Gezondheid alle pijlers

Baby en koortslip

24-02-2020 14:28 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Zoals de meeste wel zullen weten ben ik moeder van een baby van drie maanden oud. Mijn partner heeft ons kindje kusjes gegeven terwijl hij een koortslip heeft. Erg stom en ik baal als een stekker, ik doe altijd zo mijn best om mijn baby te beschermen en dan gebeurd er zoiets. Ik heb al contact gehad met de huisarts en het is vooral afwachten of er symptomen zullen optreden.

Ik wilde het gewoon van me afschrijven en wellicht dat er iemand is die mij meer kan vertellen over het verloop van een koortslip bij jongen baby’s. Is een fatale afloop altijd het geval of kan het ook zo zijn dat een baby de virus goed door komt?

Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Een fatale afloop? Nou loop je wel heul hard van stapel zeg.
En waarom denk jij dat wij het beter weten dan de HA?
Alle reacties Link kopieren
Maartje2016 schreef:
24-02-2020 14:30
Een fatale afloop? Nou loop je wel heul hard van stapel zeg.
Dat schijn meestal het geval te zijn bij jonge baby’s..
Alle reacties Link kopieren
KokoRose schreef:
24-02-2020 14:33
Dat schijn meestal het geval te zijn bij jonge baby’s..
Ze is 3 maanden, geen 3 dagen
Waarom doet partner dit überhaupt? Heeft hij zich niet ingelezen ofzo?

Ik denk dat je inderdaad niet meer kan doen dan afwachten en het advies van de huisarts opvolgen.
Alle reacties Link kopieren
GinnyJones schreef:
24-02-2020 14:38
Waarom doet partner dit überhaupt? Heeft hij zich niet ingelezen ofzo?

Ik denk dat je inderdaad niet meer kan doen dan afwachten en het advies van de huisarts opvolgen.
Zal hij wel uit liefde voor zijn kind hebben gedaan, dan kan het inderdaad gebeuren dat even niet meer aan alle instructies denkt.
"Zoals de meeste wel zullen weten"

Nee hoor :sarcastic:
Alle reacties Link kopieren
Zoek hulp voor je angsten!!!!!!!!!!!!!!!!! Je blijft dit soort topics openen. Je maakt je kind gek straks.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf een baby van 8 maanden oud en regelmatig last van een koortslip. Een koortslip komt bij mij vaak op als ik erg vermoeid ben dus ik heb de eerste maanden heel veel koortslippen gehad. Als mijn zoontje een paar maanden was graaide hij vaak naar mijn gezicht als ik hem drinken gaf. Het is dus een paar keer voorgevallen dat hij mijn koortslip heeft aangeraakt. Ik had dit toen met de kinderarts besproken en hij relativeerde dit erg. De gevallen waarbij een kind ernstige complicaties krijgt van een koortslip gaat over pasgeboren kinderen (tot enkele weken oud) en dan nog is dit erg zeldzaam. Wat niet maakt dat je er nonchalant mee moet omspringen. Geen kusjes geven en handen wassen na aanraking maar dat zou je ook zonder baby moeten doen.
Alle reacties Link kopieren
Bel de huisarts. Maak een afspraak voor jezelf. Dit is het zoveelste topic over een irreële angst: Zwanger en help! Tosti gegeten uit een pan die (natuurlijk door een ander duhhhh) met product schoongemaakt was, een verkouden iemand in dezelfde kamer als baby Help! En help! Foto van baby gemaakt en Help en Help de flits stond aan en help!
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
KokoRose schreef:
24-02-2020 14:33
Dat schijn meestal het geval te zijn bij jonge baby’s..

Welnee.
En zoek hulp inderdaad. Je maakt je overal druk over terwijl jij op dit moment de grootste zorgfactor voor je kind bent.
Alle reacties Link kopieren
KokoRose, ben je zelf ook drager van het virus?
Want dan heeft je baby antistoffen meegekregen via jou tijdens de zwangerschap.
Verder snap ik je zorgen wel, er wordt hier wat lacherig over gedaan omdat je overbezorgd overkomt, maar in deze heb je wel een punt vind ik. Het kan wel degelijk gevaarlijk zijn.
Aan de andere kant: het zal heus wel loslopen, ga gewoon uit van het positieve! Je kunt er nu toch niks meer aan veranderen en je vriend zal zich vast niet nog een keer vergissen.
Alle reacties Link kopieren
justagirly schreef:
24-02-2020 15:08
KokoRose, ben je zelf ook drager van het virus?
Want dan heeft je baby antistoffen meegekregen via jou tijdens de zwangerschap.
Verder snap ik je zorgen wel, er wordt hier wat lacherig over gedaan omdat je overbezorgd overkomt, maar in deze heb je wel een punt vind ik. Het kan wel degelijk gevaarlijk zijn.
Aan de andere kant: het zal heus wel loslopen, ga gewoon uit van het positieve! Je kunt er nu toch niks meer aan veranderen en je vriend zal zich vast niet nog een keer vergissen.
Ik weet zelf niet of ik drager ben van het virus, voor zover ik mij kan herinneren heb ik nog nooit een koortslip gehad. Echter heb ik begrepen dat je alsnog drager kan zijn zonder een koortslip te krijgen.

Bedankt voor je reactie!
Alle reacties Link kopieren
Fatale afloop zal wel meevallen.
Het zou alleen wel jammer zijn als ze het virus oook met zich mee gaat dragen.
Alle reacties Link kopieren
Sheeps schreef:
24-02-2020 14:47
Ik heb zelf een baby van 8 maanden oud en regelmatig last van een koortslip. Een koortslip komt bij mij vaak op als ik erg vermoeid ben dus ik heb de eerste maanden heel veel koortslippen gehad. Als mijn zoontje een paar maanden was graaide hij vaak naar mijn gezicht als ik hem drinken gaf. Het is dus een paar keer voorgevallen dat hij mijn koortslip heeft aangeraakt. Ik had dit toen met de kinderarts besproken en hij relativeerde dit erg. De gevallen waarbij een kind ernstige complicaties krijgt van een koortslip gaat over pasgeboren kinderen (tot enkele weken oud) en dan nog is dit erg zeldzaam. Wat niet maakt dat je er nonchalant mee moet omspringen. Geen kusjes geven en handen wassen na aanraking maar dat zou je ook zonder baby moeten doen.
Bedankt voor je reactie! Fijn om ervaringen van andere ouders te lezen betreft een koortslip en baby’s. Ergens ook wel een geruststelling als ik lees hoe het bij jullie is verlopen.
ze gaan zomaar niet dood
Alle reacties Link kopieren
Het wordt echt tijd voor een afspraak bij de huisarts om je angsten te bespreken. Want dat is echt niet gezond.

Een baby kan best wel wat hebben. En helaas, voor alle ouders, je kunt je kind niet voor 100% beschermen. Hoe graag je dit ook wilt.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
24-02-2020 15:16
Fatale afloop zal wel meevallen.
Het zou alleen wel jammer zijn als ze het virus oook met zich mee gaat dragen.
Van een herpesinfectie kan (KAN!) een kind ernstig ziek worden, en daaraan helaas ook overlijden.
Alle reacties Link kopieren
Pien252 schreef:
25-02-2020 13:37
Van een herpesinfectie kan (KAN!) een kind ernstig ziek worden, en daaraan helaas ook overlijden.
KAN inderdaad. Maar TO heeft het over altijd fataal, en dat is een beetje overdreven.

(En met zo'n gedachte maakt ze zichzelf gek)
Alle reacties Link kopieren
Maartje2016 schreef:
25-02-2020 14:34
KAN inderdaad. Maar TO heeft het over altijd fataal, en dat is een beetje overdreven.

(En met zo'n gedachte maakt ze zichzelf gek)
To vraagt of er altijd een fatale afloop is. En er wordt hier door mensen gereageerd alsof het de grootste onzin in. Ongeacht of TO extreem bezorgd/angstig is: feit blijft dat een herpesvirus voor een baby fataal kan zijn.
Pien252 schreef:
25-02-2020 13:37
Van een herpesinfectie kan (KAN!) een kind ernstig ziek worden, en daaraan helaas ook overlijden.
kan ja maar die kans is niet groot. Maar een koortslip is besmettelijk en ook bij een milde variant is het echt heel erg naar voor een baby
Alle reacties Link kopieren
Precies, ik zou het ook echt niet leuk vinden en het willen voorkomen.
Alle reacties Link kopieren
Pien252 schreef:
26-02-2020 20:14
To vraagt of er altijd een fatale afloop is. En er wordt hier door mensen gereageerd alsof het de grootste onzin in. Ongeacht of TO extreem bezorgd/angstig is: feit blijft dat een herpesvirus voor een baby fataal kan zijn.
KAN is hier dus wel het toverwoord.

Wij reageren met zijn allen op het woord altijd. Het hoeft dus niet altijd zo te zijn, maar het kan wel.

En wat heeft TO eraan om nu al een uitvaart te plannen terwijl er niks hoeft te gaan gebeuren? Daar maakt ze alleen zichzelf gek mee, net als sommige andere angstvragen die ze in eerdere topics heeft gesteld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven