Baarmoederverzakking, wat nu?
maandag 31 augustus 2009 om 16:06
Kom net bij de huisarts vandaan en ik schijn een baarmoedrverzakking te hebben, kreeg doorverwijzing mee van de fysio en als dat niet zou helpen moet ik een operatie ondergaan om de boel weer op te hijsen. Dat was ff slikken.
Wie heeft goede en slechte ervaringen met fysio en eventueel een operatie. Hoor het graag van jullie.
Alvast bedankt voor de moeite
Wie heeft goede en slechte ervaringen met fysio en eventueel een operatie. Hoor het graag van jullie.
Alvast bedankt voor de moeite
maandag 31 augustus 2009 om 16:27
Ik heb al 7 jaar een baarmoeder/blaas- en in hele lichte mate endeldarmverzakking, gekregen na mijn tweede bevalling. Fysiotherapie heeft niet echt geholpen. Maar ik heb er verder heel weinig klachten van, alleen tijdens mijn menstruatie een wat "zwaar" gevoel. Ook heb ik nog twee kinderen gekregen, was volgens de gynaecoloog geen probleem. Een operatie werd mij afgeraden, in eerste instantie vanwege nog aanwezige kinderwens, een zwangerschap en bevalling doet de operatie teniet. Maar ook vanwege mijn leeftijd, ik was toen 27 en volgens de gynaecoloog ging een operatie ongeveer 15 jaar mee, daarna zou het weer moeten. Zolang mijn klachten niet verergeren hou ik het zo. Mocht ik incontinent worden of de boel zou er echt een eind uit gaan zakken, of andere klachten, dan ga ik onder het mes
Ik heb wel een tijdje een ring gedragen, die houdt de baarmoeder en aanverwanten op hun plek, maar ik vond het niks.
Ik heb wel een tijdje een ring gedragen, die houdt de baarmoeder en aanverwanten op hun plek, maar ik vond het niks.

maandag 31 augustus 2009 om 16:56
Mijn moeder had 't vroeger ook wel 'ns dat ie kantelde/verzakte en dan werd dat door de gyneacoloog weer goed geduwd (niet operatief), maar dat was niet blijvend. Ze had er echter ook endometriose bij dus op 'n gegeven moment hebben ze het rotding er gewoon uitgehaald en waren alle problemen meteen verleden tijd.
maandag 31 augustus 2009 om 16:58
maandag 31 augustus 2009 om 17:01
Dat is wel heel heftig Elninjoo voor je moeder. Tja, als je al op leeftijd bent is dat misschien het beste wat je kan doen, maar ik wil er nog ff langer meedoen maar wel zo goed mogelijk functioneren. Ben benieuwd hoe zo'n gyneacoloog de boel terugduwd, hoewel ik dat misschien maar beter niet kan weten. hihi.
Ik vind dat de boel verzakt is al vervelend genoeg, maar dat pijn bij het vrijen daar baal ik echt van.
Ik vind dat de boel verzakt is al vervelend genoeg, maar dat pijn bij het vrijen daar baal ik echt van.
maandag 31 augustus 2009 om 17:05
Ik denk niet dat ze dat terugduwen nog doen. Heeft ook geen nut want het zakt net zo hard weer uit als er niets is om het op te vangen. Ik heb dus zo'n ring gehad om het op z'n plek te houden.
Ja, pijn lijkt me heel vervelend. Zou voor mij een reden zijn om stappen te ondernemen. Bekkenbodemfysio kan best helpen hoor, baat het niet dan schaadt het niet in dit geval.
Ja, pijn lijkt me heel vervelend. Zou voor mij een reden zijn om stappen te ondernemen. Bekkenbodemfysio kan best helpen hoor, baat het niet dan schaadt het niet in dit geval.
maandag 31 augustus 2009 om 17:14
vrijdag 4 september 2009 om 14:51