken. In de praktijk is het vrouwencondoom dan ook een onbetrouwbare anticonceptiemethode

http://www.anticonceptiek ... omsten/vrouwencondoom.htm

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven