Bang voor hiv door Soa
dinsdag 16 oktober 2012 om 19:45
Ik ben door mijn ex gebeld vandaag dat hij zowel gonerroe als chlamidya heeft. Ik heb morgen een afspraak bij mijn huisarts. Ik ben erg geschrokken. Ik heb in augustus een HIV test gedaan en deze was negatief hoe bang moet ik zijn dat ik dan nu alsnog hiv heb door deze combi? Heb een maand geleden voor het laatst sex met hem gehad.

dinsdag 16 oktober 2012 om 19:53
Je krijgt geen hiv door gonorroe of chlamydia. Die laatste twee zijn allebei bacteriele infecties en hiv is een virus. Heeft dus helemaal niks met elkaar te maken. Of je ex het hiv-virus bij zich draagt, is een ander verhaal, maar het lijkt me dat hij zich daar toch ook wel meteen op heeft laten testen.

dinsdag 16 oktober 2012 om 20:06
dinsdag 16 oktober 2012 om 20:09
dinsdag 16 oktober 2012 om 20:25

dinsdag 16 oktober 2012 om 20:29
quote:summer73 schreef op 16 oktober 2012 @ 20:01:
Hiv is na 2-4 weken aantoonbaar. Ik kan me voorstellen dat je je ongerust maakt. Ik zou de test over 2 weken laten herhalen.Ze heeft een maand geleden voor het laatst sex gehad met hem. Als ze het al heeft, dan is het nu dus ook al wel te zien. Dus over 2 weken nog een keer testen is niet nodig lijkt me.
Hiv is na 2-4 weken aantoonbaar. Ik kan me voorstellen dat je je ongerust maakt. Ik zou de test over 2 weken laten herhalen.Ze heeft een maand geleden voor het laatst sex gehad met hem. Als ze het al heeft, dan is het nu dus ook al wel te zien. Dus over 2 weken nog een keer testen is niet nodig lijkt me.

woensdag 17 oktober 2012 om 10:04
quote:Yael1980 schreef op 16 oktober 2012 @ 19:51:
Ja was bang dat hij dat misschien ook heeft maar nog niet aantoonbaar is.
Ja maar, zo kun je wel van alles gaan denken.
Je hebt waarschijndelijk geen HIV. Dit is toch pas te zien 3 maanden na besmetting.. Druk maken om iets wat er nog niet speelt, heeft weinig zin.. De kans dat je een soa hebt is wel heel groot, dus goed dat je naar de HA gaat.. En je laat behandelen
Sterkte.
Ja was bang dat hij dat misschien ook heeft maar nog niet aantoonbaar is.
Ja maar, zo kun je wel van alles gaan denken.
Je hebt waarschijndelijk geen HIV. Dit is toch pas te zien 3 maanden na besmetting.. Druk maken om iets wat er nog niet speelt, heeft weinig zin.. De kans dat je een soa hebt is wel heel groot, dus goed dat je naar de HA gaat.. En je laat behandelen
Sterkte.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
woensdag 17 oktober 2012 om 11:35
Vraag het aan de huisarts, daar moet je toch heen.
De kans op hiv is erg klein, zeker omdat je je al hebt laten testen. Er is een theoretische mogelijkheid dat jijen je ex wel besmet zijn maar dat het nog niet kon worden aangetoond. Die kans is niet 0 maar wel echt heel heel erg klein. Want stel je ex is besmet met hiv, wat al een erg kleine kans is. Dan heeft hij ook nog maar zo weinig in zijn bloed dat het bij een test er niet uitkwam. Dat is dus ook erg weinig virus om jou mee te besmetten. Hiv is ook nog eens niet vreselijk besmettelijk.
Zijn die andere besmettingen bij jou toen niet ook onderzocht? Of kijken ze dan niet naar alles?
De kans op hiv is erg klein, zeker omdat je je al hebt laten testen. Er is een theoretische mogelijkheid dat jijen je ex wel besmet zijn maar dat het nog niet kon worden aangetoond. Die kans is niet 0 maar wel echt heel heel erg klein. Want stel je ex is besmet met hiv, wat al een erg kleine kans is. Dan heeft hij ook nog maar zo weinig in zijn bloed dat het bij een test er niet uitkwam. Dat is dus ook erg weinig virus om jou mee te besmetten. Hiv is ook nog eens niet vreselijk besmettelijk.
Zijn die andere besmettingen bij jou toen niet ook onderzocht? Of kijken ze dan niet naar alles?
vrijdag 19 oktober 2012 om 20:37
quote:Yael1980 schreef op 19 oktober 2012 @ 20:06:
Ik vraag me eigenlijk meer af of gonerroe niet alleen onder de doelgroepen voorkomt waar ook veel hiv is. Volgens mij is het niet zo algemeen als chlamidya en daar maak ik me wel zorgen omEn dit heb je niet toevallig bij de huisarts gevraagd..... waar je geweest bent. toch? hopelijk?
Ik vraag me eigenlijk meer af of gonerroe niet alleen onder de doelgroepen voorkomt waar ook veel hiv is. Volgens mij is het niet zo algemeen als chlamidya en daar maak ik me wel zorgen omEn dit heb je niet toevallig bij de huisarts gevraagd..... waar je geweest bent. toch? hopelijk?
vrijdag 19 oktober 2012 om 20:46