Gezondheid alle pijlers

Appel(cider)azijn tegen puistjes

08-10-2013 10:12 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Wie heeft er hier ervaring met appel(cider)azijn tegen puistjes?

Ik heb op internet gelezen dat dit heel goed werkt tegen puistjes als het als tonic wordt gebruikt vanwege de zuurgraad e.d..

Je schijnt er een schone en gladde huid van te krijgen.

Iemand ervaring??

Gr. kokosnoot
als het echt zou werken, had niemand meer puistjes
wordt er een theorie bij vermeld dan (behalve "reinigend")? Als die theorie plausibel klinkt dan zou ik het proberen, op één puistje.
it's a big club and you ain't in it
quote:lilalinda schreef op 08 oktober 2013 @ 10:56:

als het echt zou werken, had niemand meer puistjes

Het zal per persoon verschillen lijkt me en niet iedereen die puistjes heeft zal het gebruiken.

ik had er zelf ook nog nooit van gehoord maar kwam er achter door googlen.
quote:RionyRiony schreef op 08 oktober 2013 @ 11:03:

wordt er een theorie bij vermeld dan (behalve "reinigend")? Als die theorie plausibel klinkt dan zou ik het proberen, op één puistje.

Appelazijn tegen puistjes:

Appelazijn zorgt ervoor dat de PH-waarde (zuurgraad) van de huid op een natuurlijke manier wordt neutraliseert.

De huid is dan weer in balans waardoor de huid weer optimaal kan functioneren en er ook minder talg geproduceerd zal worden. Daarnaast werkt appelazijn de bacteriën die puisten veroorzaken tegen. Een tonic van appelazijn zorgt tegelijkertijd ook voor een optimale reiniging van de huid.

Om appelazijn tegen acne te gebruiken kunt u er dus voor kiezen om dagelijks de huid te wassen met appelazijn tonic.

Wanneer er een puist opkomt, kan deze ook alleen behandeld worden door de puist aan te stippen met een beetje appelazijn.

Dit is wat er op internet staat. Geen idee dus of het waar is maar daarom vraag ik ook om ervaringen.

Het is in ieder geval geen verkooptruc lijkt me want de azijn kost nog geen 2 euro.
Het heeft bij mij niet geholpen. Kreeg er een ontzettend droge, trekkende huid van.
het lijkt me dat het vooral erg uitdroogt. En dat kan met iedere azijn, dus ook die van 29 cent
quote:obviously- schreef op 08 oktober 2013 @ 11:18:

Het heeft bij mij niet geholpen. Kreeg er een ontzettend droge, trekkende huid van.

Bedankt voor je reactie. Hoe lang heb je het gebruikt en had je veel puistjes? Gebruikte je het puur of verdund met water?

Hoe kwam jij erbij om het te gaan gebruiken/?
quote:Bedankt voor je reactie. Hoe lang heb je het gebruikt en had je veel puistjes? Gebruikte je het puur of verdund met water?

Hoe kwam jij erbij om het te gaan gebruiken/?

Had toen best wel last van puistjes ja. Zelfs bij een dermatoloog gelopen een tijd en aan de antibiotica gezeten.

Heb het een maand of 2 gebruikt, omdat ik niet te snel ermee wilde stoppen. Heb het een tijdje puur verbruikt, maar dat brandde als een gek dus toen verdund gebruikt. Maar toen ik na die 2 maanden nog geen enkel verschil zag ben ik ermee gestopt.

Gebruik nu weinig make-up, en reinig mijn huid elke avond en ochtend goed. Drink meer water en probeer minder te pulken. Is nu wel stukken minder.
Na 2 maanden zou je idd verschil moeten zien lijkt me. Gebruik het nu 1 dag dus kan nog niks zeggen.

Ga het toch even proberen en hopen dat ik er meer baat bij heb.

Jij hebt nu nog steeds last van puistjes? Gebruik je verder geen middeltjes hiervoor?
Ik doe dat sinds een paar weken. Ik heb niet echt pukkels (vroeger wel), na het douchen droog ik mijn gezicht niet af. Op een watje een beetje biologische appelazijn (geen schoonmaakazijn!!). Mijn huid is wel rustig nu. Kan het toch paar weken proberen?
quote:kokosnoot226 schreef op 08 oktober 2013 @ 11:48:

Na 2 maanden zou je idd verschil moeten zien lijkt me. Gebruik het nu 1 dag dus kan nog niks zeggen.

Ga het toch even proberen en hopen dat ik er meer baat bij heb.

Jij hebt nu nog steeds last van puistjes? Gebruik je verder geen middeltjes hiervoor?Heb er nog steeds 'last' van ja. Heb echt alles geprobeerd. Wel/geen make-up, dermatoloog, biergisttabletten, andere anticonceptiepil, duurdere creme's, reinigingsmiddelen. Helemaal niks zorgt ervoor dat het stukken minder wordt of weg gaat. Dus heb het moeten accepteren dat het er gewoon is.
Appelciderazijn werkt ook goed bij een detox heb ik gehoord. Als je lichaam van binnen schoner is, zie je dat misschien ook van buiten?
appelciderazijn voor puistjes weet ik niet, het helpt wel heel goed tegen wratten.
quote:Bosbes81 schreef op 08 oktober 2013 @ 12:02:

Ik doe dat sinds een paar weken. Ik heb niet echt pukkels (vroeger wel), na het douchen droog ik mijn gezicht niet af. Op een watje een beetje biologische appelazijn (geen schoonmaakazijn!!). Mijn huid is wel rustig nu. Kan het toch paar weken proberen?

Ga het zeker ook een paar weken proberen. Heb het nu pas 1 dag gedaan dus kan nog niks zeggen. Heb ook de biologosche variant en doe dit puur op een watje en dan mn gezicht reinigen. Voelde een klein beetje branderig aan maar verder geen last behalve dat het enorm stinkt! Als het niks is of mijn huid wordt enorm droog dan kan ik altijd nog stoppen of de azijn verdunnen.

Maar merkte jij echt verschil sinds je de azijn gebruikt aangezien je zegt dat je huid nu rustig is?
als je veel puistjes hebt kun je beter je eetpatroon veranderen, want de oorzaak van puistjes zit vrijwel altijd in je darmen.

Ik kreeg ze zelf altijd door het eten van varkensvlees.
quote:mariaroos schreef op 08 oktober 2013 @ 12:40:

Appelciderazijn werkt ook goed bij een detox heb ik gehoord. Als je lichaam van binnen schoner is, zie je dat misschien ook van buiten?Wil het ook gaan drinken door mn water heen. Heb dit gisteren gedaan maar echt onzettend vies. Nu ga ik vandaag maar weer proberen of ik het weg krijg!
Het is niet goed voor je gebit vanwege de zuurtegraad, daarom kun je er beter wat wijsteenbakpoeder aan toevoegen. Of met een rietje drinken.
goede tip tegen puistjes: Zinkzalf (dat wat je moeder vroeger op je luieruitslag smeerde), de zink helpt je huid te herstellen.
http://www.dokterdokter.n ... ver-hun-omstreden-relatie
Molkosan van A. Vogel helpt heel goed tegen puistjes. Dat is ook zuur, van melkwei. Ik doe het onverdund op een wattenstaafje en stip dan het puistje aan. Je kunt het ook verdund op een nat wattenschijfje doen of een beetje in een glas water en dan opdrinken. Puistje droogt uit en is na een dag een korstje en de volgende dag weg.

Misschien helpt aanstippen met appelazijn ook wel goed op die manier.
Ik reinig mijn huid er al een paar maanden mee en ben er super tevreden over. Nu had ik sowieso nooit echt puistjes. Mijn huid is er wel rustiger door. En minder vet.

Drinken doe ik het ook, verdund. Ben net een beetje gewend aan de smaak...

Verder gebruik ik het als ontsmettingsmiddel. Mijn zoontje had een hele ontstoken vinger en na een paar dagen een paar keer weken met appelciderazijn was de ontsteking weg.

Gebruik wel de biologische variant.
Of het specifiek tegen puistjes werkt weet ik niet. Het is wel erg goed voor je. Ik heb elke ochtend een scheut in mijn sinaasappelsap. Beetje zuur , maar ach niet verschrikkelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven