Gezondheid alle pijlers

Barst in kroon op voortand.

20-10-2013 19:32 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb plotseling een barst over de hele lengte van een kroon. Dit is een oudere kroon die binnenkort vervangen wordt. Ik ben bang dat het porselein elk moment af gaat breken en dat is geen gezicht omdat het een van de voortanden betreft. Morgen meteen de tandarts bellen die hopelijk met een tussen oplossing komt totdat de nieuwe kroon klaar is. Wie heeft ervaring met reparaties aan kronen?
Misschien zetten ze er wel even een noodkroon op?
quote:bootje_op_de_golven schreef op zondag 20 oktober 2013 19:45 Misschien zetten ze er wel even een noodkroon op?Daar dacht ik ook meteen aan maar die moet denk ik ook eerst gemaakt worden? Wel goed voor de lijn dit. Ik eet nu alleen maar vloeibaar voedsel. Lang leve de blender! :Imao:
Noodkronen hoeven niet gemaakt te worden hoor. Die liggen kant en klaar te wachten. Pasvorm is niet op maat, vandaar dat het een tijdelijke oplossing is.
Misschien dat ze met witte vulling wel wat kunnen doen. Sommige tandartsen zijn nou eenmaal echte kunstenaars.
Dank voor de bemoedigende berichtjes. Voel me best wel een beetje ongemakkelijk. Ik weet wel dat er veel belangrijkere dingen in het leven zijn maar ik ben best wel een ijdeltuit....
Ik heb ook een noodkroon gekregen toen mijn (dode) voortand afgebroken was. Ik was binnen een kwartiertje klaar, dus het is zo gepiept. Alleen, die noodkroon zat niet zo stevig en ik moest twee keer terug om hem weer te laten lijmen.
Net terug van de tandarts die een noodkroon heeft gemaakt van een soort kunsthars en composiet. Echt vakwerk, bijna niet van echt te onderscheiden! Superblij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven