Bang dat ik iets heel ergs mankeer
zondag 28 september 2014 om 21:54
Pffft even van me afschrijven hier... Ik heb nu nu twee keer gehad dat er als het ware iets uit mijn buik naar voren kwam schieten. Ik kan het nIet zo goed uitleggen (ben niet zwanger). Het is iets hards wat vanzelf weer terug schiet en het is niet pijnlijk, maar wel gek... Ben deze week naar de huisarts geweest en deze heeft me doorverwzen voor een buikecho. Hij voelde mijn aorta heel duidelijk en wil laten controleren of er sprake is van een aneurysma. Voor de controle door de huisarts had ik geen pijnklachten. Nu wel... Rechts net onder. Mijn ribben heb ik een beurs gevoel. Ik ben zo bang dat er iets ergs aan de hand is... De echo is over 1,5 week en ik dacht juist dat ik gerustgesteld zou zijn door het feit dat ze het gaan bekijken. Maar ik word er alleen maar bang van.
zondag 28 september 2014 om 21:58
Huh? Je huisarts is bang voor een aneurysma en je echo is pas over 1,5 week?! Dat is wel apart.
Iig, het is logisch dat je bang bent, maar meestal zijn het toch kleine dingen die niet gevaarlijk zijn. Ik heb er wel ervaring mee en het beste is om afleiding te zoeken, dus werk, afspreken, leuk dagje voor jezelf organiseren etc. Zo kom je de tijd het beste door.
En misschien proberen de echo eerder te plannen?
Iig, het is logisch dat je bang bent, maar meestal zijn het toch kleine dingen die niet gevaarlijk zijn. Ik heb er wel ervaring mee en het beste is om afleiding te zoeken, dus werk, afspreken, leuk dagje voor jezelf organiseren etc. Zo kom je de tijd het beste door.
En misschien proberen de echo eerder te plannen?
zondag 28 september 2014 om 22:02
Ik denk eerlijk gezegd dat als de huisarts echt aan een aneurysma denkt, hij/ zij je wel direct had doorgestuurd, kan heel gevaarlijk zijn. Kun je morgen niet even opnieuw contact met de HA opnemen? Misschien kun je wat gerustgesteld worden? Misschien toch even vragen of er echt aan een aneurysma wordt gedacht. Lijkt mij echt onwaarschijnlijk namelijk...
Ik voel me zo moedellooos
zondag 28 september 2014 om 22:03
Als je huisarts denkt dat je iets levensbedreigends zou kunnen hebben, zit je binnen 24 uur in het ziekenhuis. Dat is niet zo, dus heb er vertrouwen in dat het wel mee zal vallen.
Mocht je toch gestrest blijven, bel dan morgen even met de HA, leg het uit en vraag of zij kunnen/willen zorgen dat je eerder terecht kunt voor een echo. Mochten ze dat onzin vinden, dan weet je dat je dus echt niet verdacht wordt van iets acuuts.
Mocht je toch gestrest blijven, bel dan morgen even met de HA, leg het uit en vraag of zij kunnen/willen zorgen dat je eerder terecht kunt voor een echo. Mochten ze dat onzin vinden, dan weet je dat je dus echt niet verdacht wordt van iets acuuts.
zondag 28 september 2014 om 22:10
Toen er een verdacht iets bij mijn tante was, zat ze dezelfde vrijdagmiddag in het ziekenhuis. Daarna werd ze op vrijdagavond half 10 (!!) gebeld door haar huisarts dat alle onderzoeken voor de volgende maandag gepland stonden, want het was ongelooflijk mis.
Als ze denken dat het levensbedreigend is, laten ze je niet zo lang lopen, echt niet.
Als ze denken dat het levensbedreigend is, laten ze je niet zo lang lopen, echt niet.
zondag 28 september 2014 om 22:26
Dat iets wat vooruit springt soms, is dat net onder'langs je ribben? Ik heb dat ook... volgens mij huisarts is dat je onderste zwevende rib die soms wat blijft hangen en dan ineens los schiet. Kan dat je spiertjes daaromheen een beetje gaan irriteren. Ik heb het voornamelijk als ik lang in dezelfde houden heb gezeten (onderuit op de bank ofzo) en dan rechtop kom.
Heb er overigens ook een tijd over gepiekert voordat ik naar de huisarts ben gegaan.
Heb er overigens ook een tijd over gepiekert voordat ik naar de huisarts ben gegaan.
zondag 28 september 2014 om 22:57
Bedankt voor jullie reacties.. De huisarts had het over een verwijde aorta. Op het formulier staat aneurysma. Een zwevende rib is het volgens mij niet. Die zit lager en meer opzij.
Huisarts zei wel dat het geen haast had, dus dan zal het vast wel meevallen.. Ik ben gewoon slecht in relativeren en kan hier zoveel stress van hebben. Ben gewoon bang dat ze iets vinden wat toch helemaal fout is. Ik ga morgen iig even bellen of ik eerder terecht kwam. Er was wel eerder ruimte maar niet in mijn agenda. In eerste instantie vond ik het ook prima om over 1,5 week te gaan, maar bij nader inzien heb ik het het liefst zo snel mogelijk achter de rug. Nu mijn bed in en proberen een goede nacht slaap te pakken
Huisarts zei wel dat het geen haast had, dus dan zal het vast wel meevallen.. Ik ben gewoon slecht in relativeren en kan hier zoveel stress van hebben. Ben gewoon bang dat ze iets vinden wat toch helemaal fout is. Ik ga morgen iig even bellen of ik eerder terecht kwam. Er was wel eerder ruimte maar niet in mijn agenda. In eerste instantie vond ik het ook prima om over 1,5 week te gaan, maar bij nader inzien heb ik het het liefst zo snel mogelijk achter de rug. Nu mijn bed in en proberen een goede nacht slaap te pakken
zondag 28 september 2014 om 23:01
quote:dropneusje77 schreef op 28 september 2014 @ 22:57:
Bedankt voor jullie reacties.. De huisarts had het over een verwijde aorta. Op het formulier staat aneurysma. Een zwevende rib is het volgens mij niet. Die zit lager en meer opzij.
Huisarts zei wel dat het geen haast had, dus dan zal het vast wel meevallen.. Ik ben gewoon slecht in relativeren en kan hier zoveel stress van hebben. Ben gewoon bang dat ze iets vinden wat toch helemaal fout is. Ik ga morgen iig even bellen of ik eerder terecht kwam. Er was wel eerder ruimte maar niet in mijn agenda. In eerste instantie vond ik het ook prima om over 1,5 week te gaan, maar bij nader inzien heb ik het het liefst zo snel mogelijk achter de rug. Nu mijn bed in en proberen een goede nacht slaap te pakkenJe hebt een goede oplossing bedacht. Hopelijk valt het mee, sterkte ermee!
Huisarts zei wel dat het geen haast had, dus dan zal het vast wel meevallen.. Ik ben gewoon slecht in relativeren en kan hier zoveel stress van hebben. Ben gewoon bang dat ze iets vinden wat toch helemaal fout is. Ik ga morgen iig even bellen of ik eerder terecht kwam. Er was wel eerder ruimte maar niet in mijn agenda. In eerste instantie vond ik het ook prima om over 1,5 week te gaan, maar bij nader inzien heb ik het het liefst zo snel mogelijk achter de rug. Nu mijn bed in en proberen een goede nacht slaap te pakkenJe hebt een goede oplossing bedacht. Hopelijk valt het mee, sterkte ermee!
zondag 28 september 2014 om 23:26