Gezondheid alle pijlers

Bang voor hiv door Soa

16-10-2012 19:45 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben door mijn ex gebeld vandaag dat hij zowel gonerroe als chlamidya heeft. Ik heb morgen een afspraak bij mijn huisarts. Ik ben erg geschrokken. Ik heb in augustus een HIV test gedaan en deze was negatief hoe bang moet ik zijn dat ik dan nu alsnog hiv heb door deze combi? Heb een maand geleden voor het laatst sex met hem gehad.
Hij heeft gonorroe en chlamydia...hoe zou je dan in godsnaam aan hiv moeten komen als hij dat niet heeft?
Ja was bang dat hij dat misschien ook heeft maar nog niet aantoonbaar is.
Je krijgt geen hiv door gonorroe of chlamydia. Die laatste twee zijn allebei bacteriele infecties en hiv is een virus. Heeft dus helemaal niks met elkaar te maken. Of je ex het hiv-virus bij zich draagt, is een ander verhaal, maar het lijkt me dat hij zich daar toch ook wel meteen op heeft laten testen.
quote:Yael1980 schreef op 16 oktober 2012 @ 19:51:

Ja was bang dat hij dat misschien ook heeft maar nog niet aantoonbaar is.Dat is volgens mij heel snel aantoonbaar. Dus daar zou ik me niet druk om maken hoor
Nou ik ben nogal geschrokken nog nooit van een combi van infecties gehoord
Hiv is na 2-4 weken aantoonbaar. Ik kan me voorstellen dat je je ongerust maakt. Ik zou de test over 2 weken laten herhalen.
Computer says nooooo
Bacteriele of virale soa. Maakt dat uit, maryni? Hiv krijg je toch door onbeschermde seks?
Computer says nooooo
Naar de huisarts lijkt me sowieso slim, voor een soa test en voor voorlichting over soa en condooms want zo te horen maak je er een potje van.

Als ik jou was zou ik niet bang zijn voor hiv maar voor de soa die hij heeft! Dat zijn ook geen fijne ziektes hoor.
Zeg maar Spijker.
Als je één soa hebt heb je inderdaad kans dat je ook andere soa's hebt. Als het bij hem niet aangetoond is (wel getest?) dan lijkt de kans me (erg!) klein dat jij het dan wel zou hebben. Overleg gewoon met je huisarts wat hem/haar verstandig lijkt.
Dat gaat toch nog even wat spanning opleveren totdat je de testuitslagen hebt. Daar kan een forum niks aan veranderen.
Bij 1 soa ben je schijnbaar bevattelijker voor andere soa's. Netjes dat hij je belt, grote kans dat jij allebei ook hebt.

Hiv krijg je lang niet altijd van een paar keer seks, is niet zo overdraagbaar als bijv chlamydia heb ik begrepen.

Volgende keer gewoon een rubbertje om laten doen meid...
Als hij niet uit Rusland of Tanzania (of een ander gebied waar HIV endemisch is) komt en het niet regelmatig met een kerel doet is de kans op HIV, hepatitis en syfilis volgens mij veel kleiner dan op chlamydia en gonorroe.
Natuurlijk kun je ook hiv krijgen in Nederland Vosje! En ik ken iemand die hepatitis heeft gehad.
Natuurlijk kán het, maar de kans is niet erg groot.
quote:summer73 schreef op 16 oktober 2012 @ 20:01:

Hiv is na 2-4 weken aantoonbaar. Ik kan me voorstellen dat je je ongerust maakt. Ik zou de test over 2 weken laten herhalen.Ze heeft een maand geleden voor het laatst sex gehad met hem. Als ze het al heeft, dan is het nu dus ook al wel te zien. Dus over 2 weken nog een keer testen is niet nodig lijkt me.
quote:Ster_ schreef op 16 oktober 2012 @ 20:26:

Natuurlijk kun je ook hiv krijgen in Nederland Vosje! En ik ken iemand die hepatitis heeft gehad.Ja dat kan. Waar zeg ik dan dat het niet kan?
Ivetje: een maand geleden. Of nog net niet te zien dus.
Computer says nooooo
quote:Yael1980 schreef op 16 oktober 2012 @ 19:51:

Ja was bang dat hij dat misschien ook heeft maar nog niet aantoonbaar is.

Ja maar, zo kun je wel van alles gaan denken.

Je hebt waarschijndelijk geen HIV. Dit is toch pas te zien 3 maanden na besmetting.. Druk maken om iets wat er nog niet speelt, heeft weinig zin.. De kans dat je een soa hebt is wel heel groot, dus goed dat je naar de HA gaat.. En je laat behandelen

Sterkte.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Jongens jongens wat een onwetendheid! Ga eens zoeken op de daarvoor bedoelde sites ipv hier de raarste dingen te verkondigen...
Vraag het aan de huisarts, daar moet je toch heen.

De kans op hiv is erg klein, zeker omdat je je al hebt laten testen. Er is een theoretische mogelijkheid dat jijen je ex wel besmet zijn maar dat het nog niet kon worden aangetoond. Die kans is niet 0 maar wel echt heel heel erg klein. Want stel je ex is besmet met hiv, wat al een erg kleine kans is. Dan heeft hij ook nog maar zo weinig in zijn bloed dat het bij een test er niet uitkwam. Dat is dus ook erg weinig virus om jou mee te besmetten. Hiv is ook nog eens niet vreselijk besmettelijk.

Zijn die andere besmettingen bij jou toen niet ook onderzocht? Of kijken ze dan niet naar alles?
Ik vraag me eigenlijk meer af of gonerroe niet alleen onder de doelgroepen voorkomt waar ook veel hiv is. Volgens mij is het niet zo algemeen als chlamidya en daar maak ik me wel zorgen om
Maar wat zei de dokter?
quote:Yael1980 schreef op 19 oktober 2012 @ 20:06:

Ik vraag me eigenlijk meer af of gonerroe niet alleen onder de doelgroepen voorkomt waar ook veel hiv is. Volgens mij is het niet zo algemeen als chlamidya en daar maak ik me wel zorgen omEn dit heb je niet toevallig bij de huisarts gevraagd..... waar je geweest bent. toch? hopelijk?
Er was vandaag een invaller. Dit is een erg nare arts die vaak antwoorden geeft waarvan mijn eigen ha later ook zegt dat het niet helemaal klopt. Er zijn ook veel klachten over haar. Dus tja ik ben maar voor me test gegaan maar niet al teveel vragen gesteld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven