Gezondheid alle pijlers

AU! Mijn tepels!

11-05-2012 23:39 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een paar dagen doen mijn tepels ontzettend veel pijn. Elke aanraking, elke schommeling van de buste... AU!

Ik heb net wat gegoogled en waarschijnlijk komt het doordat ik ben gestopt met de Nuvaring. Google vertelt me alleen dat meer mensen deze ervaring hebben, niet wanneer het ophoudt.

Zou het heel gek zijn ze in een bakje ijswater te hangen? Nee toch?
Heb je iets van maandverband in huis?

Zo ja, nat maken. In n plastik zakje doen. En dan in de vriezer. Even wachten en je hebt n kou compres.

Zo nee, een washandje natmaken. In een zakje.... Zelfde proces dus.
Hee, heb ik ook last van en ben ook net gestopt met de nuvaring! Ben alleen overgegaan op de pil, dus ik dacht dat het een bijwerking van de pil was. Maar hoe dan ook: het zijn weer eens die rothormonen.

Normaal tape ik ze, als ze pijn doen (wel pijnlijk om de sticker of tape er weer af te halen...). Maar n doen ze zo'n pijn dat ik zelfs dat niet wil doen. Ik smeer ze wel in met zalf en heb steeds de meest comfortabele bh aan (een die niet te klein is en lekker zacht).
OMG wat een goed idee. Dit topic was alleen voor de lol maar ik ga NU maandverbandjes pakken. Ben ik ff blij dat ik die dingen altijd bewaar als ik ze ergens bij krijg. Hoef ik me meteen niet meer af te vragen waarom ik dat toch altijd doe.
quote:madille schreef op 11 mei 2012 @ 23:45:

Hee, heb ik ook last van en ben ook net gestopt met de nuvaring! Ben alleen overgegaan op de pil, dus ik dacht dat het een bijwerking van de pil was. Maar hoe dan ook: het zijn weer eens die rothormonen.Twee weken ben ik gestopt ofzo. Of iets langer. Het is dus meer troep dan ik dacht!
Ik heb dit altijd vlak voordat ik ongesteld moet worden.

Zou dus inderdaad best kunnen komen door het stoppen met de nuvaring, veranderde hormoonspiegel.
Ik iets van 3,5 week geleden.
Tape? Noooo no no no! Dat ga ik echt niet doen!

Uncharted wat een ramp lijkt me dat elke maand zeg!
Tip van de kraamzorg hier bij stuwing maar kan me bij zere tepels ook wel wat voorstellen:

Een boterhamzakje met appelstroop vullen en die in de vriezer leggen. De appelstroop bevriest niet en daardoor is het nog goed plooibaar. heb het nooit geprobeerd, maar misschien heb je er wat aan.
quote:frizzy schreef op 11 mei 2012 @ 23:52:

Uncharted wat een ramp lijkt me dat elke maand zeg!

Misschien dat het bij mij niet zo erg is als het bij jou nu is, maar hoogst irritant en vrij pijnlijk is het wel ja.

Heb er ook niet echt tips voor eerlijk gezegd, een goede bh die een beetje ruimte over heeft en verder aanraking, wrijven en schuren zoveel mogelijk voorkomen.
quote:frizzy schreef op 11 mei 2012 @ 23:47:

[...]

Twee weken ben ik gestopt ofzo. Of iets langer. Het is dus meer troep dan ik dacht!Het is dus juist geen troep, want nu je ermee gestopt bent, gaan je tepels pijn doen. Snel maar weer beginnen dus :p
Occam's razor
Appelstroop. Tja. Dat heb ik dus niet! Jammerrrrrr.

Oh Debora maar de keer hiervóór dat ik dit had zat ik in de brugklas en kwam het door groeiende borstjes. Dus als ik gewoon NOOIT meer die ring neem krijg ik dit ook NOOIT meer. Toch?
IJswater?

Moet er niet aan denken.

Dan kun je daarna glas snijden met je tepels.
quote:frizzy schreef op 12 mei 2012 @ 00:00:

Appelstroop. Tja. Dat heb ik dus niet! Jammerrrrrr.

Oh Debora maar de keer hiervóór dat ik dit had zat ik in de brugklas en kwam het door groeiende borstjes. Dus als ik gewoon NOOIT meer die ring neem krijg ik dit ook NOOIT meer. Toch?

Dat is wel te hopen, tenzij je net als die andere forumster hier iedere keer vlak voor je ongesteld wordt last van je tepels krijgt. Dan krijg je ze pakweg iedere maand.

Maar groeiende borstjes herinner ik mij als een andere pijn dan tepelpijn...
Occam's razor
quote:mclean72 schreef op 12 mei 2012 @ 00:01:

IJswater?

Moet er niet aan denken.

Dan kun je daarna glas snijden met je tepels.Ik moest echt heel hard lachen :D
Occam's razor
quote:mclean72 schreef op 12 mei 2012 @ 00:01:

IJswater?

Moet er niet aan denken.

Dan kun je daarna glas snijden met je tepels.

Nou het voelt nu alsof er reeds glas ís gesneden met mijn tepels.

Wat ráár dat tepels eigenlijk zo gek gaan doen als het gevolg van een hormoonschommeling.
quote:Debora schreef op 12 mei 2012 @ 00:02:

[...]

Dat is wel te hopen, tenzij je net als die andere forumster hier iedere keer vlak voor je ongesteld wordt last van je tepels krijgt. Dan krijg je ze pakweg iedere maand.

Maar groeiende borstjes herinner ik mij als een andere pijn dan tepelpijn...

Nee want ik heb normaal nooit klachten van mijn ongesteldheid. DUS NU OOK NIET! Hoop ik...

Groeiende borstjes deden bij mij op alle manier pijn. Traplopen, rennen bij gym, schurend langs mijn topje. En ooooh toen ze net begonnen had ik tijdens een handbalwedstrijd eens geen topje aan. Dat heeft echt nog dágen zeer gedaan.
Hmm en heel gek, misschien morgen even naar de drogist voor zoogcompressen. Weet niet of je weet wat 't is:

Het kan de schuring van je tepels over een evt naad van een bh voorkomen. Ik vind zelf die van natusan heel fijn maar de hema heeft ze ook.
quote:frizzy schreef op 12 mei 2012 @ 00:03:

[...]

Nou het voelt nu alsof er reeds glas ís gesneden met mijn tepels.

Wat ráár dat tepels eigenlijk zo gek gaan doen als het gevolg van een hormoonschommeling.

Ja, is ook raar.

Ik heb er vrij vaak last van.

Wat ook vreemd is, is dat als mijn tepels zeer doen, ze ook regelmatig for-no-reason-at-all héél hard worden.

Echt pijnlijk hard.

Ik vraag me af of iemand dát herkent.
Oh nee Pippin, vind ik lief hoor, maar dat ga ik niet doen. Dat associeer ik echt met babies en dat heb ik liever niet...
quote:mclean72 schreef op 12 mei 2012 @ 00:13:

[...]

Ja, is ook raar.

Ik heb er vrij vaak last van.

Wat ook vreemd is, is dat als mijn tepels zeer doen, ze ook regelmatig for-no-reason-at-all héél hard worden.

Echt pijnlijk hard.

Ik vraag me af of iemand dát herkent.Nou, ze zijn al een paar dagen 24/7 hard. Misschien doen ze daarom pijn. Of zouden ze hard zijn omdat ze pijn doen?
Ja die groeiende borstenpijn heb ik ook! Maar dat komt dacht ik wel echt door mijn start met de pil, want mijn borsten zijn ook echt aan het groeien (!). Ik dacht dat ik het me verbeeldde, maar mijn bhs passen minder goed (vandaar dat het moeilijker is een losse bh te vinden voor mijn tepel) en mijn vriend zag het ook al. En dat staat ook als niet al te zeldzame bijwerking vermeld.

Maar uh, die tape werkt bij mij normaal wel en dat komt doordat de tepel wordt ingedrukt. Ik kan het ook met mijn handen doen, maar kan moeilijk zo over straat. Maar op de een of andere manier worden ze dan rustig
quote:frizzy schreef op 12 mei 2012 @ 00:13:

Oh nee Pippin, vind ik lief hoor, maar dat ga ik niet doen. Dat associeer ik echt met babies en dat heb ik liever niet...Ik snap het hoor! Een wattenschijfje doet vast hetzelfde. Sterkte, het is erg vervelend!
quote:frizzy schreef op 12 mei 2012 @ 00:15:

[...]

Nou, ze zijn al een paar dagen 24/7 hard. Misschien doen ze daarom pijn. Of zouden ze hard zijn omdat ze pijn doen?

Kip en het ei verhaal.

Ik ben al blij dat ik niet de enige ben die er af en toe een jas aan zou kunnen ophangen.
quote:mclean72 schreef op 12 mei 2012 @ 00:24:

[...]

Kip en het ei verhaal.

Ik ben al blij dat ik niet de enige ben die er af en toe een jas aan zou kunnen ophangen.Ik stond vandaag in de sportschool áchter in de zaal met zumba en ik zag ze gewoon via de spiegel. Dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven