b12

zondag 9 juni 2013 om 18:40

zondag 9 juni 2013 om 19:33
Bij mij begon het met B12 tekort en bloedarmoede. Toen bleek dat elke vitamine die geprikt werd tekort was. IJzertabletten hielpen niet. vit. B12 injecties wel en toen werd ik doorgestuurd naar de internist. De vit. B12 tekort kwam bij mij door coeliakie.
In eerste instantie zocht de huisarts niet naar een oorzaak, maar die was er bij mij dus wel.
In eerste instantie zocht de huisarts niet naar een oorzaak, maar die was er bij mij dus wel.
zondag 9 juni 2013 om 22:52
Hier ook coeliakie. Komende tijd pillen (die ik zeld koop, ik let op aanbiedingen) slikken en naar boeven brengen. Laatst op controle na drie maanden slikken en al goede verbetering. Mijn oorzaak-gevolg is duidelijk. Ik zou goed voor jezelf zorgen en er achter aan gaan. Vitamines zijn belangrijk, je voelt je slechter met een tekort dam je denkt. Hetzelfde geldt voor bloedarmoede en andere zaken die snel vergeten worden.
zondag 9 juni 2013 om 23:09
Hoi , wat wil je weten ? Spuit al jaren injecties twee maal per week zelf .
Na allerlei onderzoeken uk mis dat stofje in je maag .
Ik heb begrepen dat slikken goed is voor je waardes bij testen maar dat het niet helpt !
Als je vragen hebt hoor ik het graag
Groet,
Na allerlei onderzoeken uk mis dat stofje in je maag .
Ik heb begrepen dat slikken goed is voor je waardes bij testen maar dat het niet helpt !
Als je vragen hebt hoor ik het graag
Groet,
Het leven is geen lolletje maar een krentebolletje
zondag 9 juni 2013 om 23:12
maandag 10 juni 2013 om 16:06
Hier ook b12 tekort, ik spuit 2 keer per week, ook zelf ja.
Nu al een ruim jaar, bij neurologische klachten is het aanbevolen 2 jaar 2 keer per week te spuiten.
Het effect van pillen op het herstel is weinig van bekend.
Een injectie levert voor een paar dagen weer genoeg.
Wanneer mensen toch pilletjes nemen neem dan wel hoog gedoseerde smelt tabletten. 100%adh van het kruidvat heb je echt niks aan.
Laat niet te snel afbouwen en probeer dat zelf goed aan te voelen.
Helaas zijn er veel misverstanden over ook bij de artsen en kan je daarom wel aanraden om naar het forum van stichting b12 tekort te gaan en daar eens rond te kijken.
Succes
Nu al een ruim jaar, bij neurologische klachten is het aanbevolen 2 jaar 2 keer per week te spuiten.
Het effect van pillen op het herstel is weinig van bekend.
Een injectie levert voor een paar dagen weer genoeg.
Wanneer mensen toch pilletjes nemen neem dan wel hoog gedoseerde smelt tabletten. 100%adh van het kruidvat heb je echt niks aan.
Laat niet te snel afbouwen en probeer dat zelf goed aan te voelen.
Helaas zijn er veel misverstanden over ook bij de artsen en kan je daarom wel aanraden om naar het forum van stichting b12 tekort te gaan en daar eens rond te kijken.
Succes
maandag 10 juni 2013 om 17:18
Er word op het forum gebruik gemaakt van wetenschappelijke info.
Ik weet niet zo wat er alu hoedje aan is.
Dankzij hun waarschuwing heb ik doorgevraagd en kwam ik erachter dat de waarde die mijn huisarts goed vond, eigenlijk echt onder de norm was. En ik nu in de lift naar boven ben in plaats van steeds zieker te worden.
Ook qua behandeling worden er veel fouten gemaakt, en het is redelijk handig dat je kunt zien waar de fouten gemaakt worden en daar op voorbereid te zijn.
Ik weet niet zo wat er alu hoedje aan is.
Dankzij hun waarschuwing heb ik doorgevraagd en kwam ik erachter dat de waarde die mijn huisarts goed vond, eigenlijk echt onder de norm was. En ik nu in de lift naar boven ben in plaats van steeds zieker te worden.
Ook qua behandeling worden er veel fouten gemaakt, en het is redelijk handig dat je kunt zien waar de fouten gemaakt worden en daar op voorbereid te zijn.

maandag 10 juni 2013 om 17:25
Ik spuit ook elke maand (nou ja de assistente van de ha dan).
ik heb juist wel veel gehad aan de info van die site. Mijn huisarts ook want die gaf eerlijk toe er niet zoveel van te weten.
Ik heb in het begin de hooggedoseerde smelttabletten van now erbij gebruikt. die leg je onder je tong en worden zo door je wangslijmvlies in je bloedbaan opgenomen.
Wat wil je weten?
ik heb juist wel veel gehad aan de info van die site. Mijn huisarts ook want die gaf eerlijk toe er niet zoveel van te weten.
Ik heb in het begin de hooggedoseerde smelttabletten van now erbij gebruikt. die leg je onder je tong en worden zo door je wangslijmvlies in je bloedbaan opgenomen.
Wat wil je weten?

maandag 10 juni 2013 om 18:19
dinsdag 11 juni 2013 om 10:51