Gezondheid alle pijlers

baarmoeder verwijderd

12-06-2018 18:26 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo.

Ik heb vorige week mijn baarmoeder (en mond) laten verwijderen. Mijn eierstokken zijn niet verwijderd.
Tot deze beslissing ben ik gekomen omdat ik steeds weer bloedingen kreeg tijdens de sex. Dit was een oorzaak van een conisatie die ik in 2007 heb ondergaan.
Daar ik 47 ben en 2 kinderen heb, heb ik de baarmoeder niet meer nodig, en was de beslissing snel genomen.

Het is nu een week geleden en hoop graag hier reakties te krijgen van vrouwen die dit ook hebben ondergaan (hoeft niet perse wegen dezelfde reden).
Hoe was jullie herstel? Hoe lang duurde het?
Na hoeveel tijd gingen jullie weer werken en sporten?
Hoe was het gevoel bij de eerste keer sex na de op? Pijn of andere problemen?
Is het beleven van sex anders geworden?

Graag hoor ik hoe het jullie gegaan is.

Alvast bedankt.
Nadine40 schreef:
03-07-2018 11:37
Hallo.

Ik dacht, laat even weten hoe het met me gaat.
Het is inmiddels 4,5 week na de op. De eerste drie weken heb ik erg veel last gehad van (na)bloedingen en pijn. Na deze drie weken ging het over in meer rossig/bruin wondvocht.
Ik ben vorige week op controle geweest, en alles was normaal. Komt voor zei de arts. Nu nog een klein beetje wondvocht iedere dag, maar het wordt beduidend minder, en de pijn is geheel weg. Slaap weer prima en ben sinds vorige week begonnen met iedere ochtend een wandeling te maken van een uur.
De eerste week had ik ook wat last van "opvliegers", maar ook die zijn weg.
Ik ga volgende week weer aan het werk.

Het is stralend weer, maar mag helaas nog steeds niet zwemmen.

Er is 1 ding wat me een beetje zorgen baart, ik weet niet of het hiermee te maken heeft, maar ik heb de laatste 2 weken last van haaruitval. Niet echt bossen tegelijk, maar wel duidelijk meer als anders. Ik voel dan wat jeuk en dan heeft er weer een haar losgelaten. Ik slik sinds een half jaar vitamine B en zink/omega 3 tabletten op aanraden van de huisarts. Dat had eerst wel geholpen. Maar nu is het weer erger geworden.
Heeft iemand dit ook gehad? Of zal het hier helemaal niets mee te maken hebben en moet ik de oorzaak ergens anders vinden?

groetjes
Mooi dat het goed is gegaan, zo je gaat weer snel aan het werk. Er staat echt 6 weken rust voor hoor, neem je rust.
Haaruitval kan door de narcose komen, als je die hebt gehad. Ik heb momenteel ook veel haaruitval, maar dat wijt ik aan de stress. Heel vervelend, maar hopelijk van korte duur.
Orangetree schreef:
04-07-2018 14:10
Voor mij is het na de positieve berichten inmiddels weer heerlijk bergafwaarts. Geen baarmoeder meer dus geen bloedverlies, maar van eens in de maand, naar eens in de twee weken naar inmiddels dagelijks enorme menstruatiepijn. Ik heb mijn eierstokken behouden en dus zal het de endometriose zijn. volgende week weer terug naar de chirurg om de mogelijkheden te bespreken omdat ik terug ben bij af, al dan nu zonder dat ik bloed verlies. Wel echt levend op pijnstilling momenteel.
Oh wat waardeloos sterkte :hug:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven