Gezondheid alle pijlers

baarmoeder verwijdering verloop na de jaren?

21-06-2014 12:06 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Ik ben een Mariska kinderloos 35 jaar en heb echt veel last van me ongesteldheid en pijn bij het vrijen sins 6 jaar. Ik kan door kans 70% op in een rolstoel komen al 5 jaar geen kinderen krijgen.

Dus dat mijn baarmoeder er nu misschien uit moet vind ik niet erg, maar wil wel graag van de mensen die dit mee hebben gemaakt weten hoe hun sex leven in verloop van tijd is geworden.

Het is misschien een rare vraag maar ik heb met mijn vader gesproken over want mijn moeder heeft ook geen baarmoeder meer.

en die vertelde mij dat het er langzaam is in geslopen dat hij nu nog maar 2x per jaar sex heeft omdat mijn moeder der zin is veranderd. sins haar baarmoeder er uit is.

Hoe is jullie ervaring hier mee?

Ik heb nu zo veel pijn bij het vrijen dat ik en mijn man geen normale sex meer kunnen hebben. dus ja ik ben blij als me baarmoeder er uit is denk, maar als ik dan na een aantal jaar hormonaal zo verander dat ik het niet meer wil doen dan weet ik het niet.Kunnen jullie mij vertellen of dit vak voor komt? of dat het misschien alleen voor kot bij mensen met nog een kinder wens want die had mijn moeder ook nog.
Nooit niks gemerkt van minder zin. Juist meer vanwege de vrijheid

Mijn baarloeder is er nu ruim 10 jaar uit en elke dag weer is het een feestje
Ik ben het kreng kwijt sinds 2008 en alles wordt er beter op,
Ik heb altijd begrepen dat ze zo mogelijk een eierstok laten zitten. Maar je arts kan het beste antwoord geven op deze vragen.

Ik weet ook niet wat je klachten zijn en de reden is dat je je baarmoeder wil laten verwijderen maar er is ook een mogelijkheid om je baarmoederslijmvlies weg te laten branden en dat zou de bloeding enorm verminderen.
Ook bij mij is hij er al 3 jaar uit, ook geen verschil , alleen maar opluchting!
Leef vandaag, niet morgen!
quote:jusa schreef op 21 juni 2014 @ 12:44:

Ik heb altijd begrepen dat ze zo mogelijk een eierstok laten zitten. Maar je arts kan het beste antwoord geven op deze vragen.

Ik weet ook niet wat je klachten zijn en de reden is dat je je baarmoeder wil laten verwijderen maar er is ook een mogelijkheid om je baarmoederslijmvlies weg te laten branden en dat zou de bloeding enorm verminderen.Ik heb deze optie ook gehad voor de bloedingen die ik heb maar ik heb ook slijmvlies aan maak in mijn baarmoeder spier dus dan is me pijn bij het vrijen niet over.vandaar dat ik zelf dan zou kiezen voor verwijdering.
en verder ben ik blij te horen dat er ook mensen zijn die nu al een par jaar en jaren baarmoederloos zijn en dat die geen last hebben van lust vermindering.

Ik denk toch maar dat ik besluit hem te verwijderen.

want 6 jaar pijn is ook echt niets!!
Ik ben 35. Geen ervaring na jaren, pas in januari verwijderd, maar ik heb juist weer een sexleven doordat ik geen pijn en ellende meer heb. Alleen maar vooruitgang wat mij betreft.
quote:brittle schreef op 21 juni 2014 @ 17:33:

Ik ben 35. Geen ervaring na jaren, pas in januari verwijderd, maar ik heb juist weer een sexleven doordat ik geen pijn en ellende meer heb. Alleen maar vooruitgang wat mij betreft.Ik hoop dat ik dat ook heb, maar mag ik vragen wat er bij jou aan de hand was?
zoveel pijn dat ik elke maand een week uit de running was. De pil werkte goed tot ik een bloedstollingsafwijking bleek te hebben en die dus niet meer mocht slikken. Ik was toen 23 en vanaf dat moment begon de ellende weer van voor af aan. Alles geprobeerd, spiraal, pillen zonder oestrogeen etc en niets werkte voor mij. Bij de spiraal bleek ik non stop te bloeden, bij de pillen veranderde ik in een heks. Uiteindelijk na 3 jaar strijd heeft de gynaecoloog besloten hieraan mee te willen werken en ik ben de beste man elke dag dankbaar. Tijdens de operatie bleek ik trouwens ook nog endometriose plekken te hebben dus dat kan de reden zijn geweest. Sterkte met het maken van een beslissing!
Ik moet mijn baarmoeder ook laten verwijderen en heb hier ook ergens een topic over. De meesten beschrijven weinig klachten nadien.

Bij mij moet alles eruit ivm erfelijkheid, dus ook eierstokken, normaliter laten ze die zitten.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Brittle dank je wel voor je goede verhaal ik ben blij te lezen dat er toch meer mensen zijn die het zelfde hebben als ik.

Ik weet nu waar ik aan toe ben en ga dus zeker voor verwijdering.

ben denk net zo blij als jullie dat ik straks van de pijn en de menstruatie af ben.
Bij een vriendin van mij is de baarmoeder verwijderd toen ze 26 was wegens vergevorderde baarmoederhalskanker.

Ze heeft helemaal geen last, en een goed seksleven zonder klachten. Ze is nu bijna 40.

En erg fijn, niet meer ongesteld. Bij haar eileiders laten zitten, die zorgen nl voor de hormonen en lustgevoelens, de baarmoeder zelf niet.
novasure is trouwens geen optie voor je?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Bij mij ook de baarmoeder laten verwijderen, eierstokken zitten er nog. In het begin is het gevoel anders, je baarmoeder doet immers niet meer mee. Nu weet ik niet meer beter, ben er vooral heel erg blij mee dat dat kreng er niet meer is.
Help iedereen een handje
quote:suzyqfive schreef op 22 juni 2014 @ 16:59:

novasure is trouwens geen optie voor je?

Nee omdat mijn baarmoeder spier ook slijmvlies aan maakt.

Kan het wel proberen maar ze kunnen niet garanderen dat mijn pijn dan ook weg is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven