Gezondheid alle pijlers

Anticonceptie

02-06-2018 23:29 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanwege een proteine s tekort is mij in de puberteit al geadviseerd om niet aan de combinatiepil te gaan. Er mag geen oestrogeen in zitten.

Het enige anticonceptiemiddel wat ik dus gebruikt heb is de prikpil en een koperspiraal, en na ruim 3 jaar vrijgezel zijn ben ik met de prikpil gestopt.

Sinds een paar maanden heb ik weer een redelijk regelmatige menstruatie. Ik ben 29 en gevoelsmatig misschien ook een goede leeftijd om gestopt te zijn hiermee, gezien het zo lang duurde..

Nu ben ik weer langzaam aan het daten, en ik vind het geen prettig idee om alleen maar te vertrouwen op een condoom eigelijk. Een koperspiraal heb ik drie keer gehad en bleef niet zitten dus geen optie.

Iemand advies?
mirena of implanon
It is no measure of health to be well-adjusted to a sick society.
Krishnamurti
Ga met een arts in gesprek over je anticonceptie.

En een proteïne S tekort? Nog nooit van gehoord (en ik heb toch redelijk wat achtergrondkennis), weet je wel zeker dat dit de ‘diagnose’ was?
Genoeggedronken schreef:
03-06-2018 01:40

En een proteïne S tekort? Nog nooit van gehoord (en ik heb toch redelijk wat achtergrondkennis), weet je wel zeker dat dit de ‘diagnose’ was?
Ik weet niet hoor maar: https://trombosedienst-leiden.nl/trombo ... ficientie/
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ja, misschien is dat ook wel een goed idee om eens met de huisarts te gaan zitten. Maar zover ik nu weet zijn de opties gewoon enorm beperkt.

Ik 'moet' een ac hebben zonder oestrogeen en dat betekent altijd dat je menstruatie uitblijft en het dus lang duurt voordat je weer vruchtbaar bent. Heeft nu dus ook ongeveer 1.5 jaar geduurt.

Ik had nooit echt een kinderwens, maar denk er nu toch meer over na. Omdat ik toch al lang vrijgezel bent vond ik het een goed moment te stoppen. Maarja, vind ik het waard om weer met de prikpil of iets soortgelijks te beginnen als ik geen vaste relatie heb? Ook weer een goed libido. En dan het weer stoppen verhaal..
Genoeggedronken schreef:
03-06-2018 01:40

Bedankt voor je reactie maar inderdaad, ja dat is de 'diagnose'.

Misschien heb je de link inmiddels gelezen, maar er is ook een proteine c of Factor V leiden (als ik het goed zeg).

Je hoort het niet zo vaak, en de mensen die het hebben weten het vaak niet. Pas als er een trombose optreedt bij een zwangerschap, lange vliegreis bijvoorbeeld of een lang ziekbed/operatie.

De combinatiepil is ook voor vrouwen die 1 van deze tekorten niet hebben enorm tromboserisico verhogend, dus ik heb dit extra risico nooit willen lopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven