auw.. verstandskies laten trekken

maandag 15 maart 2010 om 18:07
Hallo allemaal,
paar uurtjes geleden mijn verstandskiezen laten trekken.. de onder en bovenkant aan de rechterkant. ik moest het 1e uur mijn kiezen op elkaar houden voor de bloedstolling en moet de komende 6 uur vloeibaar eten.
Zijn hier ervaringsdeskundigen? ik heb op internet gelezen dat je geen melkproducten mag drinken?? wat zou hiervan de reden zijn?
Hebben jullie nog tips voor het eten? En hoe lang hadden jullie nog napijn?
Ik vind het echt vreselijk
Alvast bedankt!
Groetjes
paar uurtjes geleden mijn verstandskiezen laten trekken.. de onder en bovenkant aan de rechterkant. ik moest het 1e uur mijn kiezen op elkaar houden voor de bloedstolling en moet de komende 6 uur vloeibaar eten.
Zijn hier ervaringsdeskundigen? ik heb op internet gelezen dat je geen melkproducten mag drinken?? wat zou hiervan de reden zijn?
Hebben jullie nog tips voor het eten? En hoe lang hadden jullie nog napijn?
Ik vind het echt vreselijk

Alvast bedankt!
Groetjes

maandag 15 maart 2010 om 18:18
Het kan wel ontzettend zeer doen, heb je pijnstilling meegekregen?
Als het morgen nog steeds zoveel pijn doet moet je even bellen met de poli.
Ik slikte na het trekken 1000 mg paracetamol en 600 mg ibuprofen bruis. Dus kun je nagaan hoe erg de pijn was.
Dit wil trouwens niet zeggen dat jij dat moet gebruiken, dat moet je altijd eerst met de arts overleggen.
Als het morgen nog steeds zoveel pijn doet moet je even bellen met de poli.
Ik slikte na het trekken 1000 mg paracetamol en 600 mg ibuprofen bruis. Dus kun je nagaan hoe erg de pijn was.
Dit wil trouwens niet zeggen dat jij dat moet gebruiken, dat moet je altijd eerst met de arts overleggen.

maandag 15 maart 2010 om 18:20
Het kan zijn dsat de verdoving begint uit te werken, maar het is inderdaad prettiger om nu gewoon je kiezen op elkaar te houden. Ik neem aan dat je zo'n tampon in je mond hebt?
Verder bevordert melk de speekselvorming en je wil nu niet dat je aan 1 stuk door loopt te kwijlen .
Napijn hou je nog wel de hele nacht en misschien ook nog wel morgen.
Kop op meisje, even kiezen op elkaar, haha!
Verder bevordert melk de speekselvorming en je wil nu niet dat je aan 1 stuk door loopt te kwijlen .
Napijn hou je nog wel de hele nacht en misschien ook nog wel morgen.
Kop op meisje, even kiezen op elkaar, haha!
maandag 15 maart 2010 om 18:20
maandag 15 maart 2010 om 18:23

maandag 15 maart 2010 om 18:39
@ MMP, ik heb pijnstillers meegekregen (ibuprofen 600) maar mag dat pas vanavond weer nemen. Ik merk wel dat ik weinig voel wanneer ik mijn kiezen gewoon goed op elkaar houdt. Maar een paar keer deed ik ze perongeluk iets open en voelde het heel raar, alsof er iets breekt daar. Heel raar om uit te leggen.
@ iris1969, tampon?! nee niet gehad. Volgens mij wel een hechting, weet er bijna niks meer van door de spanning! Maar ik heb erg weinig bloedverlies of ik moet het allemaal doorgeslikt hebben.
@ ds2, dat is wel relaxed zeg!
@ lichtpuntjes, ter preventie eigenlijk. Ze waren gezond en volgroeid (weet ik niet meer zeker wat t precies was). Maar ik had ze in feite niet nodig, dat was eigenlijk de reden. Ik heb het een jaar uitgesteld, maar ik dacht nu is het wel tijd om ze er een keer uit te laten trekken. Ik heb wel uit mijn omgeving gehoord dat het niet perse nodig is als je een gezond gebit hebt (nooit gaatjes gehad). Maar de tandarts zal me niet voor neits hebben doorverwezen...
@ iris1969, tampon?! nee niet gehad. Volgens mij wel een hechting, weet er bijna niks meer van door de spanning! Maar ik heb erg weinig bloedverlies of ik moet het allemaal doorgeslikt hebben.
@ ds2, dat is wel relaxed zeg!
@ lichtpuntjes, ter preventie eigenlijk. Ze waren gezond en volgroeid (weet ik niet meer zeker wat t precies was). Maar ik had ze in feite niet nodig, dat was eigenlijk de reden. Ik heb het een jaar uitgesteld, maar ik dacht nu is het wel tijd om ze er een keer uit te laten trekken. Ik heb wel uit mijn omgeving gehoord dat het niet perse nodig is als je een gezond gebit hebt (nooit gaatjes gehad). Maar de tandarts zal me niet voor neits hebben doorverwezen...
maandag 15 maart 2010 om 18:42
quote:lichtpuntjes schreef op 15 maart 2010 @ 18:23:
... omdat ik absoluut geen plaats meer heb en altijd op mijn wang aan de binnenkant bijt.
Op je eigen wang aan de buitenkant bijten zou ik een nog betere reden vinden
Napijn kan nog wel even duren hoor, vooral aan de onderkant idd. Aan de andere kant kouwen, gewoon lekker pijnstillers nemen en over een paar dagen beginnen om met een zachte borstel de wond ook te poetsen. Of misschien heb je zo'n spuitje meegekregen om het wondje mee schoon te spoelen. Verder kun je niet veel doen. Beterschap!
... omdat ik absoluut geen plaats meer heb en altijd op mijn wang aan de binnenkant bijt.
Op je eigen wang aan de buitenkant bijten zou ik een nog betere reden vinden
Napijn kan nog wel even duren hoor, vooral aan de onderkant idd. Aan de andere kant kouwen, gewoon lekker pijnstillers nemen en over een paar dagen beginnen om met een zachte borstel de wond ook te poetsen. Of misschien heb je zo'n spuitje meegekregen om het wondje mee schoon te spoelen. Verder kun je niet veel doen. Beterschap!
maandag 15 maart 2010 om 18:46
Ik moest ze ook laten trekken maar ik vond het ook onzin. Tijdens mijn laatste zwangerschap merkte ik echter dat er een stuk van mijn verstandskies af was gebroken, dus nu moet ik wel een keertje de boel laten trekken. Kijk er niet echt naar uit, maar het zal wel moeten. Ik zie mijn eigen tandarts het niet doen: is een vrouwtje van 55 kilo. Die kan dat toch nooit er uit krijgen? Heb wel eens normale kiezen laten trekken maar daar heeft mijn vorige tandarts met zijn 90 kilo echt goed zijn best voor moeten doen.

maandag 15 maart 2010 om 18:49
ik ga morgen nog even met de poli bellen om te vragen wat ik allemaal precies moet doen. Door de spanning heb ik bijna niks begrepen denk ik..
het trekken viel eigenlijk heel erg mee vond ik. Ik voelde alleen wat gekraak en klaar! Ik vond de verdoving een vervelend gevoel.
ik ga denk ik maar gewoon eerder een ibuprofen nemen, want m'n tong voelt ook erg vreemd aan (rechterkant)
het trekken viel eigenlijk heel erg mee vond ik. Ik voelde alleen wat gekraak en klaar! Ik vond de verdoving een vervelend gevoel.
ik ga denk ik maar gewoon eerder een ibuprofen nemen, want m'n tong voelt ook erg vreemd aan (rechterkant)

maandag 15 maart 2010 om 18:53
maandag 15 maart 2010 om 19:10

maandag 15 maart 2010 om 19:19
quote:leyla88 schreef op 15 maart 2010 @ 18:49:ik ga denk ik maar gewoon eerder een ibuprofen nemen, want m'n tong voelt ook erg vreemd aan (rechterkant) Ook ik heb onlangs twee verstandskiezen laten trekken. Dat rare gevoel in je tong aan de rechterkant, ik denk dat dat het uitwerken van de verdoving is... een beetje prikkelend, licht branderig, heel raar gevoel. Ineens is t over, rustig afwachten!
Verder goed Brufen bruis nemen, gewoon zoveel als je er mag. Nergens voor nodig om veel pijn te gaan lijden. Inderdaad niet op en neer gaan springen, tillen of bukken, dan krijg je extra pijn. Overigens heb ik er niets van gehoord dat je geen melkproducten zou mogen, dus ik zou zeggen neem lekker kwark of waar je ook zin in had!
Verder goed Brufen bruis nemen, gewoon zoveel als je er mag. Nergens voor nodig om veel pijn te gaan lijden. Inderdaad niet op en neer gaan springen, tillen of bukken, dan krijg je extra pijn. Overigens heb ik er niets van gehoord dat je geen melkproducten zou mogen, dus ik zou zeggen neem lekker kwark of waar je ook zin in had!
maandag 15 maart 2010 om 19:24
Niet om je de put in te praten, maar ik heb woensdag mijn verstandskies laten trekken en nog steeds een zeurende pijn. Niet erg genoeg om pijnstilling te nemen, maar wel erg genoeg om constant aanwezig te zijn. Ik begreep dat het tot tien dagen kan duren voor de boel genezen is (en woensdag mag ik de volgende laten trekken )

maandag 15 maart 2010 om 19:55
roque, wat vervelend! heb je er 1 of 2 laten trekken? Tegen mij zeiden ze dat er 6 weken tussen moet zitten voordat je de volgende eruit laten trekken. Kan je wel gewoon normaal praten? ik heb nu dat alles erg opgezwollen is en ik kan mijn mond heel lichtjes opendoen.
Hais, ik heb wel een infofolder meegekregen maar er staat neit zo veel in vind ik.. heel erg algemene info.
De kaakchirurg had ook een gaasje geplaatst en die mocht ik na een uur uitspugen. Ik probeerde het uit te spugen maar er kwam niets uit.. en nu voel ik wat bungelen bij die plek. Hoe spugen jullie dat uit?
Ik durf trouwens ook niet iets vloeibaars te eten, omdat het dan ook langs de wond kan komen.
Hais, ik heb wel een infofolder meegekregen maar er staat neit zo veel in vind ik.. heel erg algemene info.
De kaakchirurg had ook een gaasje geplaatst en die mocht ik na een uur uitspugen. Ik probeerde het uit te spugen maar er kwam niets uit.. en nu voel ik wat bungelen bij die plek. Hoe spugen jullie dat uit?
Ik durf trouwens ook niet iets vloeibaars te eten, omdat het dan ook langs de wond kan komen.

maandag 15 maart 2010 om 20:01
Als de pijn na een dag of 3 niet duidelijk minder wordt, in ieder geval nog een keer door de tandarts laten controleren. Bij mij is 14 dagen geleden een kies getrokken (geen verstandskies, maar wel zo'n lekkere grote bijna achterin), en dat deed na 3 dagen nog steeds enorm zeer. Onervaren met het laten trekken van kiezen, dacht ik dat dat erbij hoorde... het weekend natuurlijk geen tandarts te bereiken en maandag (6 dagen na het trekken) eindelijk ter controle toch weer naar de tandarts gegaan, bleek mijn kaakbot ontstoken!
maandag 15 maart 2010 om 20:04
maandag 15 maart 2010 om 20:06